SU- som forsørger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2011

eElak

Okay tusind tak  

Har lige givet mit svar ovenfor - for er ret sikker på at det svar du fik ikke er helt korrekt... 

Hvis det viser sig at mit er forkert og det andet er rigtigt, æder jeg selvfølgelig mine ord igen ;-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

natalia86

KaLee skriver:

Har lige givet mit svar ovenfor - for er ret sikker på at det svar du fik ikke er helt korrekt... 

Hvis det viser sig at mit er forkert og det andet er rigtigt, æder jeg selvfølgelig mine ord igen ;-) 

Det er helt rigtigt at mor ikke får db SU - Man kan kun få forsørgertillæg hvis man enten er enlig eller bor sammen i parforhold med en anden SU-modtager. Når man ikke er enlig forsørger så er satsen 2192,- udover din normale SU før skat. 

Det hele står på denne side: 

http://www.su.dk/SaerligStoette/satser/Sider/default.aspx

Håber det var svar nok. 

Anmeld

29. september 2011

Noneother

KaLee skriver:

Ikke helt korrekt så vidt jeg er orienteret. 

Hvis begge forældre er på SU, så kan den ene (eller begge) få SU som forsørgere ( ikke som enlig forsørger). 

Tror det er ca 7000 kroner inden skat at forældre satsen er.

Hvis man bor sammen med en der arbejder, så er det normal SU, selvom man er forælder.

Hvis man er alene med barnet, så er det dobbelt SU.

Dog er det gældende ved både enlig forsørger og forsørger at man kan tage supplerende SU lån, dvs ca 1200 kroner mere om måneden.  

Der er noget jeg er gået glip af så. Anede ikke at der var en ren forsørgersats, men så blev jeg da klogere. 

Anmeld

29. september 2011

eElak

natalia86 skriver:

Det er helt rigtigt at mor ikke får db SU - Man kan kun få forsørgertillæg hvis man enten er enlig eller bor sammen i parforhold med en anden SU-modtager. Når man ikke er enlig forsørger så er satsen 2192,- udover din normale SU før skat. 

Det hele står på denne side: 

http://www.su.dk/SaerligStoette/satser/Sider/default.aspx

Håber det var svar nok. 

Super, så stemte det stort set overens med det som jeg skrev :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.