Afhentning i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.860 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. september 2011

Anonym trådstarter

Skal have snakket med børnehaven om afhentning, men jeg mangler nogle argumenter.

Sagen er at jeg har to børn i den samme børnehave. En gang om uge tager de på tur, og tilfældigvis har jeg fri på deres tur-dag. Jeg vil gerne  hente tidligt, altså MENS de er på tur. Men det synes lederen er en rigtig dårlig ide. Hun siger at det giver for meget opbrud i gruppen, at der er nogen der mangler en at holde i hånd med når de skal gå hjem, at det forstyrre for meget hvis der er nogen der bliver hentet 'midt i det hele'.

Mine børn vil rigtig gerne hentes tidligt! Jeg gjorde det i sidste uge, og den ældste har spurgt om jeg ikke nok ville hente tidligt i denne uge også. Lederen har imidlertid taget en snak med mig, og spurgte ligeud, om jeg havde tænkt på at hente tidligt hver gang. Ja, det ville jeg jo rigtig gerne! Jeg tilbød at tage med på tur, så var der et ekstra sæt hænder, indtil vi tog hjem. Men hun ville gerne have 'gruppen for sig selv', altså uden en forældre, og hun ville ikke have at gruppen blev splittet op halvsvejs på turen.

Jeg kan SAGTENS forstå hendes argumenter!!!! Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det er 'besværligt' med børn der pludselig bliver hentet. Men det laver jo ikke om på at jeg rigtig rigtig rigtig gerne vil hente mine børn tidligere!!!

Jeg overvejer om at de skal have en fast fridag den dag...., men det synes jeg også er synd, fordi de så går glip af turen.

Så kære kloge kvinder....hvad skal jeg sige, hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Chris86

Er de på tur HEEEEEELE dagen? Hvis ik ku du jo aflevere lige inden turen og hente lige efter?

Anmeld

27. september 2011

SpunkenJo

Chris86 skriver:

Er de på tur HEEEEEELE dagen? Hvis ik ku du jo aflevere lige inden turen og hente lige efter?

Lige min tanke

Anmeld

27. september 2011

LIZO

jeg ville bestemt ikke hente dem når de er på tur.. de forstyre resten af gruppen.. så må du holde dem hjemme istedet for..

Anmeld

27. september 2011

mth1987

Jeg har nok lidt delte meninger om det. For det første syntes jeg det irriterende mig grusomt at lederen skal styre hvornår du vil hente dine børn, det sgu noget du bestemmer og ingen andre !! Og når det er sagt syntes jeg da også det ærgerligt at de skal hentes når de er på tur. Men hvis de glade når de bliver hentet også på deres tur så syntes jeg da bare du skal gøre det. Håber det gav mening ps. Den leder havde jeg nok ikke kunne med

Anmeld

27. september 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Jeg kan sagtens forstå børnehaven, jeg ville nok overveje at holde dem hjemme en gang i mellem, fremfor at hente dem på turen.

Når vores børnehave er på tur, så er de alligevel hjemme ved 14 tiden, så der er stadig mulighed for at få en god eftermiddag sammen.

Anmeld

27. september 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
mth1987 skriver:

Jeg har nok lidt delte meninger om det. For det første syntes jeg det irriterende mig grusomt at lederen skal styre hvornår du vil hente dine børn, det sgu noget du bestemmer og ingen andre !! Og når det er sagt syntes jeg da også det ærgerligt at de skal hentes når de er på tur. Men hvis de glade når de bliver hentet også på deres tur så syntes jeg da bare du skal gøre det. Håber det gav mening ps. Den leder havde jeg nok ikke kunne med

- selvfølgelig er børnene glade, men det er de jo også hvis de først bliver hentet når gruppen er hjemme igen, og de får jo ikke en dårlig tur, hvis de først bliver hentet når de er retur.

Børnene har intet forhold til om de biver hentet kl. 13, 14 eller 15 - og hermed mener jeg tidsfornemmelsen. Så lad være med at snakke tider med dem.

Anmeld

27. september 2011

Mi

Hvornår er det du henter dem?

Jeg er selv pædagog, og ja det kan godt være meget forstyrrende når børnene bliver hentet når man er på tur. Alt afhængig af hvor turen går hen, og hvornår på turen de bliver hentet.

Anmeld

27. september 2011

DitteFisk

Jeg må sige, at jeg nok er med pædagogerne på den her. Men nu er jeg også selv (snart) pædagog Og det er ikke fordi jeg ikke synes det er godt at du henter dine børn tidligt, for det synes jeg jo er super! Self skal pædagogerne ikke bestemme hvornår du henter børnene Det er kun dejligt når nogle forældre henter deres børn tidligt, der er alt for mange forældre der desværre først kan hente deres børn meget sent hver dag, desværre. Jeg kan selv hente min søn forholdsvist tidligt hver dag fordi jeg studere endnu og det benytter jeg mig af, for sådan vil det jo ikke blive ved med at være, når jeg skal ud og arbejde.

Men Jeg synes også du skal give børnene lov til have en dejlig børnehave-dags-oplevelse, så børnehaven ikke bare er et sted mor lige aflevere dem, fordi det er mor nødt til, men et sted for gode oplevelser også Og når de er på tur, så synes jeg de skal have hele turen med..

Jeg synes godt du kan tage måske en ugentlig dag, hvor børnene er hjemme, men jeg synes at de skal have deres tur-dage, for det er jo noget de taler om og deler i børnehaven, deres tur-oplevelser, og så er det næsten synd hvis de ikke kommer med

Anmeld

27. september 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Hvornår er det du henter dem?

Jeg er selv pædagog, og ja det kan godt være meget forstyrrende når børnene bliver hentet når man er på tur. Alt afhængig af hvor turen går hen, og hvornår på turen de bliver hentet.

Jeg henter dem lige før frokost. jeg har nemlig 'et problem' med det de får til frokost når de er på tur. Det lader til at jeg er den eneste i børnehaven der ikke bryder mig om deres tur-mad.

Så det mine børn går glip er er frokost og så en meget lang tur hjem til børnehaven. De er hjemme i børnehaven ca. 1 time inden lukketid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.