Alene i dagplejen ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2011

Brams

Det kommer jo meget an på hvordan din søn han er og hvor længe han har været der.

Min datter er meget følsom, så det ville være en rigtig stor ting for hende hvis hun skulle flyttes, men igen kommer det jo an på hvor længe han har været der - er det få uger eller er det 6 mdr., for det synes jeg gør en stor forskel

Så betyder det jo også ret meget om din søn er glad for sin DP og om I er glade for hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

eirene

Jeg synes der er mange ting der spiller ind her. Hvor gammel er din søn og hvor længe har han været der? F.eks.

Min store datter var hos min mor det første halve år. Alene.. og det har været fantastisk givtigt for hende. Min dreng var stort set alene hos sin dagplejer det første halve år og meget derefter også. Og de tog på mange ture og var selvfølgelig også i legestue og sammen med de andre. Men det er da total forkælelse at man kan få sit barn passet alene. DP er der jo 100 % for dit barn og kan give så meget mere.

Og hvis du er glad for hende i forvejen, hvorfor så flytte? Du kan jo risikere at du så kommer til en du ikke er vild med...

Anmeld

29. september 2011

Diana...

Jeg havde uden tvivl flyttet ham hvis det var min søn. De har så meget glæde af hinanden. Nu kan jeg jo kun snakke ud fra min egen drengs måde at være på men han ville simpelthen røv kede sig. Der må sgu godt ske lidt  Børn er meget forskellige nogen trives bedst med ikke så mange børn og andre med masse af gang i den og jeg har uden tvivl et vuggestue barn vi har bare ingen vuggestue i vores by  

Jeg synes det er vigtig at de læger at være sammen med andre børn i deres hverdag for ellers bliver det da noget af et kultur chok når han starter i børnehave  

Anmeld

29. september 2011

Moar'en

jeg synes som en anden skriver det afhænger meget af dit barns alder for så vidt jeg har læst leger børn under 3 år ikke sammen, men ved siden af hinanden. Og jo mindre barnet er jo mindre leger det jo med andre, så jeg ved ikke præcis hvad jeg ville. Havde jeg den DP mor vi har nu, så kunne jeg aldrig finde å at flytte ham, for hun er super god til at komme ud blandt andre børn

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Hmm når det er så lang tid, 6 mdr - så tror jeg jeg ville flytte ham. Hvorfor får DP-moren ikke nye børn før om 6 mdr?

Det bliver meget sværere for ham at starte i børnehave når han ikke har været vant til børn omkring sig i så lang tid.

Der er ikke skrevet nogle op hos hende før. Men alle de andre dp'er er helt booket og har flere skrevet op.

Og det er kun tilflytter børn som er oppe hos hende.

Anmeld

29. september 2011

Mi

Lad ham blive, og nyd at hun har god tid til ham. Min datter går hjemme ved mig, og det har været super godt for hende. Jeg oplever med min datter, at det først er her 3-4 måneder før hun fylder tre år, at hun har brug for andet end sin legestue.

Anmeld

29. september 2011

Angelica

Anonym skriver:

Der er ikke skrevet nogle op hos hende før. Men alle de andre dp'er er helt booket og har flere skrevet op.

Og det er kun tilflytter børn som er oppe hos hende.

I så tilfælde ville jeg undersøge, hvorfor hun kun har tilflytterbørn; er hun ikke god som dp eller er hun kommet ind i en ond spiral hvor forældre fravælger hende, fordi hun kun har ét barn og derfor 'må deres være noget galt'?

Hvordan har din søn det med hende? Trives han?

Jeg havde min datter hos en dagpleje, hvor hun var det eneste barn i et godt stykke tid. Hun nød opmærksomheden og det var ikke på grund af manglende børn at hun blev flyttet (det er til gengæld en længere historie).

I stedet for at se på situationen som en problematik, fordi der ikke er andre børn, så se på situationen med så vidt muligt objektive øjne. Se på din søns trivsel. Se på hans rytme. Kommer de ud og hygger sig? Kommer han ned og lege? Bliver han aktiviteret? Hvordan med de andre dagplejere? Læg mærke til om situationen er sund eller usund. Som før nævnt, så leger børn under 3 år ved siden af hinanden, ikke med hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.