børste tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2009

Janep

netdaddy skriver:

Der er lige et faktum man skal have styr på ifm. tandbørstning.

Når man børster tænder fjerner man naturligvis de bakterier der sidder på tænderne, og når man så spiser noget bagefter er der ingen bakterier som maden kan reagere sammen med, hvilket er det der giver dårlige tænder.

Så hvis man børster tænder inden man giver natflaske skulle der derfor ikke være nogen bakterier som mælken kan reagere med og faren for sorte tænder bliver derfor minimal.

Det forudsætter naturligvis at man børster tænderne med tandpasta!

Det er mange år siden jeg fik denne forklaring og det kan naturligvis godt have ændret sig siden.

Hos os får han natflaske først og så børster vi tænder bagefter. Han er dog kun 5 måneder og har kun 2 tænder og vi bruger endnu ikke tandpasta af hensyn til hans mave. Men vi gør det som en træning for ham og han kan godt lide det.

det lyder da ret fornuftigt

Vi begyndte at bruge tandpasta da den første tand kom frem... det fik vi at vide af vores sp vi skulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2009

A.

Janep skriver:

det lyder da ret fornuftigt

Vi begyndte at bruge tandpasta da den første tand kom frem... det fik vi at vide af vores sp vi skulle

ok jeg har ellers fået af vide at det er først når en kind tand kommer ud skal man bruge tandpasta

Anmeld

27. januar 2009

Anja

Janep skriver:

var det ikk svært at få ham til at sove bagefter så?

Nej, det var det ikke. Han har fra helt spæd kunnet falde i søvn selv i sin seng, så derfor ændrede det jo ikke noget at børste tænderne ....

Skal lige siges, at han altid har været et nemt barn

Anmeld

27. januar 2009

Janep

agnieszka skriver:

ok jeg har ellers fået af vide at det er først når en kind tand kommer ud skal man bruge tandpasta

ok ...

det må jeg nok hellere snakke m hende om..

men til mig sagde hun vi ska bruge det da den første tand kom frem og så fortalte hun vilken tandpasta vi sku bruge osv

Anmeld

27. januar 2009

Janep

Anja skriver:

Nej, det var det ikke. Han har fra helt spæd kunnet falde i søvn selv i sin seng, så derfor ændrede det jo ikke noget at børste tænderne ....

Skal lige siges, at han altid har været et nemt barn

heh ok ...

Jeg vil os gerne vænne min datter til at falde i søvn i sin egen seng... kan bar ikk rigtig ta mig sammen da jeg os sys det er rigtig dejligt at side og putte inden sengetid

Anmeld

27. januar 2009

A.

Janep skriver:

ok ...

det må jeg nok hellere snakke m hende om..

men til mig sagde hun vi ska bruge det da den første tand kom frem og så fortalte hun vilken tandpasta vi sku bruge osv

har fået det af vide fra SP og tandlæge,,så ja snak med hende men det skader nok ikke at bruge tandpasa...har dog hørt at det er ikke lige så sundt i alle kommunen at bruge tandpasta med høj indhold at fluor for i nogen kommunen er det høj indhold i vandet men kan ikke huske hvor er det henne

Anmeld

27. januar 2009

Janep

agnieszka skriver:

har fået det af vide fra SP og tandlæge,,så ja snak med hende men det skader nok ikke at bruge tandpasa...har dog hørt at det er ikke lige så sundt i alle kommunen at bruge tandpasta med høj indhold at fluor for i nogen kommunen er det høj indhold i vandet men kan ikke huske hvor er det henne

ja det må jeg hellere
Det med tandpastaen er jeg blevet vejledt i så hun får den rigtige tandpasta med den rigtige mengde fluor

Anmeld

27. januar 2009

A.

Janep skriver:

ja det må jeg hellere
Det med tandpastaen er jeg blevet vejledt i så hun får den rigtige tandpasta med den rigtige mengde fluor

vi bruger ikke tandpasta endnu men det skal vi nok snart..

Anmeld

27. januar 2009

Miamaja

guldklumpen kan ikke fordrage at faa borstet tander saa det er med tvang 2 gange hver dag. nogle aftener har jeg da glemt at gore det. FY!
ogsaa faar han fluorid draaber hver dag

Anmeld

27. januar 2009

Janep

Miamaja skriver:

guldklumpen kan ikke fordrage at faa borstet tander saa det er med tvang 2 gange hver dag. nogle aftener har jeg da glemt at gore det. FY!
ogsaa faar han fluorid draaber hver dag

iih hvor synd at han ikk gidder det. Der var os li en overgang hvor hannah ikke gad det men det gik hurtigt over det igen. Hun syndes det er rigtig sjovt.
Når jeg komemr med tandbørsten åbner hun munden fint til jeg har børstet forneden så lukker hun og så åbner hun igen så jeg kan børste foroven og så for hun lov til at side selv og børste lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.