Fedtfattig mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.508 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. september 2011

camillakrath

Hej alle

Jeg mangler simpelthen fedtfattige opskrifter. Nogen piger derude, som har været på kur, der har nogen gode opskrifter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Jep - vi er på kur hjemme hos os, jeg har tabt 6 kg siden midten af august.

Vi følger ingen bestemte opskrifter, spiser en masse grøntsager, salater og frugt. Ingen pasta, kartofler, og ris. Og meget lidt brød.

Morgenmad: 1 stk rugbrød, 1 frugt, magert ost.

Formiddag: frugter, gulerødder.

Frokost: salater, min. 300 gram.

Eftermiddag: Frugt

Aften: fedtfattigt kød, samme slagt som normalt, min. 300 gram grøntsager. Vi elsker fx. vok blandinger på panden med fx. kylling.

Mellemmåltid aften: frugt.

Er også begyndt at dyrke motion - elsker vores nye livsstil

Anmeld

29. september 2011

camillakrath

2skønnebørn skriver:

Jep - vi er på kur hjemme hos os, jeg har tabt 6 kg siden midten af august.

Vi følger ingen bestemte opskrifter, spiser en masse grøntsager, salater og frugt. Ingen pasta, kartofler, og ris. Og meget lidt brød.

Morgenmad: 1 stk rugbrød, 1 frugt, magert ost.

Formiddag: frugter, gulerødder.

Frokost: salater, min. 300 gram.

Eftermiddag: Frugt

Aften: fedtfattigt kød, samme slagt som normalt, min. 300 gram grøntsager. Vi elsker fx. vok blandinger på panden med fx. kylling.

Mellemmåltid aften: frugt.

Er også begyndt at dyrke motion - elsker vores nye livsstil

Vi er nemlig også ved at lægge livsstil om

Men spiser i ris og pasta til jeres aftensmad?

Anmeld

29. september 2011

2skønnebørn

Nej, vi spiser kun grøntsager og salater til aftensmaden. Det var faktisk det værste at vende sig til, men det går fint nu. Børnene får selvfølgelig ris, pasta og kartofler.....

Jeg laver tit en blanding af: hvidkål, gulerødder, squash, rød peber, løg og champignon på panden. Med forsk. krydderier på. Det smager lækkert.

Hokaido er også lækkert, kan skæres i stave og laves i ovenen med lidt salt og olie på - så er det "næsten" pommesfrites

Anmeld

29. september 2011

henh01

Jeg har smidt 11 kg over godt og vel 6 mdr. Jeg spiser ikke stivelse og forsøger at få så mange grøntsager som muligt. Min last er slik og kage og det er derfor vægttabet har taget lidt længere tid, tilgengæld er det en livstilsændring jeg altid kan følge

Mangler stadig 14 kg, men har som sagt ikke travlt, det vigtigste er at nålen rykker sig nedaf..

Anmeld

29. september 2011

henh01

2skønnebørn skriver:

Nej, vi spiser kun grøntsager og salater til aftensmaden. Det var faktisk det værste at vende sig til, men det går fint nu. Børnene får selvfølgelig ris, pasta og kartofler.....

Jeg laver tit en blanding af: hvidkål, gulerødder, squash, rød peber, løg og champignon på panden. Med forsk. krydderier på. Det smager lækkert.

Hokaido er også lækkert, kan skæres i stave og laves i ovenen med lidt salt og olie på - så er det "næsten" pommesfrites

hvader hokaido?

Anmeld

29. september 2011

camillakrath

2skønnebørn skriver:

Hvad er Hokaido?

Det er også det med at spise udelukkede grøntsager jeg har svært ved. Er rodfrugter okay?

Anmeld

29. september 2011

camillakrath

henh01 skriver:

Jeg har smidt 11 kg over godt og vel 6 mdr. Jeg spiser ikke stivelse og forsøger at få så mange grøntsager som muligt. Min last er slik og kage og det er derfor vægttabet har taget lidt længere tid, tilgengæld er det en livstilsændring jeg altid kan følge

Mangler stadig 14 kg, men har som sagt ikke travlt, det vigtigste er at nålen rykker sig nedaf..

Spiser du så også udelukkende grønt som tilbehør til din mad?

Jeg elsker også slik og kage. Men vi prøver så at sige at det er okay at vi spiser lidt i weekenden. Bare det er helt væk i hverdagen.

Anmeld

29. september 2011

2skønnebørn

Hokaido stammer fra græskarfamilien. Den er hård og svær at flække, men smager fantastisk, når den laves i ovenen. Vi elsker rodfrugter i alle afskygninger. Laver den oftest i ovenen. Har sådan en "foodprocessor", hvor jeg kan snitte i forskellige størrelser, så er det hurtigere end at stå og gøre det i hånden.

Til frokost salaten, spiser vi fx. nogle kyllingtern, rejer, eller lidt æg til.

Anmeld

29. september 2011

ESV

Husk lige at kroppen SKAL bruge nogle kulhydrater... Samt rigeligt med protein og faktisk også en del fedt.. Det der med kun at spise magert kød og grøntsager er faktisk rigtig usundt for kroppen.

Spis lidt af det hele men i moderate mængder, prøv evt at lave en kostdagbog på nettet.. på www.iform.dk kan du lave en kostdagbog, skrive ind hvor meget du gerne vil tabe dig, hvilket aktivitets niveau du har og hvor hurtigt du gerne vil tabe dig, så regner den ud hvor mange kalorier du bør indtage hver dag og hvilken fordeling der bør være af kulhydrater, kostfibre, fedt og proteiner..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.