sulten hele tiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2011

Anitta Kristiansen

SussieThyssen skriver:

Prøv at købe en bøtte Profylac på apoteket..den er rædsomt dyr, men den mætter mere og skulle gerne hjælpe på maven lige med det samme.

Profylac er det man giver babyer med mælkeallergi og er lavet på hydrolyserede majsproteiner, og de fleste småbørn stortrives på det.
Det er meget typisk for spædbørn, der har svært ved at kapere MME lavet på mælk at de er kronisk sultne idet de tolker deres ondt-i-maven problemer som sult, og så vil de bare hele tiden have mad, og får derved mere og mere ondt i maven.
Men når man giver dem profylac, så falder deres lille mave omgående til ro.

Da jeg drog hjem med min den første, som ved fødslen vejede 4500g, sagde den gamle natsygeplejerske til mig:
Husk at det er ikke et spædbarn du tager med hjem men en 3 måneders baby...derfor skal der mad til om få dage.
Og alle mine 3 har fået hjemmelavet (under ingen omstændigheder købt) vælling fra de var 14 dage gamle.

Jeg ved godt at jeg nu får på puklen fra alverdens fagligheder, men det er jeg egentligt ret ligeglad med, for jeg har stadig den mening, at der er forskel på om et barn vejer 3500g, 4000g eller derover, de skal have noget at leve af, jo større de er..og det er ikke ret tit at meget store nyfødte kan mættes alene på mors mælk eller MME ret længe. Jo større de er, jo længere fremme er de i udvikling.
Og det vigtigste er, at barnet bliver mæt og veltilfreds.

Men prøv først med Profylac'en og se om det evt skulle give noget mere ro og et normalt leje mht spiseriet.

Kærligst
Sussie

Mange tak for svar. vil vi prøve og se om det ikke kan hjælpe for virker virkelig ikke sjovt for ham. og ja der er stor forskel på om de er en på 3 kg eller 4. har en veninde med en dreng på 3 måneder som vejer det samme som ham her og hun vil gerne igang med grød. så kan godt forstå man starter med det før når de er større:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

Anitta Kristiansen

Amandas-mor skriver:

Hvis det var mig så ville jeg amme det jeg kunne til hvert måltid, og derefter give ham alt det erstatning han kan spise indtil han er mæt og afviser flasken. Men jeg ville holde fast i at amme først inden jeg gav flaske, for han har så godt af modermælk. Men han har ikke godt af ikke at få nok mad, så derfor ville jeg give mme bagefter. Sp'er har tit meget med skema'er og "de bør kunne være mætte af det og det" men vi er mange der har måttet indse at vi havde fået meget sultne børn som ikke passede ind i skemaet. Og så må man bare tage den derfra og sikre sig at de er mætte

Altså det jeg mener er at han bare skal have alt det mme han kan uanset om det virker som MEGET. Men man kan overveje at skifte til Nan 2 som mætter mere. Det gjorde vi meget tidligt.

Mange tak for svar kunne være vi skulle prøve det :-)

Anmeld

16. oktober 2011

annec

Anitta Kristiansen skriver:

Håber virkelig der er nogen her der kan hjælpe mig. 

Har nu et barn på kun 15 dage som ikke er til at mætte. vi har snakket med sundhedsplejesken som siger at modermælken gerne skulle være nok, men at de ikke spiser over 1 L til de er 4-6 måneder men det spiser han allerede i døgnet nu og han er stadig sulten.  han vejer 4.7 kg så han burde spise ca 785 ml i døgnet.

Han er på flaske dog af mit modermælk, har dog skulle bruge modermælkserstatning(NAN) her de sidste to dage, da jeg ikke har kunne pumpe nok ud og der efter har han bare begyndt at spise rigtigt meget. så ved ikke om det er fordi det muligvis kan være det ikke mætter ham lige så godt, så kunne der muligvis være noget andet som mætter mere?

Jeg ved det er for tidligt at give grød eller vælling men er der andre ting man kan give eller noget, for det er da synd han skal være så sulten. evt. nogen som har givet det før de 4 måneder, ville være synd hvis han de næste 3.5 måneder skal være så sulten.

håber nogen kan hjælpe mig. Tak på forhånd 

Sådan var det også med mig. Sebastian blev slet ikke mæt når jeg ammede ham, så han begyndte også at få NAN. Han blev først tilfreds da han faktisk næsten kun fik NAN, han får kun mit mælk to gange i døgnet. Og nu er der slet ikke noget problem.

Men ta at snakke med din SP om det.

Men vil lige hører hvordan har du fundet ud af hvor meget han burde at spise?

Anmeld

17. oktober 2011

Anitta Kristiansen

annec skriver:

Sådan var det også med mig. Sebastian blev slet ikke mæt når jeg ammede ham, så han begyndte også at få NAN. Han blev først tilfreds da han faktisk næsten kun fik NAN, han får kun mit mælk to gange i døgnet. Og nu er der slet ikke noget problem.

Men ta at snakke med din SP om det.

Men vil lige hører hvordan har du fundet ud af hvor meget han burde at spise?

Har snskket med hende og hun siger jeg bsre skal blive ved med at give mælk til han er mæt om drr så ikke er plads. han ligger og presser for at få få plads i maven når han spiser. for noget tid siden gik der 4-6 timer i mellem nu vil han have mad hver anden kun om nattrn han sover en smule mere. så virker underligt jeg barr skal blive ved.
det med hver meget de skal have. det er ca en 7 del af deres kropsvægt. og de skal have mad 6-7 gange i døgnet. :-)

Anmeld

17. oktober 2011

ledermus

Jeg måtte også supplere op med MME og min dreng fik også ondt i maven men her hjalp det at gå over til syrnet MME så han fik kun grøn alomin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.