Afhentning i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2011

Anonym trådstarter

2skønnebørn skriver:

- selvfølgelig er børnene glade, men det er de jo også hvis de først bliver hentet når gruppen er hjemme igen, og de får jo ikke en dårlig tur, hvis de først bliver hentet når de er retur.

Børnene har intet forhold til om de biver hentet kl. 13, 14 eller 15 - og hermed mener jeg tidsfornemmelsen. Så lad være med at snakke tider med dem.

jeg har heller ikke snakket tidspunkter, men jeg hentede lige før frokost og hjemtur. Så vi spiste frokost  hjemme.  Så det er frokost og en lang hjemtur mine børn går glip af.

Den mindste har ikke nogen fornemmelse af det, men den ældste er mere bevidst. Han er glad for at blive hentet før frokost og hjemtur. Så det er ikke klokkeslettet jeg har snakket om, men bare at sidder og venter der hvor de skal spise frokost, og når børnehaven når frem, så går jeg hjem med mine børn, mens resten bliver og spiser frokost.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Mi

Anonym skriver:

Jeg henter dem lige før frokost. jeg har nemlig 'et problem' med det de får til frokost når de er på tur. Det lader til at jeg er den eneste i børnehaven der ikke bryder mig om deres tur-mad.

Så det mine børn går glip er er frokost og så en meget lang tur hjem til børnehaven. De er hjemme i børnehaven ca. 1 time inden lukketid.

Som udgangspunkt er tidsrummet mellem kl 9 og 12 pædagogisk tidsrum, hvor børnene ikke kan hentes eller afleveres, i hvert fald i vores kommune. Jeg syntes at du skal tale med børnehaven om, om det ville passe dem, hvis du fx hentede dem efter frokost. Selvom du ikke bryder dig om det de får til frokost, så er det vel ikke værre, end at de overlever at spise det en enkel dag om ugen. Hvis de slet ikke vil have at du henter dem på turen, så syntes jeg, at du skal respektere det, og holde dem hjemme, eller hente dem når de er kommet hjem.

Anmeld

27. september 2011

K&S

Mi skriver:

Som udgangspunkt er tidsrummet mellem kl 9 og 12 pædagogisk tidsrum, hvor børnene ikke kan hentes eller afleveres, i hvert fald i vores kommune. Jeg syntes at du skal tale med børnehaven om, om det ville passe dem, hvis du fx hentede dem efter frokost. Selvom du ikke bryder dig om det de får til frokost, så er det vel ikke værre, end at de overlever at spise det en enkel dag om ugen. Hvis de slet ikke vil have at du henter dem på turen, så syntes jeg, at du skal respektere det, og holde dem hjemme, eller hente dem når de er kommet hjem.

Anmeld

27. september 2011

sara-m

hej jeg er selv medhjælper i en børnehave og efter min menig er det okey at de bliver hentet på turen ved middagstid, når de først er hjemme fra tur så sent. det kan de ik bestemme om du skal gøre og nej jeg syns ik det forstyrer de andre børn de leger bare videre og det med at holde i hånd hjem af kan den der mangler vel holde i hånd med en voksen eller nogen går 3 sammen, så vansklig er det ik...og de voksne og lederen burde være glad for de har en tidlig dag og kommer hjem og hygger med forældre, det sku mere synd for de børn der er i børnehave fra åben til luk hver dag....

Anmeld

27. september 2011

sarahb

Hvis du henter dem før frokost forstår jeg slet ikk hvorfor de skal afsted når de skal den lange tur derud som der et ligeså lang når de skal hjem...
Jeg ville helt klart holde dem hjemme og forstår udemærket at det er et forstyrrende faktor hvis der skal hentes derude ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.