Faste sovetider ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.241 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. januar 2009

M&F&C

Hej !

Har jeres børn faste sovetider? Eller får de bare lov til at sove når de er trætte?

Herhjemme styre Frederikke selv lidt hvornår hun vil sove... Siden hun var ca 2 månder gammel har hun sovet igennem hele natten, så derfor styre hun selv hvor meget og hvor lidt hun vil sove i løbet af dagen. Men kan mærke på hende at hun har fundet en rytme med at vil sove lidt om formiddagen, et par timer om eftermiddagen og nu hele aftenen - hun bliver vækket ca kl 22 for at få en flaske at sove på natten igennem. Nogen gange har hun dage hvor hun, selvom hun har sovet hele aftenen før, hele natten også vil sove hele næste formiddag efter hendes morgenmad. Tiderne slet ikke faste. Hun får lov at sove til hun vågner, og så rykker rytmen sig jo helt naturligt.

Hun trives rigtig godt - og der er slet ikke noget der. Men er begyndt at tænke på om jeg snart skal begynde at styre det med sengetiderne så rytmen ligger mere fast til når jeg engang skal begynde at studere igen ? Hun er 5 måneder... og jeg har barsel længe endnu (til august hvor jeg begynder at studere igen)

Knus Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2009

Fines mor

Jeg tror da helt sikkert, at jo fær man starter en rytme jo bedre er det.
Nu er hun jo kun 5 mdr. så der er nogle år endnu til hun ikke skal sove til middag mere. Men når de stopper med det, så ændre deres rytme sig også.
SÅ længe i ikke har noget at stå op til, og hun ikke virker vildt træt osv. Så forsæt da bare lidt endnu med den rytme i har igang.

Anmeld

28. januar 2009

Honningblomst

Sådan har det også været med mine drenge indtil de var 1-1½ år og startede i dagpleje.....jeg hader at hverdagen skal styres af tider men det er jo desværre nødvendigt sådan som vores samfund er.
Mine drenge er b-mennesker så i weekenden vendes der op og ned igen...
Knus..

Anmeld

28. januar 2009

M&F&C

Eva skriver:

Sådan har det også været med mine drenge indtil de var 1-1½ år og startede i dagpleje.....jeg hader at hverdagen skal styres af tider men det er jo desværre nødvendigt sådan som vores samfund er.
Mine drenge er b-mennesker så i weekenden vendes der op og ned igen...
Knus..

Jeg er heller ikke selv vild med at alting skal være så kontroleret..... men ja, sådan er det jo desværre når hverdagen skal fungere i dette samfund. Også derfor jeg søgte lidt svar på hvornår i begyndte at køre rytme ind

Anmeld

28. januar 2009

Honningblomst

MaleneP skriver:

Jeg er heller ikke selv vild med at alting skal være så kontroleret..... men ja, sådan er det jo desværre når hverdagen skal fungere i dette samfund. Også derfor jeg søgte lidt svar på hvornår i begyndte at køre rytme ind

Det kommer helt automatisk-smiler

Anmeld

28. januar 2009

malou

Bare Victor sov igennem om natten.. han er 2 1/2 md nu og sover sjældent mere end 4 timer i træk... der er alt for megen selsskabs papegøje over ham. Har sagt til ham han vokser når han sover... smiler, men han er ligeglad Har ikke så meget forstand på hva man gør.. endnu men det lyder til hun har en dejligt sovehjerte og det skal du da bare nyde.. lyder som om du ved hvad du gør

knus malou

Anmeld

28. januar 2009

Muffinmus

JA!
DEr er slet ingen tvivl om at der er det bedste for børn...om det så lige kan lade sig gøre er en anden sag, men i hvert fald bliver sengetiderne nøje overholdt her hjemme...sjældent vi overskrider kl 19.30. Som regel er han i seng kl 19.

Anmeld

28. januar 2009

M&F&C

malou skriver:

Bare Victor sov igennem om natten.. han er 2 1/2 md nu og sover sjældent mere end 4 timer i træk... der er alt for megen selsskabs papegøje over ham. Har sagt til ham han vokser når han sover... smiler, men han er ligeglad Har ikke så meget forstand på hva man gør.. endnu men det lyder til hun har en dejligt sovehjerte og det skal du da bare nyde.. lyder som om du ved hvad du gør

knus malou

Sådan havde Frederikke det om dagen et stykke tid .... Skal jeg sove ? NIKS, jeg skal da se hvad der foregår og høre hvad i snakker om - det er aaalt for hyggeligt Men sovehjertet har hun da hvertfald fået ... må bestemt være noget hun har fra sin mor
Ammer du ham eller får han flaske ?

Anmeld

28. januar 2009

malou

MaleneP skriver:

Sådan havde Frederikke det om dagen et stykke tid .... Skal jeg sove ? NIKS, jeg skal da se hvad der foregår og høre hvad i snakker om - det er aaalt for hyggeligt Men sovehjertet har hun da hvertfald fået ... må bestemt være noget hun har fra sin mor
Ammer du ham eller får han flaske ?

jeg håber han arver vores sovehjerter... både Dennis og jeg er nemlig nogle puttetrolde.... Han får flaske... kunne desværre ikke få gang i amningen men han spiser godt... 160 ml ved hvert måltid....

knus

Anmeld

28. januar 2009

M&F&C

malou skriver:

jeg håber han arver vores sovehjerter... både Dennis og jeg er nemlig nogle puttetrolde.... Han får flaske... kunne desværre ikke få gang i amningen men han spiser godt... 160 ml ved hvert måltid....

knus

Det skal nok komme I kan bare lade være at være SÅ spændende... hehe Jeg startede ud med amning og så flaske .. og da jeg begyndte på den, så sov hun igennem... det skal lige siges at jeg kun begyndte fordi hun simpelthen tørlagde mig - jeg kunne slet slet ikke følge med... men ja, man må sige han spiser godt... ved flaskemåltiderne spiser Frederikke 200 ml ... så det er da godt gået han tager så meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.