Mælk nok?! :-( -hjælp plz!-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.127 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Godaften, håber der er nogen der kan hjælpe!

Jeg har ammet fuldt ud i 9 uger, men efter SP anbefalling begyndte jeg at malke ud, så manden kunne være med.

Så han har givet flaske 1 gang om dagen i en uge eller 2 nu. Og det har fungeret rigtig godt! DOG har jeg bemærket at de sidste 2-3 dage at jeg har haft svært ved at malke ud. Der er slet ikke kommet så meget som der plejer. Og her til aften kom der sølle 10 ml ud! Og det var 3 timer siden jeg havde ammet!

Min baby har brokket sig lidt ved brystet idag, er det måske fordi min mælkeproduktion er på vej ned? Har ellers lagt ham til hver 2.-3. time hele dagen.

Er der noget jeg kan gøre, eller må jeg indse at det er på tide at suplere med MME?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

fønix

Anonym skriver:

Godaften, håber der er nogen der kan hjælpe!

Jeg har ammet fuldt ud i 9 uger, men efter SP anbefalling begyndte jeg at malke ud, så manden kunne være med.

Så han har givet flaske 1 gang om dagen i en uge eller 2 nu. Og det har fungeret rigtig godt! DOG har jeg bemærket at de sidste 2-3 dage at jeg har haft svært ved at malke ud. Der er slet ikke kommet så meget som der plejer. Og her til aften kom der sølle 10 ml ud! Og det var 3 timer siden jeg havde ammet!

Min baby har brokket sig lidt ved brystet idag, er det måske fordi min mælkeproduktion er på vej ned? Har ellers lagt ham til hver 2.-3. time hele dagen.

Er der noget jeg kan gøre, eller må jeg indse at det er på tide at suplere med MME?

Hej du kan prøve at pumpe noget oftere ud eller lægge ham til noget mere, det skulle sætte gang i det jo større efterspørgelsen er jo mere mælk kommer der og så gå i en løs bh så kroppen ikke tror mælkekanalerne er lukket håber det hjalp dig lidt

Anmeld

3. oktober 2011

Janni.

Hmm jeg forstår ikke din SP's begrundelse for at du skulle malke ud.. Ofte falder mælkeproduktionen netop ved at malkning ikke er så effektiv som når barnet ammes. (ihvert fald i følge hvad jeg har hørt) Men det var et sidespring.... 

Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at ligge barnet til så ofte som muligt i håb om at du ville kunne øge mælkeproduktionen igen. Håber det lykkedes for jer. 

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

fønix skriver:

Hej du kan prøve at pumpe noget oftere ud eller lægge ham til noget mere, det skulle sætte gang i det jo større efterspørgelsen er jo mere mælk kommer der og så gå i en løs bh så kroppen ikke tror mælkekanalerne er lukket håber det hjalp dig lidt

Tak for svar. Har lagt ham til hver 2. time hele weekenden stort set. Og normalt får han "Kun" mad hver 3.-4time.

Men må prøve at pumpe i den time imellem så. Er ret villig til at prøve en masse. Heldigvis havde vi 100ml mælk i køleskabet han kunne få her for en time siden, ellers havde vi været på r....!

Anmeld

3. oktober 2011

nathja

altså nu er det noget siden jeg selv ammede sidst, men min søn overproducerede mig så meget i de første 4 måneder at jeg måtte malke ud hver dag, det blev til ufattelig mange liter og han spiste cirka hver 4 time.. så det med at udmalkningen sætter det i stå passer så ikke helt.. derudover begynder de fleste sp´ere at man begynder med supplerende mos/grød ved 6 måneders alderen uanset amning..

Anmeld

3. oktober 2011

VNB

det var da godt nok en mærkelig anbefaling din sundhedsplejerske er kommet med.... hvad var hendes grundlag dog for det? 

vi spurgte nemlig vores dengang om det var en god idé at malke ud, netop så farmand kunne give lidt... og det svarede hun blankt nej til, da det i nogle tilfælde kan hæmme mælkeproduktionen! 

når baby sutter stimuleres brystet på en helt anden måde en pumpen gør, og det er netop babys måde der øger produktionen. 

Derfor gav hun os det råd at min kæreste kunne give ham en lille smule kamille the en gang imellem i en flaske for at få oplevelsen og mærke tætheden, og det fungerede så fint! 

jeg kan godt forstå at du bekymrer dig, men jeg er helt sikker på at det ikk er for sent at sætte produktionen op igen!  du skal bare ligge dit barn til så tit som du kan, og så stoppe med at malke ud (eller det er da ihvertfald mit råd - jeg ved jo som sagt ikke hvad der ligger til grundlag for det!) 

spis en masse advokado og få sovet mindst én gang om dagen - det virkede ihvertfald hos mig 

mange knus herfra! 

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Hmm jeg forstår ikke din SP's begrundelse for at du skulle malke ud.. Ofte falder mælkeproduktionen netop ved at malkning ikke er så effektiv som når barnet ammes. (ihvert fald i følge hvad jeg har hørt) Men det var et sidespring.... 

Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at ligge barnet til så ofte som muligt i håb om at du ville kunne øge mælkeproduktionen igen. Håber det lykkedes for jer. 

Det var også kun fordi at han har taget helt fint på, faktisk mere end rigeligt. Han sprang en vægt kurve over...

Synes bare at jeg har gjort. Men må prøve noget mere. Ellers må jeg prøve at lade være med at pumpe ud imorgen og se om det hjælper på det, og så lægge ham til der istedet. 

Anmeld

3. oktober 2011

nathja

der er jo også nogen der bare ikke kan amme særligt længe. min søster måtte ved begge hendes børn opgive efter nogle måneder fordi hendes krop uanset hvad hun gjorde ikke producerede nok mælk

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

nathja skriver:

altså nu er det noget siden jeg selv ammede sidst, men min søn overproducerede mig så meget i de første 4 måneder at jeg måtte malke ud hver dag, det blev til ufattelig mange liter og han spiste cirka hver 4 time.. så det med at udmalkningen sætter det i stå passer så ikke helt.. derudover begynder de fleste sp´ere at man begynder med supplerende mos/grød ved 6 måneders alderen uanset amning..

Hun mente også at når han tog så meget på, ville det ikke have nogen betydning om jeg malkede ud en enkelt gang.

Ringer nok til hende imorgen for at høre hvad jeg skal gøre.

Tak for svasr

Anmeld

3. oktober 2011

nathja

selvom jeg ammede fuldt ud i 4 måneder begge gange og 2 måneder efterfølgende på halv tid med begge mine unger synes synes jeg at det er helt okay hvis man ikke kan særligt længe. ved mit første barn var det fordi hun ikke helt voksede nok at jeg måtte supplere hende og ved min søn var det jordens største befrielse da jeg ikke helt kunne følge med længere og måtte supplere ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.