Tigerspring - hvad er jeres erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.763 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Hej alle!

Lige for tiden er min lille dreng rigtig ked af det. Det er kommet meget ud af det blå, og pludselig kom jeg i tanke om de såkaldte tigerspring.

Det jeg kan læse, passer fuldstændigt på Benjamin og han virker som om, at han virkelig har brug for tryghed (falder til ro hos mig og Mathias, men er urolig andre steder og vågner hurtigt, når jeg lægger ham fra mig).

Men Benjamin er jo kun 4 uger gammel og ovenikøbet født 5 dage før termin, hvilket jeg umiddelbart synes var lidt tidligt at have sit 5 ugers spring. Hvad er jeres erfaringer med alder og tigerspring? Passer det på slaget eller hvordan?

Derudover var jeg lidt nysgerrig efter at høre, hvordan i har oplevet disse tigerspring? Og ikke mindst hvor længe har de varet ved?

På forhånd tak for hjælpen 

(til andre interesserede:  http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?page=1 )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

Clisolka

Katte87 skriver:

Hej alle!

Lige for tiden er min lille dreng rigtig ked af det. Det er kommet meget ud af det blå, og pludselig kom jeg i tanke om de såkaldte tigerspring.

Det jeg kan læse, passer fuldstændigt på Benjamin og han virker som om, at han virkelig har brug for tryghed (falder til ro hos mig og Mathias, men er urolig andre steder og vågner hurtigt, når jeg lægger ham fra mig).

Men Benjamin er jo kun 4 uger gammel og ovenikøbet født 5 dage før termin, hvilket jeg umiddelbart synes var lidt tidligt at have sit 5 ugers spring. Hvad er jeres erfaringer med alder og tigerspring? Passer det på slaget eller hvordan?

Derudover var jeg lidt nysgerrig efter at høre, hvordan i har oplevet disse tigerspring? Og ikke mindst hvor længe har de varet ved?

(til andre interesserede:  http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?page=1 )

Uh de tigerspring  Her passede de fint med hendes alder - og varede omkring et par dage til en lille uges tid. Det værste var nok 12-ugers springet 

De dage hun var igennem et tigerspring ændrede hun sig fuldstændigt efter kl. 16, ville ikke have flasken og var helt ulykkelig. 

Anmeld

4. oktober 2011

Tona

Katte87 skriver:

Hej alle!

Jeg har aldrig oplevet de der tigerspring med Amanda. Der har været nogen gange hvor jeg har tænkt at noget af hendes adfærd kunne minde lidt om det, men det har aldrig helt passet med alderen og har heller ikke været rendyrket

Anmeld

4. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Babymor2010 skriver:

Uh de tigerspring  Her passede de fint med hendes alder - og varede omkring et par dage til en lille uges tid. Det værste var nok 12-ugers springet 

De dage hun var igennem et tigerspring ændrede hun sig fuldstændigt efter kl. 16, ville ikke have flasken og var helt ulykkelig. 

Det har jeg hørt flere sige Altså at 12 ugers springet er det værste.

Jeg ved ikke om det er tigerspring vi oplever, det virker bare sådan. Han er også en helt anden baby om aftenen - helt utrøstelig og vil kun sove i armen.

Anmeld

4. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Amandas-mor skriver:

Jeg har aldrig oplevet de der tigerspring med Amanda. Der har været nogen gange hvor jeg har tænkt at noget af hendes adfærd kunne minde lidt om det, men det har aldrig helt passet med alderen og har heller ikke været rendyrket

Dejligt, at du ikke har mærket noget til det Jeg havde heller ikke tænkt spor over det, før jeg var i mødregruppe i dag. Så gik det op for mig, at det passede meget godt på ham. Lige på nær det med alderen

Anmeld

4. oktober 2011

Mor Christa

min er født to uger før termin, og han havde sit første tigerspring efter 4 uger efter han blev født.. Så det kom lid før her. Men mens han var i sit første tigerspring, anede jeg ikke, at det var det der var galt - det var først efter nogle flere tigerspring, at det gik op for mig, at han opførte sig på TOTAL samme måde, når han var i et tigerspring.. Så derfor tør je godt at sige, at min dreng har været mærket af det..
(haha det blev rodet Håber du forstår havd jeg mener)
Her har det ikke ALTID passet på alderen, men tæt på. her kan det sagtens være en uge før eller efter det egentlig skulle komme, at han er igang med et tigerspring.. Så det kan da godt være det er det der er galt med din ..

Anmeld

4. oktober 2011

Ka+Ma=Be

MissChrista skriver:

min er født to uger før termin, og han havde sit første tigerspring efter 4 uger efter han blev født.. Så det kom lid før her. Men mens han var i sit første tigerspring, anede jeg ikke, at det var det der var galt - det var først efter nogle flere tigerspring, at det gik op for mig, at han opførte sig på TOTAL samme måde, når han var i et tigerspring.. Så derfor tør je godt at sige, at min dreng har været mærket af det..
(haha det blev rodet Håber du forstår havd jeg mener)
Her har det ikke ALTID passet på alderen, men tæt på. her kan det sagtens være en uge før eller efter det egentlig skulle komme, at han er igang med et tigerspring.. Så det kan da godt være det er det der er galt med din ..

Jo, det var til at forstå hehe.

Jeg læste mig også til, at det med alderen var sådan lidt plus minus. 

Hvor længe varede de hos jer? Var det noget du bemærkede?

Anmeld

4. oktober 2011

Mor Christa

Katte87 skriver:

Jo, det var til at forstå hehe.

Jeg læste mig også til, at det med alderen var sådan lidt plus minus. 

Hvor længe varede de hos jer? Var det noget du bemærkede?

Jep . det varede 4 dage hver gang

Anmeld

4. oktober 2011

Happiness

Jeg er ikke i tvivl om hvornår Lukas har et tigerspring! Og vi har haft 3 indtil videre...

Ved os var det dog det første spring der har været værst. Det varede i en uge. Hvorimod vi lige har overstået 12 ugers springet, og det varede kun 1-2 dage!

Lukas er født næsten 2 uger efter termin, og hans spring er kommet stort set præcis hvis man regner fra terminsdatoen. Dvs. han har haft springene de der 2 uger før bogen siger det

De kan være hårde at komme igennem, men nøj hvor kan han pludselig meget efter sådan et spring!

Anmeld

4. oktober 2011

Clisolka

Katte87 skriver:

Det har jeg hørt flere sige Altså at 12 ugers springet er det værste.

Jeg ved ikke om det er tigerspring vi oplever, det virker bare sådan. Han er også en helt anden baby om aftenen - helt utrøstelig og vil kun sove i armen.

Det lyder meget godt som et tigerspring. Jeg kan huske at vi syntes 8-ugers springet var hårdt, indtil vi nåede 12 uger  Jeg syntes som sådan ikke hun har været mærket af dem sidenhen - vi har også haft masser af gang i hendes bisser i stedet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.