Meget rød numse med sår... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.644 visninger
18 svar
0 synes godt om
29. september 2011

Anonym trådstarter

Håber nogen kan hjælpe, min lille pige har meget rød numse og har haft det siden sidste onsdag! Endte med at ringe til vagtlægen som gav mig noget creme mod bleeksem (men er vist også til svamp). Og han sagde det skulle hjælpe efter 2-3 dage, efter 2 dage, stoppede jeg fordi jeg synes det blev værrere.. Så ringede jeg til lægen og selvfølgelig havde hun så ikke tid lige den dag men dagen efter og der var det blevet meget bedre.. Så hun sagde bare zink creme, som jeg gjorde i forvejen.

Nu synes jeg så idag at det er blusset op igen og har så prøvede det creme igen og det bliver mere rødt af det! ih hvad skal jeg gøre?

Hvad har i erfaringer med...? der er ligesom nogle sår som væsker lidt og har en enkelt gang oplevet det blødte lidt og det gør så ondt på hende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

Mig med maven

Jeg ville lade baby have være uden ble så meget som overhoved mulig!

Anmeld

30. september 2011

Anonym trådstarter

Mig med maven skriver:

Jeg ville lade baby have være uden ble så meget som overhoved mulig!

Ja det sørger jeg også for hun gør hver gang vi skifter ble  Så der har været en masse uheld  Og har også prøvet at skifte ble mærke..

Anmeld

30. september 2011

Muhko

jeg bruger gerne sådan nogle kogte bomuldsklude som hjælper helt utroligt.

Jeg tager en bomuldsklud klipper i stykker og koger nogle af de klude jeg har klippet, lader dem blive kolde, trykker vandet ud af dem og på numsen( en på hver balle)  til næste bleskift og allerede der kan man se fremskridt. Sådan bliver jeg ved til numsen er så fin at jeg kan smørre creme på igen.

Prøv det

Anmeld

30. september 2011

Carina:-)

Muhko skriver:

Jeg tager en bomuldsklud klipper i stykker og koger nogle af de klude jeg har klippet, lader dem blive kolde, trykker vandet ud af dem og på numsen( en på hver balle)  til næste bleskift og allerede der kan man se fremskridt. Sådan bliver jeg ved til numsen er så fin at jeg kan smørre creme på igen.

Prøv det

Enig.

Jeg har brugt det til mine børn der havde et sår om aftnen.-Lagde et stykke i bleen der dækkede såret og næste morgen var det helet.

Det er vildt som det kan hele fordi det er sterilt vand.

Anmeld

30. september 2011

Anonym trådstarter

Muhko skriver:

Prøv det

Ja det har jeg godt hørt lidt om, men viste ikke helt hvordan osv. Så dvs jeg klipper fx en stof ble i små stykker koger dem og ligger i køleskab? Skal de ligge i vand i køleskabet?

Og så giver jeg hende sådan en på ved næste bleskift? men så er der jo meget fugtigt i bleen? Det gør måske ikke noget når de køler og samtidigt er kogt vand?

Anmeld

30. september 2011

Tut

Muhko skriver:

Prøv det

ENIG - Det er det eneste rigtige - og det hjælper!

Anmeld

14. oktober 2011

Laura.

Anonym skriver:

Ja det har jeg godt hørt lidt om, men viste ikke helt hvordan osv. Så dvs jeg klipper fx en stof ble i små stykker koger dem og ligger i køleskab? Skal de ligge i vand i køleskabet?

Og så giver jeg hende sådan en på ved næste bleskift? men så er der jo meget fugtigt i bleen? Det gør måske ikke noget når de køler og samtidigt er kogt vand?

Jeg opper lige tråden.. jeg kunne også meget godt tænke mig svar på disse spørgsmål, da det er første gang jeg skal gøre det..

Min datter har fået MEGET rød numse og hun er begyndt at bløde også.. stakkels pus altså..  Ville de kogte klude hjælpe på sår også ??

Anmeld

14. oktober 2011

Mikkel's mor <3

Dk Lady skriver:

Jeg opper lige tråden.. jeg kunne også meget godt tænke mig svar på disse spørgsmål, da det er første gang jeg skal gøre det..

Min datter har fået MEGET rød numse og hun er begyndt at bløde også.. stakkels pus altså..  Ville de kogte klude hjælpe på sår også ??

Både til dig og ts
de kogte klude bliver i vandet, tag evt en lille bøtte ind til pusleborden med hand i og læg en af kludene på der hvor det er rødt på med bleen og så skifter du til en ren klud næste gang du skifter.  sådan bliver du ved til at det ikke er rødt mere og det går som regel ret hurtig..

Anmeld

14. oktober 2011

Laura.

Mikkel's mor <3 skriver:

Både til dig og ts
de kogte klude bliver i vandet, tag evt en lille bøtte ind til pusleborden med hand i og læg en af kludene på der hvor det er rødt på med bleen og så skifter du til en ren klud næste gang du skifter.  sådan bliver du ved til at det ikke er rødt mere og det går som regel ret hurtig..

Mange tak for dit svar. Hvor koldt skal det her vand være ? Skal jeg komme det i kølesskabet efter det har kogt eller bare lade det stå og blive alm. koldt ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.