Hej !
Har jeres børn faste sovetider? Eller får de bare lov til at sove når de er trætte?
Herhjemme styre Frederikke selv lidt hvornår hun vil sove... Siden hun var ca 2 månder gammel har hun sovet igennem hele natten, så derfor styre hun selv hvor meget og hvor lidt hun vil sove i løbet af dagen. Men kan mærke på hende at hun har fundet en rytme med at vil sove lidt om formiddagen, et par timer om eftermiddagen og nu hele aftenen - hun bliver vækket ca kl 22 for at få en flaske at sove på natten igennem. Nogen gange har hun dage hvor hun, selvom hun har sovet hele aftenen før, hele natten også vil sove hele næste formiddag efter hendes morgenmad. Tiderne slet ikke faste. Hun får lov at sove til hun vågner, og så rykker rytmen sig jo helt naturligt.
Hun trives rigtig godt - og der er slet ikke noget der. Men er begyndt at tænke på om jeg snart skal begynde at styre det med sengetiderne så rytmen ligger mere fast til når jeg engang skal begynde at studere igen ? Hun er 5 måneder... og jeg har barsel længe endnu (til august hvor jeg begynder at studere igen)
Knus Malene
Anmeld