børste tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.976 visninger
19 svar
0 synes godt om
27. januar 2009

Janep

Da jeg læste en anden debat om natflaske kom jeg til at tænke på Hvordan jer der ikke gir natflaske gør.

Jeg Børster tænder på min datter og så sætter vi os hen og hygger og hun får flasken og kommer så i seng men det kan vel os gi huller så?

Hvad gør i andre`?

Børster i tænder på jeres børn efter de har fået flasken eller inden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
MIn datter fik nat-babs til hun var omkring 3 år. Jeg børstede tænder inden. Der er ikke sket en DYT. HUn har perlehvide tænder. Men jeg har hørt skrækhistorier om børn der får sorte tænder af nat-mælken. Så det er vel om at holde øje også reagere på en evt. ny situation?

Anmeld

27. januar 2009

Janep

Zafir skriver:

MIn datter fik nat-babs til hun var omkring 3 år. Jeg børstede tænder inden. Der er ikke sket en DYT. HUn har perlehvide tænder. Men jeg har hørt skrækhistorier om børn der får sorte tænder af nat-mælken. Så det er vel om at holde øje også reagere på en evt. ny situation?

Jeg sys bar det er lidt synd at børste tænder på hende efter hun har fået hendes flaske da hun ligger og falder i søvn imens hun får den

Men self hvis hun får sorte tænder af skal de da børstes

Anmeld

27. januar 2009

Anja

Da Elias fik natflaske, hvilket han stoppede med da han var 11 mdr, så fik han flasken inde i sofaen og så var vi lige ude at børste tænder bagefter og så ind i seng ....

Anmeld

27. januar 2009

Moderator

Janep skriver:

Jeg sys bar det er lidt synd at børste tænder på hende efter hun har fået hendes flaske da hun ligger og falder i søvn imens hun får den

Men self hvis hun får sorte tænder af skal de da børstes

Jeg er fuldstændig enig. Det er også derfor jeg tog det oppe fra og ned, med min datter. Hun fik da også lov til at falde i søvn ved babsen.

Anmeld

27. januar 2009

Christinahr

Godt du er kommet frem med din "historie". Kan ikke se forskellen på natamning og natflaske i forhold til det tryghedsbehov man stiller ved barnet

Vi børster tænder først og putter bagefter. Men vi kan sagtens børste tænder 3 gange om dagen, hun elsker sin tandbørste, så jeg er egentlig ret rolig

Anmeld

27. januar 2009

netdaddy

Der er lige et faktum man skal have styr på ifm. tandbørstning.

Når man børster tænder fjerner man naturligvis de bakterier der sidder på tænderne, og når man så spiser noget bagefter er der ingen bakterier som maden kan reagere sammen med, hvilket er det der giver dårlige tænder.

Så hvis man børster tænder inden man giver natflaske skulle der derfor ikke være nogen bakterier som mælken kan reagere med og faren for sorte tænder bliver derfor minimal.

Det forudsætter naturligvis at man børster tænderne med tandpasta!

Det er mange år siden jeg fik denne forklaring og det kan naturligvis godt have ændret sig siden.

Hos os får han natflaske først og så børster vi tænder bagefter. Han er dog kun 5 måneder og har kun 2 tænder og vi bruger endnu ikke tandpasta af hensyn til hans mave. Men vi gør det som en træning for ham og han kan godt lide det.

Anmeld

27. januar 2009

Moderator

Christinahr skriver:

Godt du er kommet frem med din "historie". Kan ikke se forskellen på natamning og natflaske i forhold til det tryghedsbehov man stiller ved barnet

Vi børster tænder først og putter bagefter. Men vi kan sagtens børste tænder 3 gange om dagen, hun elsker sin tandbørste, så jeg er egentlig ret rolig

Der havde jeg så et stort problem længe. For hun HADER tandbørsten og det har været endnu værre. Så en overgang overvejede jeg bare helt at lade være med at børste tænder og så måtte hun tabe alle sine tænder inden hun bliver 6 år også får hun nogen nye.

Så begyndte det heldigvis at gå bedre og nu kan jeg da børste hendes tænder. Nogen dage under større prostester end andre... MEN - det går!!!....

Og nej, jeg ser ikke så stor forskel på nat-flaske og nat-babs, mht tandbørstning.

Anmeld

27. januar 2009

Janep

Anja skriver:

Da Elias fik natflaske, hvilket han stoppede med da han var 11 mdr, så fik han flasken inde i sofaen og så var vi lige ude at børste tænder bagefter og så ind i seng ....

var det ikk svært at få ham til at sove bagefter så?

Anmeld

27. januar 2009

Janep

Christinahr skriver:

heh min datter eeeelsker os sin tandbørste men vi børster dog kun tænder morgen og aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.