Fødselsdag for 8 årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.393 visninger
17 svar
0 synes godt om
28. september 2011

kimfrit

Hej Pige

Så bliver min lille stesøn altså 8 år, ihhh han bliver så stor..

Og i den anledning skal han jo have lidt kager, og han har betstilt han gerne vil have Muffins, lagkage og pizza snegle

Så er der nogle der har en rigtig god opskrift på nogle Muffins, som blive dejlige luftige og IKKE med nødder, så der nok nogle der dør og evt, nogle pynte metoder?

Til lagkagen vil jeg gerne lave fin rund, men hvad kan jeg bruge til at gøre det?, jeg synes at MMF bliver meget tykt og det øgelægger kagen når den skæres nogle forslag?

Og så skal jeg jo bare bruge en god opskrift på Pizza snegle og en fremgangsmåde, med hensyn til hvor meget man skal putte på, så det ikke ryger fra hinanden...

for hurtigt hjælp, da jeg skal lave de næste fredag og gerne vil kunne bestille det hjem jeg skal bruge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

kimfrit

Slet en kage/bage piger ???

Anmeld

28. september 2011

M (:

Er blevet forelsket i de muffins Mette Blomsterberg bager i Kongeriets Kager - kan erstattes med andre bærtyper, og mandlerne på toppen kan udelades. Desuden bliver de ikke dårligere af at stå et par dage eller tre, og kan med stor succes genopvarmes i ovnen (: 

http://www.dr.dk/DR1/vores-liv/kongerigets-kager/Kongerigets_kager/vaertindegaver_opskrifter/20110817145427.htm

Nu forstår jeg ikke helt hvad du mener med "rund lagkage", men hvis du mener en fin lige kant kan du evt. lave den i en rund springform med noget plastic (evt. det der plastic til overheads) inden i.

Når jeg laver pizzasnegle laves de i grove træk ligesom alm. pizza - de rulles bare sammen og skæres ud som "snegle". d:

Anmeld

28. september 2011

kimfrit

M (: skriver:

Er blevet forelsket i de muffins Mette Blomsterberg bager i Kongeriets Kager - kan erstattes med andre bærtyper, og mandlerne på toppen kan udelades. Desuden bliver de ikke dårligere af at stå et par dage eller tre, og kan med stor succes genopvarmes i ovnen (: 

http://www.dr.dk/DR1/vores-liv/kongerigets-kager/Kongerigets_kager/vaertindegaver_opskrifter/20110817145427.htm

Nu forstår jeg ikke helt hvad du mener med "rund lagkage", men hvis du mener en fin lige kant kan du evt. lave den i en rund springform med noget plastic (evt. det der plastic til overheads) inden i.

Når jeg laver pizzasnegle laves de i grove træk ligesom alm. pizza - de rulles bare sammen og skæres ud som "snegle". d:

ih tak, det vil heg lige kigge på..

Men rund, mener jeg på toppen og i kanterne, man kan jo putte smøre cream på og dække det med MMF, men jeg synes som regel at det ´bliver for tyky og ødelægger kagen, så evt noget andet og tyndere, som man kan pynte oven på med

Anmeld

28. september 2011

Kamelia

uhh man skal buge plast der er godkendt til mad, ellers kan det afgive alt mulig skidt!! 

Anmeld

28. september 2011

M (:

Kamelia skriver:

uhh man skal buge plast der er godkendt til mad, ellers kan det afgive alt mulig skidt!! 

Åh det havde jeg ikke tænkt på..  

Har heldigivs ikke selv gjort det..

Anmeld

28. september 2011

kimfrit

Åh det havde jeg ikke tænkt på..  

Har heldigivs ikke selv gjort det..

pu ha, når men godt det ikke er det jeg skal bruge

Er der mon noget andet man kan bruge til at gøre kagen fin, så man kan pynte oven på ? ud over det der MMF?

Anmeld

28. september 2011

Kamelia

Er der mon noget andet man kan bruge til at gøre kagen fin, så man kan pynte oven på ? ud over det der MMF?

Hmm du kan jo smøre op med en god smør-creme og pynte på den! Eller med en ........åhhh hvad hedder det nu, det der Amerikanske flormelis-creme der stivner.....ahrrrg - må lige finde navnet!!!

FROSTING!!! Nuj det var lige væk et øjeblik!!!

Anmeld

28. september 2011

Mette.

Hvad med en "almindelige" lagkage med glasur og flødeskum på kanterne?

Som denne her, jeg plejer at bruge lyse lagkagebunder, en chokoladecreme, en kagecreme og friske frugter som jordbær, banan, blåbær

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. september 2011

kimfrit

Kamelia skriver:

Hmm du kan jo smøre op med en god smør-creme og pynte på den! Eller med en ........åhhh hvad hedder det nu, det der Amerikanske flormelis-creme der stivner.....ahrrrg - må lige finde navnet!!!

FROSTING!!! Nuj det var lige væk et øjeblik!!!

Har du en opskrift på den der stivner?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.