HURTIG hjælp til brun sauce med brun jævning!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

A&F

Witt skriver:

Hahahahaha hvor godt, "når vandet rammer den siger det: "shhhh" .

, ligefør den sætning "reddede" min aften !

Hehe det var da godt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

Har aldrig lavet brun sauce før og skal i aften.. har kigget rundt om på nettet man kan ikke finde et klart og simpelt svar. Hvordan laver man en god brun sauce? Det er til frikadeller og kartofler! Og det skal gerne være hvor jeg kan bruge sådna noget brun jævningspulver vi har.

AKut hjælp tak!!

mon det er for sent nu ?! men hay prøver alligevel
kommer den mængde kartoffelvand i en gryde alt efter hvor meget sauce du skal lave, og så prøver du dig bare frem med jævneren, alt efter hvor tyk/tynd du vil have den, hvis du laver fx kylling han du bruge det fedt der er i bradepanden, og har du ikke noget kød fedt, eller syntes der ikke er smag nok i bruger du en bullionterning (staves?!) kommer der et fedt lag på toppen af saucen, så kom lidt citronsaft i.

og vupti så har du en lækker sauce

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Hehe jeg er dårlig til sådan noget med mål osv. Men hvis du starter med at tage dine frikadeller op fra panden imens den er varm, så tager du et lille glas, hvori du hælder kartoffel/grøntsagsvandet i, det hælder du ned på panden(panden skal være varm, så når vandet rammer den siger det" shhhh". Din jævning laver du sådan, 2 spiseske jævning og blander det med lidt vand og ryster det sammen eller med en gaffel, dette hælder du ned i vandet på panden, imens du pisker det. Så kommer du lidt brun kulør i, salt og peber, og lidt fløde, mangler den lidt smag, så kom en boulion i.

Var det bedre?

Jaaaaaaa tak!!! Så har jeg lavet mit livs første brun sauce, og den smagte total nice! Tror dte blev sådan en blanding af de forskellige råd jeg fik..
Da jeg tog dellerne af panden, hældte jeg et lille glas vand fra kartoflerne i. Så kom jeg noget mere alm. vand i og sødmælk (havde ikke fløde).. Og så en kvart oksebouillonterning.. Og så tilsatte jeg den brune jævning direkte i sovsen (det stod der på pakken man skulle). Jeg fik sved på panden, da manden skulle teste den (havde ikke selv smagt), og han så helt forkert ud i hovedet, men så sagde han det smagte vildt godt Han så bare sådan ud, fordi han havde været skeptisk over min fremgangsmåe og ingredienserne. Uhmme numme den var god

Anmeld

3. oktober 2011

A&F

Anonym skriver:

Jaaaaaaa tak!!! Så har jeg lavet mit livs første brun sauce, og den smagte total nice! Tror dte blev sådan en blanding af de forskellige råd jeg fik..
Da jeg tog dellerne af panden, hældte jeg et lille glas vand fra kartoflerne i. Så kom jeg noget mere alm. vand i og sødmælk (havde ikke fløde).. Og så en kvart oksebouillonterning.. Og så tilsatte jeg den brune jævning direkte i sovsen (det stod der på pakken man skulle). Jeg fik sved på panden, da manden skulle teste den (havde ikke selv smagt), og han så helt forkert ud i hovedet, men så sagde han det smagte vildt godt Han så bare sådan ud, fordi han havde været skeptisk over min fremgangsmåe og ingredienserne. Uhmme numme den var god

Hehe jamen det var rigtig godt. Skulderklap til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.