Mælk nok?! :-( -hjælp plz!-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

Janni.

Anonym skriver:

Det var også kun fordi at han har taget helt fint på, faktisk mere end rigeligt. Han sprang en vægt kurve over...

Synes bare at jeg har gjort. Men må prøve noget mere. Ellers må jeg prøve at lade være med at pumpe ud imorgen og se om det hjælper på det, og så lægge ham til der istedet. 

Håber det lykkedes for jer  

Jeg måtte selv stoppe amningen efter 2 mdr, knægten åd snildt 240 ml efter hver amningen, så jeg kunne slet ikke mætte ham nok  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

VNB skriver:

det var da godt nok en mærkelig anbefaling din sundhedsplejerske er kommet med.... hvad var hendes grundlag dog for det? 

vi spurgte nemlig vores dengang om det var en god idé at malke ud, netop så farmand kunne give lidt... og det svarede hun blankt nej til, da det i nogle tilfælde kan hæmme mælkeproduktionen! 

når baby sutter stimuleres brystet på en helt anden måde en pumpen gør, og det er netop babys måde der øger produktionen. 

Derfor gav hun os det råd at min kæreste kunne give ham en lille smule kamille the en gang imellem i en flaske for at få oplevelsen og mærke tætheden, og det fungerede så fint! 

jeg kan godt forstå at du bekymrer dig, men jeg er helt sikker på at det ikk er for sent at sætte produktionen op igen!  du skal bare ligge dit barn til så tit som du kan, og så stoppe med at malke ud (eller det er da ihvertfald mit råd - jeg ved jo som sagt ikke hvad der ligger til grundlag for det!) 

spis en masse advokado og få sovet mindst én gang om dagen - det virkede ihvertfald hos mig 

mange knus herfra! 

Tak for svar. Hun anbefalede det, fordi at jeg var begyndt at hakke lidt på min kæreste, da jeg følte det var "snyd" at han bare kunne tage afsted i et par timer... Ikke fordi jeg vil være væk fra min søn, men bare det at have muligheden... Jeg rettede min efterfødselsreaktion mod ham, istedet for at græde og sådan... Svært at forklare...

Så før det skulle gå ud over forholdet, og for min psykes skyld, mente hun at det var godt at gøre mig "undværlig" i et par timer.

Og siden han tog rigtig godt på, mente hun ikke det ville blive noget problem.

Men må prøve at lade være med at malke ud. Ringer i hvertfald til hende imorgen for at høre hvad hun siger.

Hjælper advokado??

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

nathja skriver:

der er jo også nogen der bare ikke kan amme særligt længe. min søster måtte ved begge hendes børn opgive efter nogle måneder fordi hendes krop uanset hvad hun gjorde ikke producerede nok mælk

Måske er det det der sker Jeg plejer at få spændte bryster bare efter 2 timer, men de er bare helt slappe nu Håber jeg får bare lidt mælk i, så han kan blive mæt i nat...

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

nathja skriver:

selvom jeg ammede fuldt ud i 4 måneder begge gange og 2 måneder efterfølgende på halv tid med begge mine unger synes synes jeg at det er helt okay hvis man ikke kan særligt længe. ved mit første barn var det fordi hun ikke helt voksede nok at jeg måtte supplere hende og ved min søn var det jordens største befrielse da jeg ikke helt kunne følge med længere og måtte supplere ham

Synes bare 2,5 måned er meget kort tid Var helt grædefærdig før Men vil hellere have en glad og tilfreds baby, og så erkende at det måske er ved at være tid til supplering.

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Håber det lykkedes for jer  

Jeg måtte selv stoppe amningen efter 2 mdr, knægten åd snildt 240 ml efter hver amningen, så jeg kunne slet ikke mætte ham nok  

Mange tak!

Anmeld

4. oktober 2011

VNB

Anonym skriver:

Tak for svar. Hun anbefalede det, fordi at jeg var begyndt at hakke lidt på min kæreste, da jeg følte det var "snyd" at han bare kunne tage afsted i et par timer... Ikke fordi jeg vil være væk fra min søn, men bare det at have muligheden... Jeg rettede min efterfødselsreaktion mod ham, istedet for at græde og sådan... Svært at forklare...

Så før det skulle gå ud over forholdet, og for min psykes skyld, mente hun at det var godt at gøre mig "undværlig" i et par timer.

Og siden han tog rigtig godt på, mente hun ikke det ville blive noget problem.

Men må prøve at lade være med at malke ud. Ringer i hvertfald til hende imorgen for at høre hvad hun siger.

Hjælper advokado??

aaarh på den måde... er da ked af at høre at du har det sådan...  så kan jeg lige pludselig bedre forstå din sundhedsplejerskes mening med det hele.... 

jeg kan også godt følge dig lidt i din tankegang... jeg havde også dage hvor jeg synes det var liiiidt urimeligt at jeg skulle sidde der og amme og amme mens min kæreste kunne tage til fodbold osv osv... men jeg vendte det om - sådan at jeg tænkte på hvor HYGGELIGT det var at sidde der med sit lille bitte barn, tænkte på hvor sødt det så ud når han suttede, de lyde han kom med, hvor afhængig det lille bitte væsen var af mig og hvor MEGET jeg fik ud af at være den som skulle amme!  Jeg følte mig derfor ret heldig at jeg fik den tid og tæthed med vores søn, og når så han sov fik min kæreste ham over på maven og ligge. så kunne jeg jo tage mig et langt varmt bad på 1 time hvis jeg havde lyst, eller cykle en tur ned i byen, snuppe en kop kaffe med veninderne osv osv... 

og lige pludselig så var vores bette gut sku blevet så stor at han ikke gad ammes mere... og så sad man der  og ønskede tilbage til den tid hvor han lå og suttede og man sad der helt alene med ham i sin egen lille bobbel... (ej nu blir jeg da snart helt sentimental... ) så virkelig NYD det nu her... og prøv at se på det som om at din kæreste ikk har en masse frihed - men snarere blir "snydt" for den tæthed som du får mens du ammer jeres lille guldklump. 

der kommer jo så et tidpunkt hvor du kan tage revance, og sige til din kæreste at nu tager du ud lidt, så må han passe for han "skylder" vist en gang eller to 

ja til dit spørgsmål...  advokado er rigtig fed og skulle være vildt godt til at styrke mælkeproduktionen! alt hvad der er fed er jo godt - altså det sunde fede! så som nødder, figner osv osv.. 

(undskyld hvis det blev en alt for lang roman... vil bare så gerne hjælpe med en historie fra det virkelige liv hvis det kan være til gavn for andre )

Anmeld

4. oktober 2011

Anonym trådstarter

VNB skriver:

aaarh på den måde... er da ked af at høre at du har det sådan...  så kan jeg lige pludselig bedre forstå din sundhedsplejerskes mening med det hele.... 

jeg kan også godt følge dig lidt i din tankegang... jeg havde også dage hvor jeg synes det var liiiidt urimeligt at jeg skulle sidde der og amme og amme mens min kæreste kunne tage til fodbold osv osv... men jeg vendte det om - sådan at jeg tænkte på hvor HYGGELIGT det var at sidde der med sit lille bitte barn, tænkte på hvor sødt det så ud når han suttede, de lyde han kom med, hvor afhængig det lille bitte væsen var af mig og hvor MEGET jeg fik ud af at være den som skulle amme!  Jeg følte mig derfor ret heldig at jeg fik den tid og tæthed med vores søn, og når så han sov fik min kæreste ham over på maven og ligge. så kunne jeg jo tage mig et langt varmt bad på 1 time hvis jeg havde lyst, eller cykle en tur ned i byen, snuppe en kop kaffe med veninderne osv osv... 

og lige pludselig så var vores bette gut sku blevet så stor at han ikke gad ammes mere... og så sad man der  og ønskede tilbage til den tid hvor han lå og suttede og man sad der helt alene med ham i sin egen lille bobbel... (ej nu blir jeg da snart helt sentimental... ) så virkelig NYD det nu her... og prøv at se på det som om at din kæreste ikk har en masse frihed - men snarere blir "snydt" for den tæthed som du får mens du ammer jeres lille guldklump. 

der kommer jo så et tidpunkt hvor du kan tage revance, og sige til din kæreste at nu tager du ud lidt, så må han passe for han "skylder" vist en gang eller to 

ja til dit spørgsmål...  advokado er rigtig fed og skulle være vildt godt til at styrke mælkeproduktionen! alt hvad der er fed er jo godt - altså det sunde fede! så som nødder, figner osv osv.. 

(undskyld hvis det blev en alt for lang roman... vil bare så gerne hjælpe med en historie fra det virkelige liv hvis det kan være til gavn for andre )

Vil jo i princippet heller ikke ud, vil jo meget hellere være sammen med min søn. Det er bare det at have muligheden... Lyder meget tåbeligt, og ryster også på hovedet over mig selv... Men det er bare sådan jeg får det engang i mellem.

Men må prøve at vende det om som du beskriver, når jeg får en af mine "downtown" ture

Så må jeg da ud og købe en masse advokadoer. ELSKER dem nemlig Nødder kan jeg desværre ikke tåle, men må finde en masse andet sund fedt så!

Mange tak for råd!

min egen sp havde ferie, men fik fat i en anden. Hun mener at fordi jeg ikke får min nattesøvn, så producere jeg heller ikke meget mælk. Så skal give ham mme om aftenen her de næste par dage, og så få sovet godt om natten. Og blive ved med at lægge ham til i dagtimerne. Så burdde jeg sætte produktionen op igen, og slippe for erstatningen efter lidt tid

Så det håber jeg virker sammen med en masse advokadoer og ammete

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.