SU- som forsørger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.101 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. september 2011

SarahEmil

hej alle.

Er der nogen der ved, hvad man får i SU, når man er forsørger for et barn? Jeg har prøvet at kigge på SU.dk men kan ikke rigtig finde noget.

Sarah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Kamulla

jeg får omkring 8000kr efter skat...

kig på den normale SU og gang det med 2 så kommer det an på hvilket fradrag osv du har.. desuden kan du få forhøjet SU lån.. som er på ca 4000kr ekstra pr. mdr

Anmeld

27. september 2011

SarahEmil

1000 tak skal du have, for dit svar

Det var lige dét jeg søgte.

Anmeld

27. september 2011

Mi

Det kommer an på om du er aleneforsørger. I så fald får du dobbelt su, ca 11.000kr om måneden. Du har også mulighed for at tage et større su lån og må tjene flere penge ved siden af su'en

Anmeld

28. september 2011

Tvillingemor80

Camillas-Copenhagen.com skriver:

jeg får omkring 8000kr efter skat...

kig på den normale SU og gang det med 2 så kommer det an på hvilket fradrag osv du har.. desuden kan du få forhøjet SU lån.. som er på ca 4000kr ekstra pr. mdr

Ja men det kun hvis man er alene 

Anmeld

28. september 2011

nattergalen

Hvad nu hvis begge forældre er på SU? Er der der nogen regle om man får mere i SU?

TS: undskyld jeg lige låner dit indlæg til at spørge i 

Anmeld

28. september 2011

Noneother

nattergalen skriver:

Hvad nu hvis begge forældre er på SU? Er der der nogen regle om man får mere i SU?

TS: undskyld jeg lige låner dit indlæg til at spørge i 

Jeg mener bestemt at mor stadig får dobbelt su, hvis hendes samlever osse er på su. Har han arbejde får hun derimod kun normal su, med mulighed for ekstra lån.

Hvis ikke jeg husker helt galt...

Anmeld

28. september 2011

nattergalen

Noneother skriver:

Jeg mener bestemt at mor stadig får dobbelt su, hvis hendes samlever osse er på su. Har han arbejde får hun derimod kun normal su, med mulighed for ekstra lån.

Okay tusind tak  

Anmeld

29. september 2011

Kamulla

Tvillingemor90 skriver:

Ja men det kun hvis man er alene 

Nå ja forsøger og ikke ENLIG forsørger hehe sorry 

Anmeld

29. september 2011

eElak

Noneother skriver:

Ikke helt korrekt så vidt jeg er orienteret. 

Hvis begge forældre er på SU, så kan den ene (eller begge) få SU som forsørgere ( ikke som enlig forsørger). 

Tror det er ca 7000 kroner inden skat at forældre satsen er.

Hvis man bor sammen med en der arbejder, så er det normal SU, selvom man er forælder.

Hvis man er alene med barnet, så er det dobbelt SU.

Dog er det gældende ved både enlig forsørger og forsørger at man kan tage supplerende SU lån, dvs ca 1200 kroner mere om måneden.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.