Hvordan går det med jeres børn? (børn fra omkring maj 2010)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

Sara.

Jeg har Nor som er fra april 2010 :-)

Han er en lille glad gut med masser af spæl i.. Så der er fest og glade dage

Han spiser godt, og faktisk alt... (er endda vågnet en morgen hvor han havde lavet afføring i bleen og sad og pillede ærterne fra os spiste dem &nbsp Men er stadig en lille gut og endnu ikke rundet 10 kg

Han er motorisk rigtig langt fremme. Og har altid været det (kravlede 6 mdr. osv). Men ja, sproget har så været en by i Rusland... indtil for et par uger siden... Nu kommer der nye ord til hele tiden.

De siger i vuggestuen at han altid er stor smilende og glad

Han elsker sin storesøster Lærke (på snart 4) og vil meget gerne gøre alt det hun gør... Selv når hun er på wc går han derud og tager et stykke toiletpapir og tørre numsen (uden på bukserne) Ser så sødt ud..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Sara.

Nicolinesmor170510 skriver:

Ja piger... Hvordan går det med jeres børn, med fødselsdag omkring maj + - et par mdr.

Hvad kan jeres, hvad gør de af sjove ting, er de tit syge....osv...

Jeg kan da starte..

Min datter, Nicoline, fra 17 maj, 2010, stor trives bare.. Hun vejer vel omkring 12-13 kg nu, og så er hun kommet godt igang med sine rugbrødsmadder.. Det har taget tid, og det er først inden for de sidste par mdr. hun er begyndt at spise det, så det har faktisk været en kamp

Hendes søvn er nogenlunde det samme.. I seng kl. 19-19-30 og op igen kl. 7-07.30 cirka. Der har dog været mange aftener på det seneste, som ikke har været for heldige, men det kommer sig efter en ordentlig omgang trodsalder (trods hun ikke er ældre ) og derefter har hun ikke rigtig villet sove..
Nu er vi så lige flyttet, så håber ikke, at vi igen skal bøvle, men så tager jeg selvf. 100% skylden på mig..

Derudover løber hun rigtig omkring og elsker at lave en masse ballade.. Ordet nej, er som om det ikke lige har sat sig fast i hovedet på hende, så det "ved" hun ikke hvad betyder En rigtig drillepind, der prøver hendes mors og fars tålmodighed af..

Hendes tale er begyndt at komme nu.. Hun prøver at efterligne os med mange ord, men kun hvis det er korte sætninger..
Lige nu siger hun: dygtig, rutsje, tak skat (det har jeg vidst sagt for meget ) far, mor, tak, farvel, vi ses, hej, mormor, onkel mike, mis, hund og vov vov, der osv osv. Så hun er godt på vej. synes jeg.. Er jeres begyndt at sige rigtige men korte sætninger, for det er endnu ikke kommet her..

Billedet er godt nok fra august, men har ikke fået lagt billeder ind fra mobilen endnu...

Nå....Må jeg hører om jeres små troldunger

Kram herfra!

Hvor ser din pige sød ud :-) og sikke dejlig god hun er til at sove!

Anmeld

3. oktober 2011

Bom

Vi har en lille Matilde fra 15/5-10, hun vejer 13-14 kg og er 87 cm..

Hun er bare den mest vidunderlige "baby", hun er dejlig nem, græder sjældent, og spiser med velbehag alt, dog ikke spinat og bønner.. Hendes farvorit spise er hjemmelavede asier..
Hun sover fint igennem fra 19-20 stykker til omkring halv syv.. Hun er sjælden syg, så det er bare super skønt..
Hun har et rigtig stort ord forråd, vov vov, muuh, miav, gok gok, kykkeliky, "æsel lyd", hov, hej, mor, far, mormor, morfar, farfar, farmor koden har hun lige knækket, værsgo, tak, mojn (sønderjysk), aae aae (klappe), traktor, mini (bil), Mumi, ja jeg kunne vist blive ved, kan slet ikke følge med i hendes snakkeri.. I de her dage går hun hele tiden og siger Moar moar, og hun vil mig ingen ting..

Og så lige en masse billeder af mit vidunder, det er jo svært og begrænse sig..

Anmeld

4. oktober 2011

Mette.

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Vi har en lille Matilde fra 15/5-10, hun vejer 13-14 kg og er 87 cm..

Hun er bare den mest vidunderlige "baby", hun er dejlig nem, græder sjældent, og spiser med velbehag alt, dog ikke spinat og bønner.. Hendes farvorit spise er hjemmelavede asier..
Hun sover fint igennem fra 19-20 stykker til omkring halv syv.. Hun er sjælden syg, så det er bare super skønt..
Hun har et rigtig stort ord forråd, vov vov, muuh, miav, gok gok, kykkeliky, "æsel lyd", hov, hej, mor, far, mormor, morfar, farfar, farmor koden har hun lige knækket, værsgo, tak, mojn (sønderjysk), aae aae (klappe), traktor, mini (bil), Mumi, ja jeg kunne vist blive ved, kan slet ikke følge med i hendes snakkeri.. I de her dage går hun hele tiden og siger Moar moar, og hun vil mig ingen ting..

Og så lige en masse billeder af mit vidunder, det er jo svært og begrænse sig..

Ååh, smelte. Hvor er hun bare skøøøn søde. 

Anmeld

4. oktober 2011

Mette.

Skønt med en update på en på samme alder :-)

Hun lyder også som en skøn men bestemt dame :-D jeg trøster mig selv med, at det nok lønner sig i sidste ende, og at jeg så får en pige der tør give udtryk for sine følelser, en der siger hvad hun mener og som ikke er bange for at snakke. Men også en pige der er stædig som sin mor. Når hun nu ikk har arvet sin mors udseende må det vel være sindet ;-)
Haha.

Træls at jeres ikke sover igennem. Får hun stadig flaske? :-)

Det er hun også, men også meget kærlig for det meste. Hun elsker at give kysser og krammer til os, og de andre børn i dagplejen hvor hun lige er startet.

Nej, da hun blev 16 måneder var hun syg (med blæner i hele munden, su hun hverken kunne bruge sut eller flaske) og derefter har hun nægtet at have noget med den at gøre, så det blev en nem afslutning. Giver i stadig mælk til natten? Jeg synes det var vildt svært at tage den fra hende, så derfor blev det først så sent her og heldigvis hendes eget valg.

Og jeg tror bestemt du har ret, når de bliver større har de forhåbentligt fået en masse værktøjer som vil hjælpe dem fremover. Emilie er heller ikke altid for god til at forstå nej.  Men hun forstår det så udemærket, for ofte kigger hun hen på os inden hun gør det, fordi hun ved hun ikke må.

Anmeld

4. oktober 2011

merle2010

hejsa jeg har merle fra den 20 maj 2010

hun begyndte at gå sidste måned og er bare ALLE steder i øjeblikket.. hun ved heller ikke hvad et nej betyder og prøver rigtig mange grænser af i øjeblikket..

hun vejer 16 kg og er 86 lang

hun er ved at få sine første tænder, hele 5 styks på en gang

hun er en dejlig glad pige og altid med på ballade som hendes søskende tit lære hende.. de er 5 år..

hun spiser næsten alt mad, dog kun banan af frugt, da det er det eneste frugt man kan tygge uden tænder..

hun kan sige hej hej, hallo, mam mam, nej og ja...

hun er rigtig god til at syne og lave fakter til og elsker det..

Anmeld

4. oktober 2011

Mor Christa

edj, guuuud hvor er hun da bedårende!! Sikke dygtig hun er!
ja, min er jo fra december 2010, så han er alligevel 7 mdr yngre, så der er nok ikke så meget ved, at jeg fortæller hvad han kan
Men ville lige kommenterer din smukke pige!!!
Super sej tøs

Anmeld

4. oktober 2011

anja89

Ja piger... Hvordan går det med jeres børn, med fødselsdag omkring maj + - et par mdr.

Hvad kan jeres, hvad gør de af sjove ting, er de tit syge....osv...

Jeg kan da starte..

Min datter, Nicoline, fra 17 maj, 2010, stor trives bare.. Hun vejer vel omkring 12-13 kg nu, og så er hun kommet godt igang med sine rugbrødsmadder.. Det har taget tid, og det er først inden for de sidste par mdr. hun er begyndt at spise det, så det har faktisk været en kamp

Hendes søvn er nogenlunde det samme.. I seng kl. 19-19-30 og op igen kl. 7-07.30 cirka. Der har dog været mange aftener på det seneste, som ikke har været for heldige, men det kommer sig efter en ordentlig omgang trodsalder (trods hun ikke er ældre ) og derefter har hun ikke rigtig villet sove..
Nu er vi så lige flyttet, så håber ikke, at vi igen skal bøvle, men så tager jeg selvf. 100% skylden på mig..

Derudover løber hun rigtig omkring og elsker at lave en masse ballade.. Ordet nej, er som om det ikke lige har sat sig fast i hovedet på hende, så det "ved" hun ikke hvad betyder En rigtig drillepind, der prøver hendes mors og fars tålmodighed af..

Hendes tale er begyndt at komme nu.. Hun prøver at efterligne os med mange ord, men kun hvis det er korte sætninger..
Lige nu siger hun: dygtig, rutsje, tak skat (det har jeg vidst sagt for meget ) far, mor, tak, farvel, vi ses, hej, mormor, onkel mike, mis, hund og vov vov, der osv osv. Så hun er godt på vej. synes jeg.. Er jeres begyndt at sige rigtige men korte sætninger, for det er endnu ikke kommet her..

Billedet er godt nok fra august, men har ikke fået lagt billeder ind fra mobilen endnu...

Nå....Må jeg hører om jeres små troldunger

Kram herfra!

Jeg har Isabell fra 16 maj 2010.

Hun er bare glad fra hun vågner til hun går i seng

Hun sover stadig igennem fra 19-7, hvilket hun har gjordt siden hun var 4 måneder

Hun er nu begyndt at havde godt styr på det med at gå og tonser nu rundt.
Efter hun er startet i vuggestue er hun begyndt at slå koldbøtter , Uden hjælp eller noget og det syntes hun er rigtig skægt trods mor ikke er tryk ved det griner.

Det med at snakke fungere også fint og hold da op hvor hun kavler

Hun kan nu sige: Hej, stop, nej, mormor, morfar, mor, far, søser (søster), farmor, hund, muhh (når vi spøger hvad koen siger), Kanin, tak, ja tak, be om, sko, babuu (når der er udrykning), jeg tørstig, bad, mad, mere at drikke osv.

Hun efterligner rigtig mange ord som vi siger og syntes selv hun er blivet rigtig god til at snakke

Med hensyn til mad der skovler hun alt ind, det er kun brune bønner hun har sagt nej til og det kan jeg godt forstå.

Hun er en lille en på kun 9,8 kg og ca 73 cm, så tøjet holder længe.
lige nu bruger hun str 74 og noget kan hun stadig passe i 68, men håber håber vi snart kan komme over i str 80.

Anmeld

4. oktober 2011

Henri84

Jeg har Alberte Sofie fra 5/5-10
Hun er MEGET aktiv, kravler op overalt og er ikke bange for noget
Hun har sine egne meninger om tingene og er bestemt en temperamentsfuld lille dame som godt kan sige til og fra

Hun siger mange ord efterhånden, men er endnu ikke begynt på sætninger.

Jeg ammer hende stadig 1-3 gange om dagen noget vi begge to stadig nyder

Hun er begyndt at sove rigtig godt om natten, det har hun bestemt ikke altid gjort! Men lige nu bliver hun puttet mellem 18-19 og så sover hun ellers til 6-7 næste morgen, så jeg kan vidst ikke klage mere Hun sover 1-3 timer til middag, det varierer meget fra dag til dag.

Hun er MEGET morsyg, hvilket til tider godt kan være en anelse irriterende, at det KUN er mig som duer Men jeg regner med det også er noget der forsvinder med alderen

Sygdom der har hun jo en del øreproblemer, og har haft møb 15 gange siden februar! Udover det døjer hun meget med børneeksem i perioder. Men ellers har hun været rimeligt forskånet for sygdom

Hun har nu 12 tænder, har været ved tandlæge som synes hendes tænder er fine dog har hun formået at slå et lille stykke af den ene fortand -ikke noget vi selv havde opdaget, men det undrer os ikke med alle de knubs hun får

Hun er stadig en stor pige, bruger 86/92 i tøj, bodyer skal til at være 98 og kjoler passer hun også sagtens i str. 98/104.
Hun er ca. 85-86 cm og vejer 13,8 kg
Lidt billeder af min truntemus

Anmeld

4. oktober 2011

Bare mig..

CamillaSoefelt skriver:

Ih mange tak!

Jamen hvordan gjorde i det med og vænne ham fra de to lure?? For hvis man strækker den til kl 11 feks, så han lige når frokosten så sover han oftest fra 11-13 og det er det? Så er der jo laaaaaang tid til kl 19? Og så er han træt og ked om eftermiddagen og aftenen.. Og det synes jeg er så synd;(?

Jamen nicoline har aldrig sovet særlig lang tid men har så til gengæld sovet mange gange. Men det var helt hende selv det kom an på. Intet lå fast. Idag sover hun kun én gang, men det er bare kommet pludselig. Nu sover hun én gang fra kl 12-14/15 stykker, og det fungerer fint. Men bare vent. Pludselig sover din bare kun én gang :-) fungerer det for dig/jer er det jo det vigtigste!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.