En lidt hård periode for éngang skyld!!! UPDATE + billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.426 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

misslea

Hej søde mennesker derude!!!

Der er gået SÅÅÅ lang tid siden I har hørt fra Wilma og hendes familie, men SHIIIIT det virkelige liv er vendt tilbage til os, og det har dølme været hårdt!!!

Vi holde lidt ferie her i september måned, og det var bare sååå skønt at komme lidt væk og nyde hinanden for alvor, inden min barsel sluttede, og det det pludselig hed 37 timers job hver eneste uge!!!

For ca. 3 uger siden begyndte Wilma at vågne om natten og være ked!! I starten hjalp det at give hende sutten, men gradvist har det krævet mere og mere og få hende til at falde til ro igen, og for en uges tid siden var det eneste der nu hjalp at komme ind i mors og fars seng!!!

Wilma har sovet igennem siden hun var 5 uger gammel. Hun har aldrig sovet i vores seng, og hun har ALTID været super nem at lægge til at sove!!!

MEN ikke nok med vores natteroderi, så er det også blevet en kamp at putte hende.!!! Hun blir simpelthen SÅ ulykkelig, når vi går ud af værelset!!! Det eneste, der hjælper er at stå med en hånd på hendes bryst lige indtil hun sover!!! det kan tage laaaaang tid, og det står vi simpelthen ikke model til!

Siden i fredags har vi måtte lave strategien om, så nu går vi ud af værelset selvom hun rejser sig op i sengen og skriger. Vi venter lidt med at gå ind og lægge hende ned, nusse hende på kinden og få hende til at falde til ro igen. Dette gentager sig MANGE gange indtil hun sover! Vi har praktiseret dette nu ialt fire aftener, og det går da fremad....

aften 1 - 1½ time

aften 2 - 30 min

aften 3 - 20 min

aften 4 25 min (men Wilma var ikke helt så gal og ked som de andre aftener)

Vi føler det går fremad, men FÅÅÅRK hvor er det ikke sjovt altså!!! Mange af aftenerne har jeg grædt og grædt, fordi det simpelthen skærer i mit moderhjerte, at hun blir så ked af det, men omvendt er det ikke holdbart at fortsætte aftenerne og nætterne sådan her, for det kører både os og wilma helt ned....!!!

Jeg har læst, at der netop her ved 1 års alderen kommer et ret heftigt udviklingsspring, så jeg tror, at det er det, vi er ramlet alvorligt ind i!! Men puhhaaa... hvor jeg glæder mig til at få min "normale" Wilma igen, for det her trækker virkelig tænder ud!!!

Jeg er startet på arbejde igen, hvilket jeg egentlig først troede måske var dét, Wilma reagerede på!! Men alt det her startede halvanden uge inden, jeg overhovedet var kommet tilbage på arbejdet, så tror ikke, at det har noget med dét at gøre!! Det samme gælder, at Wilma er startet i institution....!!!

Mht. vuggestuen..... ja, så går det super fint, og hun er SÅÅÅ glad for at være der!!! Hun har fundet en god veninde, Klara, som hun leger med hver dag... hihi!!! Klara er ½ år ældre end Wilma, og det er jo lige sagen for Wilma, som bestemt ikke gider de andre børn på hendes alder, for de fleste kan ikke gå endnu... hihihi

OG... så vil jeg altså lige sige, at vi har verdens lækreste Wilma.... også selvom hun sætter sine forældre på prøve lige for tiden!!!

Hun er for SEJ!!! Hun kan SÅ mage ting, kan allerede sige mange ord, og intelligensen stråler ud af hende.... (hahaha, man kan vidst godt høre, at disse ord kommer fra hendes mor &nbsp

Hun vokser sig smukkere og smukkere for hver dag, der går, og jeg kan stadig sidde med hende på skøddet om aftenen og få tårre i øjnene, fordi jeg føler mig SÅ sindsygt heldig over, at hun valgte netop MIG som sin mor!!!

Så selvom det er en hård periode med arbejde, vuggestue og forstyrrede nætter, så er vi STADIG en lille lykkelig familie, som bare lige skal vænne os til vores nye dagligdag....

Og jaaaaah tøser..... her er lidt billeder fra os

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Vial

Det er en FASE!!! Sådan er det også her i perioder. Havde en lang en lige omkring de blev et år. Ren tortur!!! Bliver nok også forstærket/forlænget af vugger og ny dagsrutine.

Dejlig er hun jo. De øjne altså...suk.

Anmeld

3. oktober 2011

Leonora

Åhhhh skønnel wilma

Ja du kender mine tanker så jeg vil ik skrive så meget end.....Det er så sejt det I gør og jeg lover at det giver pote snart..

Tusind gange klap på mor og fars skuldre.

Kram fra mig

Anmeld

4. oktober 2011

misslea

KaMa skriver:

Det er en FASE!!! Sådan er det også her i perioder. Havde en lang en lige omkring de blev et år. Ren tortur!!! Bliver nok også forstærket/forlænget af vugger og ny dagsrutine.

Dejlig er hun jo. De øjne altså...suk.

Ååhh det er altså mega hårdt!! Jeg synes bestemt ikke, at det er sjovt!!! Men kan mærke, at det lige pt er det, der skal til for at vi alle tre kan få en god nattesøvn og kan være mere friske om dagen!!!!Heldigvis er det blevet bedre for hver eneste dag, og det holder modet oppe :-)Og nøøøj det er rart at høre, at jeg ikke er den eneste "onde" mor ;-) for selvom jeg godt ved, at jeg gør det rigtige for Wilma, så kan jeg ikke lade være med at føle mig som et sandt monster!!!

Anmeld

4. oktober 2011

Maja_4000

Hvor er hun blevet STOR ! Og lækker som altid Hehe

Håber snart det går over med det natteroderi

Anmeld

4. oktober 2011

Clisolka

Hvor er hun bare dejlig!! Øv med natteroderiet - det er vi ikke ramlet ind i endnu 

Anmeld

4. oktober 2011

_-Kathrine-_

Dejligt med en update på din skønne skønne datter :-) puha, føler med jer og håber den fase snart er overstået!

Anmeld

4. oktober 2011

klmf

Suk hjerte, brist dog ej Wilma og Dorthes Runa gør altså bare, at jeg godt kunne se det hyggelige i at lave en lillesøster

God kamp med nætterne, det lyder da til I har fat i det rigtige Her er Oliver inde i sengen hver nat, men både unger og forældre er jo forskellige

Anmeld

4. oktober 2011

Nessie

Hvor er hun da skøn

Håber snart hun finder sin gode rytme igen, så I alle kan få en god nattesøvn, og fungere i hverdagen igen

Anmeld

4. oktober 2011

misslea

lotchen skriver:

Suk hjerte, brist dog ej Wilma og Dorthes Runa gør altså bare, at jeg godt kunne se det hyggelige i at lave en lillesøster

God kamp med nætterne, det lyder da til I har fat i det rigtige Her er Oliver inde i sengen hver nat, men både unger og forældre er jo forskellige

Åååhh hvor er du sød hihi!!!Wilma gir bestemt også mig lyst til at gi hende en lillesøster/bror ;-)Men ja, det går sååå meget fremad!!! Det tog kun 15 min at putte hende her til aften... Så jeg er ikke helt så fortvivlet som tidligere :-)Tusind tak for de søde ord... De varmer :-)Knus fra lea

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.