Alene i dagplejen ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.855 visninger
16 svar
0 synes godt om
28. september 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den at min dreng er blevet alene i dagplejen. Der var tre børn inden han startede men de er alle sammen stoppet. De to af dem stoppede inden han startede og den 3. stoppede 2 uger efter han startede.
Og den næste som er skrevet op til den her dagpleje starter først i marts og den næste starter til maj.
Vi har fået tilbudt en plads hos to andre dagplejemødre hvor den ene plads er til november og den anden er fra januar.

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Sagen er den at min dreng er blevet alene i dagplejen. Der var tre børn inden han startede men de er alle sammen stoppet. De to af dem stoppede inden han startede og den 3. stoppede 2 uger efter han startede.
Og den næste som er skrevet op til den her dagpleje starter først i marts og den næste starter til maj.
Vi har fået tilbudt en plads hos to andre dagplejemødre hvor den ene plads er til november og den anden er fra januar.

Hvad ville i gøre?

Kan han ikke blive der hvor han er nu ? Jeg ville syns det ville være synd hvis han skulle til at flyttes .. Det ville min søn slet ikke kunne rumme i hvert fald

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Kan han ikke blive der hvor han er nu ? Jeg ville syns det ville være synd hvis han skulle til at flyttes .. Det ville min søn slet ikke kunne rumme i hvert fald

Jo det kunne han godt men har bare så dårlig samvittighed over at sende ham der op hvor han så bare skal være alene. Så kunne han jo lige så godt være her hjemme.

Anmeld

28. september 2011

*Sofie*

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre?

Det er ½ år han så ska være alene med DP mor.
Hmm...er hun god til at komme ud af huset? Mødes med de andre DP'er, legestue osv?
Børn har utrolig stor glæde af hinanden...
Jeg er lidt i tvivl...men jeg tror, at jeg ville flytte mit barn hvis det var mig...

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

*Sofie* skriver:

Det er ½ år han så ska være alene med DP mor.
Hmm...er hun god til at komme ud af huset? Mødes med de andre DP'er, legestue osv?
Børn har utrolig stor glæde af hinanden...
Jeg er lidt i tvivl...men jeg tror, at jeg ville flytte mit barn hvis det var mig...

Ja det er nemlig et halvt år han skal være alene.
Ja altså de tager i legestue om torsdagen og så besøger de nogle gange de andre dagplejemødre og går en tur nogle andre dage. Men det synes jeg bare ikke er nok for det bliver også stressende for drengen hvis han skal ud hver dag. Det er også rart at være hjemme i dagplejen og lege med andre børn. Hvis der så bare var nogen.

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

Ingen andre der kan komme med råd?

Anmeld

28. september 2011

mor til lille emma

Jeg ville uden tvivl skifte. Dit barn har brug for andre børn at være sammen med hvilket er grunden til han startede i dp jo;-) ja måske er hun god til at komme ud af huset. Men helt ærligt hvad så når de er hjemme.

Jeg synes det er synd hvis du beholder ham der. Og det er ikke stressende for ham at skifte hvis det er det du tænker på. Det er tusind gange bedre at han kommer til en anden dp og får lov til at udvikle sig hvor han får modgang og medgang fra andre børn. Ingen tvivl om at han vil blive pusset og nusset af den nuværende dp men jeg vil sige for din sønsskyld så skift. Jeg ville skifte hvis det var emma som var i den situation.

Anmeld

28. september 2011

spj

Hvis du er glad for dp moren og din dreng også er det og han trives ville jeg lade ham blive, hvis det var mit barn og selvfølgelig som andre også skriver hvis hun er god til at komme ud blandt andre.

Her i mit område er der 5-6 dp'er der mødes på en legeplads hver formiddag også leger børnene på kryds og tværs. I sådan et tilfælde ville jeg ikke have noget mod mit barn var alene med dp'eren.
Nu skal det så også lige siges, at min datter ikke bliver passet ude. Hun er 17 måneder. Jeg arbejder 3 dage om ugen og de dage bliver hun passet af bedsteforældre. Den dag min nor passer går de tit ned på den legeplads jeg omtalte og jeg går også derned de dage jeg har fri, så min datter kommer ud blandt andre børn. Min datter Stortrives med denne ordning.

Det blev lidt langt med håber du forstår hvad jeg mener

Anmeld

28. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Hvis din dreng er glad for hans dagpleje mor, så ville jeg ikke skifte. Jeg tror nok at en dagplejemor vil sørge for at han møder andre børn i løbet af ugen, på legeplads, legestue osv.

Anmeld

29. september 2011

MinNoah

Hmm når det er så lang tid, 6 mdr - så tror jeg jeg ville flytte ham. Hvorfor får DP-moren ikke nye børn før om 6 mdr?

Det bliver meget sværere for ham at starte i børnehave når han ikke har været vant til børn omkring sig i så lang tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.