Hvordan går det med jeres børn? (børn fra omkring maj 2010)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2011

Bare mig..

lærkes_mor skriver:

Jeg har Nor som er fra april 2010 :-)

Han er en lille glad gut med masser af spæl i.. Så der er fest og glade dage

Han spiser godt, og faktisk alt... (er endda vågnet en morgen hvor han havde lavet afføring i bleen og sad og pillede ærterne fra os spiste dem &nbsp Men er stadig en lille gut og endnu ikke rundet 10 kg

Han er motorisk rigtig langt fremme. Og har altid været det (kravlede 6 mdr. osv). Men ja, sproget har så været en by i Rusland... indtil for et par uger siden... Nu kommer der nye ord til hele tiden.

De siger i vuggestuen at han altid er stor smilende og glad

Han elsker sin storesøster Lærke (på snart 4) og vil meget gerne gøre alt det hun gør... Selv når hun er på wc går han derud og tager et stykke toiletpapir og tørre numsen (uden på bukserne) Ser så sødt ud..

Mmmh Lækkert med hans lille stunt med ærterne :-P hihi. Det må være dejligt med et barn der spiser alt :-)
Han lyder som én rigtig dejlig dreng som til forskel fra min, er dejlig nem og lige til <3
Skønt at hører om én mere ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

Bare mig..

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Vi har en lille Matilde fra 15/5-10, hun vejer 13-14 kg og er 87 cm..

Hun er bare den mest vidunderlige "baby", hun er dejlig nem, græder sjældent, og spiser med velbehag alt, dog ikke spinat og bønner.. Hendes farvorit spise er hjemmelavede asier..
Hun sover fint igennem fra 19-20 stykker til omkring halv syv.. Hun er sjælden syg, så det er bare super skønt..
Hun har et rigtig stort ord forråd, vov vov, muuh, miav, gok gok, kykkeliky, "æsel lyd", hov, hej, mor, far, mormor, morfar, farfar, farmor koden har hun lige knækket, værsgo, tak, mojn (sønderjysk), aae aae (klappe), traktor, mini (bil), Mumi, ja jeg kunne vist blive ved, kan slet ikke følge med i hendes snakkeri.. I de her dage går hun hele tiden og siger Moar moar, og hun vil mig ingen ting..

Og så lige en masse billeder af mit vidunder, det er jo svært og begrænse sig..

Hold da op hun lyder nem. Ikke så meget pjat der :-D
Sikke mange ord hun kan. Men der kommer bare flere og flere for hver dag synes jeg.
Hvor ser hun skøn ud <3

Anmeld

4. oktober 2011

Svenne

God tråd, det er altid sjovt at høre om nogen på samme alder!

Jeg har Arthur fra 29. april 2010.

Han er en meget aktiv dreng, så der er altid gang i den. I dagplejen er han den mildeste og artigste dreng, men det ændrer sig, så snart han kommer hjem! Lige pt. gør vi ingenting rigtigt og han "skælder ud" mange gange om dagen! Men heldigvis går det hurtigt over igen

I dagplejen spiser han hele tiden og alt! Herhjemme er det meget begrænset, hvad han vil have og hvor meget han spiser.

Vi er nede på at det tager ca. 30 min. at putte ham (hvilket er virkelig stort!) og han sover mellem 19.45-20.15.
Han har kun sovet igennem 3-4 gange i sit liv. Men nu er vi nede på, at han vågner mellem 1-3 gange og kun kortvarigt. Vi tager ham som regel med i soveværelset, når han vågner, for så ved vi, at han sover videre. (ja hvad gør man ikke for sin søvn efterhånden!)

Han snakker meget - men ikke meget, vi forstår!
Hej, nej, ja, hov, tak for mad, vov-vov, tog, flue, fugl og dyrelyde..
Men det kommer nok snart!

Jeg ved ikke præcist, hvor stor han er - men omkring 78 cm. og 11 kg.

Her er et par billeder af krudtuglen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. oktober 2011

Bb3031

Jeg har Alexander fra d. 30. maj 2010.

Han er en dejlig glad dreng, som altid er let til smil og grin. Han skal bare fremad i verdenen. Han går i dagpleje og som den yngste, gør han alt for at følge med de store børn, som alle er 1 år ældre end ham. Dagplejeren fortæller, at hun på det fysiske ikke kan mærke forskel på ham eller de andre. Han vil være med der hvor der sker noget  Meeen uha et temperament han rummer. Hold da op hvor han kan bliver sur, hvis det ikke lige går som han ønsker. Så spiller han virkelig. Benene giver slip under ham og så ligger han der på gulvet og har ondt af sig selv

Han er og bliver bare alt spisende Han har altid været nem til at spise og da han blev 6 mdr. røg grøden i skraldespanden og han blev serveret sammen mad som mor og far fik Han er der med det samme, som jeg begynder at lave aftensmad. Så står han ved sin højstol og er klar til at spise. I følge ham er jeg bare AAAALT for lang tid om at få maden lavet færdig og få den serveret, hi hi

Alexander har altid været rigtig god til at sove om natten. Han bliver lagt i seng mellem 18.30 - 19.00. Han falder altid selv i søvn. Efter en lille godnat sang forlader vi værelset og så gå der ikke længe inden han er faldet omkuld. Det hænder da, at han nogle aftener holder en lille fest helt alene  Så ligger han og griner og snakker med sig selv Han sover nu længe om morgenen - WEEE, helt til kl. 7.00 nogle dagen til kl. 7.30.

Synes han har et nogenlunde ordforråd. Han siger: HEJ, DER, AV, BØH, VOV, NE = ned, IS = spise, EJ = nej, MA = mad, ME = mere, LO LO = Hallo Hallo. Derudover snakker han meget sort snak , så det er ikke alt, som jeg forstår

Han måler 86 cm og vejer 12 kg.

Anmeld

4. oktober 2011

Loa

Nicolinesmor170510 skriver:

Ja piger... Hvordan går det med jeres børn, med fødselsdag omkring maj + - et par mdr.

Hvad kan jeres, hvad gør de af sjove ting, er de tit syge....osv...

Jeg kan da starte..

Min datter, Nicoline, fra 17 maj, 2010, stor trives bare.. Hun vejer vel omkring 12-13 kg nu, og så er hun kommet godt igang med sine rugbrødsmadder.. Det har taget tid, og det er først inden for de sidste par mdr. hun er begyndt at spise det, så det har faktisk været en kamp

Hendes søvn er nogenlunde det samme.. I seng kl. 19-19-30 og op igen kl. 7-07.30 cirka. Der har dog været mange aftener på det seneste, som ikke har været for heldige, men det kommer sig efter en ordentlig omgang trodsalder (trods hun ikke er ældre ) og derefter har hun ikke rigtig villet sove..
Nu er vi så lige flyttet, så håber ikke, at vi igen skal bøvle, men så tager jeg selvf. 100% skylden på mig..

Derudover løber hun rigtig omkring og elsker at lave en masse ballade.. Ordet nej, er som om det ikke lige har sat sig fast i hovedet på hende, så det "ved" hun ikke hvad betyder En rigtig drillepind, der prøver hendes mors og fars tålmodighed af..

Hendes tale er begyndt at komme nu.. Hun prøver at efterligne os med mange ord, men kun hvis det er korte sætninger..
Lige nu siger hun: dygtig, rutsje, tak skat (det har jeg vidst sagt for meget ) far, mor, tak, farvel, vi ses, hej, mormor, onkel mike, mis, hund og vov vov, der osv osv. Så hun er godt på vej. synes jeg.. Er jeres begyndt at sige rigtige men korte sætninger, for det er endnu ikke kommet her..

Billedet er godt nok fra august, men har ikke fået lagt billeder ind fra mobilen endnu...

Nå....Må jeg hører om jeres små troldunger

Kram herfra!

Gud en smuk pige du har

Isabella er fra juli 2010, så hun er snart 15 måneder.... Hun er ikke helt med på det med ordene endnu, hun siger i hvert fald kun vov vov og hej hej
Udover det, så er hun SUPER aktiv, spurter rundt hele tiden og så igen... Elsker at udforske og gå ture..
Hun efterligner alle bevægelser, ansigtsudtryk og lign. Det er så skægt at se
Hun er mega hysterisk (hvem sagde drama queen) og smider sig på gulvet hvis hun ikke får sin vilje
Sove er stadig noget l*rt..... Det gik godt lige inden vi tog på ferie, men nu skal vi åbenbart arbejde på det igen, for nu bliver hun puttet omkring 19 og vågner en 7-8 gange indtil hun står op kl.6

Om hun tit er syg, hmm, hun har da haft mellemørebetændelse et par gange, hånd-mund og fod syge, og så snottet et par gange, men jeg syntes ikke det er slemt, heldigvis

Hun spiser det samme som os, både rugbrød og varmt mad, og er et rigtig madøre, på trods af hendes kun 9,5 kilo

Anmeld

10. oktober 2011

dorthemus

Nicolinesmor170510 skriver:

Ja piger... Hvordan går det med jeres børn, med fødselsdag omkring maj + - et par mdr.

Hvad kan jeres, hvad gør de af sjove ting, er de tit syge....osv...

Jeg kan da starte..

Min datter, Nicoline, fra 17 maj, 2010, stor trives bare.. Hun vejer vel omkring 12-13 kg nu, og så er hun kommet godt igang med sine rugbrødsmadder.. Det har taget tid, og det er først inden for de sidste par mdr. hun er begyndt at spise det, så det har faktisk været en kamp

Hendes søvn er nogenlunde det samme.. I seng kl. 19-19-30 og op igen kl. 7-07.30 cirka. Der har dog været mange aftener på det seneste, som ikke har været for heldige, men det kommer sig efter en ordentlig omgang trodsalder (trods hun ikke er ældre ) og derefter har hun ikke rigtig villet sove..
Nu er vi så lige flyttet, så håber ikke, at vi igen skal bøvle, men så tager jeg selvf. 100% skylden på mig..

Derudover løber hun rigtig omkring og elsker at lave en masse ballade.. Ordet nej, er som om det ikke lige har sat sig fast i hovedet på hende, så det "ved" hun ikke hvad betyder En rigtig drillepind, der prøver hendes mors og fars tålmodighed af..

Hendes tale er begyndt at komme nu.. Hun prøver at efterligne os med mange ord, men kun hvis det er korte sætninger..
Lige nu siger hun: dygtig, rutsje, tak skat (det har jeg vidst sagt for meget ) far, mor, tak, farvel, vi ses, hej, mormor, onkel mike, mis, hund og vov vov, der osv osv. Så hun er godt på vej. synes jeg.. Er jeres begyndt at sige rigtige men korte sætninger, for det er endnu ikke kommet her..

Billedet er godt nok fra august, men har ikke fået lagt billeder ind fra mobilen endnu...

Nå....Må jeg hører om jeres små troldunger

Kram herfra!

Jeg har skønne og smukke Runa fra 27. maj 2010

Der er fuld fart på hende i øjeblikket - krop og mund står ikke stille ret længe ad gangen  Hun siger ikke mange "rigtige" ord endnu, mest JA, da/der, tak skat  Men der er mange lyde så tror ikke det varer længe.

Hun er eeeeeendelig begyndt at gå selv  Hun har gået og stået langs med/op af ting i flere måneder og har gået med mig i hånden, men har ikke rigtig turdet gi slip og tage de berømte skridt ud i verden. For tre uger siden tog hun så de første tre skridt selv og jeg blev så begejstret, at hun pure nægtede at flytte sig igen, haha. Men her i den sidste uges tid er der kommet gang i bentøjet og hun stavrer glad afsted JUHUUUU

Hun sover for det meste rigtig godt, dvs fra 19.30 til ca. 6.30 hver nat. Hun har dog nætter hvor hun drømmer meget og så kommer hun ind og sover på sofaen hos mig og senere med i min seng. Vi sover tit sammen og det er skønt!! Elsker når hun putter sig ind til mig og giver kys om morgenen  Hun er nem at putte og falder hurtigt i søvn i sin egen seng

Det går også super nemt med maden - måske nogen af jer kan huske, at Runa nægtede at spise "rigtig" mad længe, både hjemme og i vuggestuen. Men nu går det fint og hun spiser godt og varieret  Hun sidder i trip trap stolen uden bøjle nu og kravler selv op og ned....elsker i det hele taget at kravle op alle vegne, suuuk!  Og så er hun begyndt at spise rigtig pænt med bestik.

Hun trives i vuggestuen, er glad for personalet og de andre børn og hun er absolut ikke sart og møver afsted og er ikke bange for at blive beskidt Desværre sover hun ofte kun en time derhenne for hun sover let og har svært ved at sove videre hvis noget vækker hende og det sker jo tit sådan et sted

Min Runa er virkelig det skønneste og mest fantastiske, humoristiske og kærlige i mit liv. Hun er en kilde til daglig morskab og hun fylder mit liv med glæde, stolthed og kærlighed hver evig eneste dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.