Anonym skriver:
Håber nogen kan hjælpe, min lille pige har meget rød numse og har haft det siden sidste onsdag! Endte med at ringe til vagtlægen som gav mig noget creme mod bleeksem (men er vist også til svamp). Og han sagde det skulle hjælpe efter 2-3 dage, efter 2 dage, stoppede jeg fordi jeg synes det blev værrere.. Så ringede jeg til lægen og selvfølgelig havde hun så ikke tid lige den dag men dagen efter og der var det blevet meget bedre.. Så hun sagde bare zink creme, som jeg gjorde i forvejen.
Nu synes jeg så idag at det er blusset op igen og har så prøvede det creme igen og det bliver mere rødt af det! ih hvad skal jeg gøre?
Hvad har i erfaringer med...? der er ligesom nogle sår som væsker lidt og har en enkelt gang oplevet det blødte lidt
og det gør så ondt på hende.. 
Vask hende forsigtigt med lunken kamillete og lad hende så lufttørre og gerne ligge så længe som muligt uden ble.
Lad være med at smørre hende ind i fedtede og klistrede cremer, for så kan huden ikke ånde. Drys evt huden med helt almindelig gammeldags babypudder eller lidt kartoffelmel når hun ligger uden ble, så huden kan tørre ud, og børst det meste af inden hun får ble på igen.
Det kan godt være at det er gammeldags husråd dette her..men stol du bare på den gamle kone her...det virker 
Nogle børn kan ikke tåle papirsbleer, og der må man prøve om det kan hjælpe med stofbleer i dagtimerne og så kun bruge papirsble om natten hvor de sover de lange stræk.
Er hun ved at få tænder??

Kærligst
Sussie
Anmeld