At skifte efternavn før man er gift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det i orden at skifte efternavnet før man er gift?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.718 visninger
22 svar
0 synes godt om
4. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ja, hvad synes I?

Jeg er gravid, og barnet vil få faderens efternavn.. Vi er forlovede, så skal giftes på et tidspunkt, men der kommer til at gå nogle år - regner med 5 år eller mere.

Men skal man vente med at have fælles efternavn til man bliver gift, eller er det i orden at skifte navn før?

Vil jo gerne have samme efternavn som min forlovede og mit barn

Kommenter meget gerne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Ja, hvad synes I?

Jeg er gravid, og barnet vil få faderens efternavn.. Vi er forlovede, så skal giftes på et tidspunkt, men der kommer til at gå nogle år - regner med 5 år eller mere.

Men skal man vente med at have fælles efternavn til man bliver gift, eller er det i orden at skifte navn før?

Kommenter meget gerne!

Skift du bare navn, jeg syntes det er vigtigere at have samme navn som ens barn end ens ægtefælle 

Anmeld

4. oktober 2011

Isabella_mor

ja det syntes jeg da sagtens man kan..

det kan dog i nogle tilfælde blive svært pga at nogle efternavne skal man søge hvis det er et specielt efternavn som er familieejet.. men hvis det er et almindeligt efternavn eller et efternavn man som alm person bare kan skifte til også uden at være i forhold til en der hedder det samme, så er det jo intet problem.. 

Anmeld

4. oktober 2011

Wimmie

Anonym skriver:

Ja, hvad synes I?

Kommenter meget gerne!

Det er da helt i orden uanset hvad. Bare vær opmærksom på at det koster penge når det ikke er i forbindelse med bryllup. Mener det er omkring 400 kr.

Anmeld

4. oktober 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Det er da helt i orden uanset hvad. Bare vær opmærksom på at det koster penge når det ikke er i forbindelse med bryllup. Mener det er omkring 400 kr.

Okay, tak

Rart nok at vide, det vil komme til at koste noget.

Og tak for alle de hurtige svar

Anmeld

4. oktober 2011

Fenja09

Jeg synes det er helt i orden, men personligt ville jeg vente til efter et evt. bryllup.

/Fenja

Anmeld

4. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Ja, hvad synes I?

Kommenter meget gerne!

Jah, selvfølgelig er det i orden! Jeg overvejede det selv - kan dog ikke helt få mig selv til det hehe. Men jeg håber også snart at manden falder på knæ, så jeg kan få det "rettens vej"

Men det ændrer ikke på, at jeg synes det er helt i orden!

Anmeld

4. oktober 2011

jydeinden

hvis du spørg mig personligt så ville jeg vente til jeg blev gift, HVIS jeg endeligt skulle skifte efternavn men da mit efternavn er ret sjældent så skifter jeg IKKE mit ud. og min kæreste kan ikke tage mit navn uden at blive gift. Så det problem har vi somend ikke hehe

Anmeld

4. oktober 2011

LuciaLiann

Jeg har stemt ikke før man er blevet gift. Men der er dog tilfælde hvor jeg synes det er helt i orden. Som f.eks. jeres, hvor I er forlovet og venter fælles barn og senere gerne vil giftes

men generelt synes jeg ikke man skal skifte navn før man bliver gift

Anmeld

4. oktober 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Ja, hvad synes I?

Kommenter meget gerne!

Et eller andet sted ser jeg det som en romantisk løsning, hvis man ikke har råd til et bryllup Go for it!!

Har lige spurgt min stodder om jeg ikke skulle tage hans efternavn - han gloede bare på min som om jeg havde spist en fugl:/ Hehe.. Ikke nogen god ide her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.