Anitta Kristiansen skriver:
Håber virkelig der er nogen her der kan hjælpe mig.
Har nu et barn på kun 15 dage som ikke er til at mætte. vi har snakket med sundhedsplejesken som siger at modermælken gerne skulle være nok, men at de ikke spiser over 1 L til de er 4-6 måneder men det spiser han allerede i døgnet nu og han er stadig sulten.
han vejer 4.7 kg så han burde spise ca 785 ml i døgnet.
Han er på flaske dog af mit modermælk, har dog skulle bruge modermælkserstatning(NAN) her de sidste to dage, da jeg ikke har kunne pumpe nok ud og der efter har han bare begyndt at spise rigtigt meget. så ved ikke om det er fordi det muligvis kan være det ikke mætter ham lige så godt, så kunne der muligvis være noget andet som mætter mere? 
Jeg ved det er for tidligt at give grød eller vælling men er der andre ting man kan give eller noget, for det er da synd han skal være så sulten. evt. nogen som har givet det før de 4 måneder, ville være synd hvis han de næste 3.5 måneder skal være så sulten.
håber nogen kan hjælpe mig. Tak på forhånd 

Prøv at købe en bøtte Profylac på apoteket..den er rædsomt dyr, men den mætter mere og skulle gerne hjælpe på maven lige med det samme.
Profylac er det man giver babyer med mælkeallergi og er lavet på hydrolyserede majsproteiner, og de fleste småbørn stortrives på det.
Det er meget typisk for spædbørn, der har svært ved at kapere MME lavet på mælk at de er kronisk sultne idet de tolker deres ondt-i-maven problemer som sult, og så vil de bare hele tiden have mad, og får derved mere og mere ondt i maven.
Men når man giver dem profylac, så falder deres lille mave omgående til ro.
Da jeg drog hjem med min den første, som ved fødslen vejede 4500g, sagde den gamle natsygeplejerske til mig:
Husk at det er ikke et spædbarn du tager med hjem men en 3 måneders baby...derfor skal der mad til om få dage.
Og alle mine 3 har fået hjemmelavet (under ingen omstændigheder købt) vælling fra de var 14 dage gamle.
Jeg ved godt at jeg nu får på puklen fra alverdens fagligheder, men det er jeg egentligt ret ligeglad med, for jeg har stadig den mening, at der er forskel på om et barn vejer 3500g, 4000g eller derover, de skal have noget at leve af, jo større de er..og det er ikke ret tit at meget store nyfødte kan mættes alene på mors mælk eller MME ret længe. Jo større de er, jo længere fremme er de i udvikling.
Og det vigtigste er, at barnet bliver mæt og veltilfreds.
Men prøv først med Profylac'en og se om det evt skulle give noget mere ro og et normalt leje mht spiseriet.

Kærligst
Sussie