Hva optager jeres piger på 2½ år mest...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.404 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

*Sofie*

Jeg synes Malou ser alt for meget fjernsyn når vi er herhjemme
Hun gider ikk lege med sit legetøj, og når hun gør, så er det kun et par minutter af gangen. På et tidspunkt var hun super god til at sidde på sit værelse og lege...Det synes jeg slet ikk hun gør mer.
Så snart vi kommer hjem (det er lige meget om det er hjem fra arbejde/vuggestuen i hverdagen, eller hjem fra et besøg eller fx biblioteket i weekenden), så er det første hun siger 'vil gerne se tegnefilm'. Det er også det første hun siger når hun slå øjnene op om morgenen  
Måske er hendes legetøj bare ikk sjovt/spændende nok...
Derfor vil jer gerne lige høre jer...Hva optager jeres piger på 2½ år mest?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

CamiRon

*Sofie* skriver:

Jeg synes Malou ser alt for meget fjernsyn når vi er herhjemme
Hun gider ikk lege med sit legetøj, og når hun gør, så er det kun et par minutter af gangen. På et tidspunkt var hun super god til at sidde på sit værelse og lege...Det synes jeg slet ikk hun gør mer.
Så snart vi kommer hjem (det er lige meget om det er hjem fra arbejde/vuggestuen i hverdagen, eller hjem fra et besøg eller fx biblioteket i weekenden), så er det første hun siger 'vil gerne se tegnefilm'. Det er også det første hun siger når hun slå øjnene op om morgenen  
Måske er hendes legetøj bare ikk sjovt/spændende nok...
Derfor vil jer gerne lige høre jer...Hva optager jeres piger på 2½ år mest?

Jeg følger lige med her for det kunne snildt have været min Emma på 2½ år du beskriver.

Anmeld

2. oktober 2011

*Sofie*

CamiRon skriver:

Jeg følger lige med her for det kunne snildt have været min Emma på 2½ år du beskriver.

Det lyder altså rart!
Ikk rart på dén måde...men rart vi ikk er det eneste med det problem

Anmeld

2. oktober 2011

CamiRon

*Sofie* skriver:

Det lyder altså rart!
Ikk rart på dén måde...men rart vi ikk er det eneste med det problem

Forstår dig godt!

Hvad vil din datter se? Vores vil helst se Madagaskar eller Aristocats.

Anmeld

2. oktober 2011

*Sofie*

CamiRon skriver:

Forstår dig godt!

Hvad vil din datter se? Vores vil helst se Madagaskar eller Aristocats.

Ai hvor sjovt! Aristocats er favoritten herhjemme!
Bamse & Kylling er hun også meget glad for...
Jeg har været i gemmerne og har fundet en masse Disneyfilm og animationsfilm frem, bare for at få noget variation. De sidste dage har hun været ligeglad med hva  jeg satte på...bare det er tegnefilm. Forleden så hun Den lille Havfrue med engelsk tale

Anmeld

2. oktober 2011

Mussen2

Min datter kan også se tegnefilm, dagen lang, men hold da op hun er selektiv, hun ved godt hvad hun vil se og ikke se.

Hun ser Disneys Peter plys, Kaj og Andrea etc.

I fjernsynet e det mest Mickey, grafield, Pingu og peter plys der hitter.

Jeg synes også hun er rigtig glad for hendes puslespil, har fået et par nye med 25-30 brikker i træ, som hun bruger megt tid på.

Desudover bliver billedlotteri tit fundet frem.

Hendes brio barnevogn og dukker med tilbehør

Lego

Udklædning (tylskørt, perlehalskæde osv)

Et støvle legehus fra play to learn.

Jeg låner nye bøger til hende jævnligt på biblioteket, hun har altid været helt vild med bøger.

Vi har også en cd afspiller, som hun dansker og synger til.

Legekøkken med tilbehør.

hun ELSKER at lege med moddellervoks, men det er ret sjældent jeg orker at finde det frem, for det kræver overvågning konstant

Det er meget forskelligt hvad der hitter og det er som om tingene skioftevis er in og yt

Anmeld

2. oktober 2011

*Sofie*

Mussen2 skriver:

Min datter kan også se tegnefilm, dagen lang, men hold da op hun er selektiv, hun ved godt hvad hun vil se og ikke se.

Hun ser Disneys Peter plys, Kaj og Andrea etc.

I fjernsynet e det mest Mickey, grafield, Pingu og peter plys der hitter.

Jeg synes også hun er rigtig glad for hendes puslespil, har fået et par nye med 25-30 brikker i træ, som hun bruger megt tid på.

Desudover bliver billedlotteri tit fundet frem.

Hendes brio barnevogn og dukker med tilbehør

Lego

Udklædning (tylskørt, perlehalskæde osv)

Et støvle legehus fra play to learn.

Jeg låner nye bøger til hende jævnligt på biblioteket, hun har altid været helt vild med bøger.

Vi har også en cd afspiller, som hun dansker og synger til.

Legekøkken med tilbehør.

hun ELSKER at lege med moddellervoks, men det er ret sjældent jeg orker at finde det frem, for det kræver overvågning konstant

Det er meget forskelligt hvad der hitter og det er som om tingene skioftevis er in og yt

Tusind tak for dit svar!
Det eneste vi ikk laver, af det du har skrevet, er modellervoks og billedelotteri.
Hvornår startede I med billedlotteri? Malou er først 2½ når vi kommer ind i december men hun har en knivskarp huske-hjerne. Så måske er det ikk for tidligt at begynde nu?
Modellervoks ønsker hun sig til jul...men måske man allerede sku daffe ud og købe noget nu. Ku være at det lige er dét der fanger hende

Anmeld

2. oktober 2011

Mussen2

*Sofie* skriver:

Tusind tak for dit svar!
Det eneste vi ikk laver, af det du har skrevet, er modellervoks og billedelotteri.
Hvornår startede I med billedlotteri? Malou er først 2½ når vi kommer ind i december men hun har en knivskarp huske-hjerne. Så måske er det ikk for tidligt at begynde nu?
Modellervoks ønsker hun sig til jul...men måske man allerede sku daffe ud og købe noget nu. Ku være at det lige er dét der fanger hende

min datter er fra juni 09- billedlotteriet fik hun da hun var omkring 2 år (mener jeg) det er et fra libero (måske var hun halvandet) det er også lige meget. Hovedsagn er at hun synes det er sjovt at lege med både sammen med os hvor vi leger rigtig billedlotteri, hvor jeg råber op: hvem har bla. bla.

Når hun selv leger med det, tager jeg en del af brikkerne og pladerne fra, så hun selv bruger det som enslags puslespil.

Modellervoks er super godt- man ka få noget egnet fra 2 år. Er sikker på hun vil være vild med det. Herhjemme r vi nød til at gemme det, så hun ikke ser det da hun ellers vil lege med det HELE dagen og HVER dag

Sæbebobler er forresten også et kæmpe hit herhjemme og så løbecykel, men det er jo mest udendørs

Vi har et billigt legetelt fra Jysk, osm bliver fundet frem i ny iog næ. det har lige været oppe igen i dag og det elsker hun også at lege i.

Jeg er selv på bar bund i ofrold til nye spændende ting...

Anmeld

2. oktober 2011

*Sofie*

Mussen2 skriver:

min datter er fra juni 09- billedlotteriet fik hun da hun var omkring 2 år (mener jeg) det er et fra libero (måske var hun halvandet) det er også lige meget. Hovedsagn er at hun synes det er sjovt at lege med både sammen med os hvor vi leger rigtig billedlotteri, hvor jeg råber op: hvem har bla. bla.

Når hun selv leger med det, tager jeg en del af brikkerne og pladerne fra, så hun selv bruger det som enslags puslespil.

Modellervoks er super godt- man ka få noget egnet fra 2 år. Er sikker på hun vil være vild med det. Herhjemme r vi nød til at gemme det, så hun ikke ser det da hun ellers vil lege med det HELE dagen og HVER dag

Sæbebobler er forresten også et kæmpe hit herhjemme og så løbecykel, men det er jo mest udendørs

Vi har et billigt legetelt fra Jysk, osm bliver fundet frem i ny iog næ. det har lige været oppe igen i dag og det elsker hun også at lege i.

Jeg er selv på bar bund i ofrold til nye spændende ting...

Så er din jo yngre end min
Vi ska ha fat i noget billedlotteri skal vi!
Tusind tak for alle dine indspark!

Anmeld

2. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina er lige blevet 2 1/2 år. Hun er også glad for tv og hendes yngling er Rosa fra Roladegade, Lille Nørd, Bamse og Kylling, Pippi mfl.

Det er meget i perioder hvad hun leger med, men lige nu er hittet hendes dukker, puslespil, vendespil, perleplader og storebrors biler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.