Hvad gjorde i for at de lærte at lege selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.955 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. september 2011

Den lykkelige

Min datter er 7 måneder igår..
Hun kan bare ikke sidde 1 minut "alene" på legetæppe.. Hvorimod hvis du bare sidder med hende lige bagved kan hun sagtens ligge/sidde selv.. Ligeså snart jeg går på toilettet eller i køkkenet brokker hun helt vildt..
Har den sidste uges tid forsøgt at gå ud og tømme opvaskemaskine og lade hende brokke lidt.. eller lave hendes mad uden hun kommer med ud i køkkenet.. men synes bare ikke det hjælper.. årh river snart håret af mig selv.. hun brokker hele tiden..
Hvad gjorde i? hvor lang tid tog det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Zilke's Mor <3

min datter er snart 10 måneder og nu går det endelig bedre, ellers har det været det samme problem her.

din datter har nok brug for mere tryghed.

og det skal skam nok komme, jeg har bare haft hende med i køkkenet hvor jeg lavede et legehjørne med lidt legetøj

Anmeld

27. september 2011

Den lykkelige

Zilke's mor <3 skriver:

min datter er snart 10 måneder og nu går det endelig bedre, ellers har det været det samme problem her.

din datter har nok brug for mere tryghed.

og det skal skam nok komme, jeg har bare haft hende med i køkkenet hvor jeg lavede et legehjørne med lidt legetøj

Ja kan godt være hun bare ha brug for mere tryghed.. men normalt med ALT andet gider hun ikke trygheden.. hun kan f.eks ikke sove sammen, gider ikke ligge og hygge osv.. men måske lige med det.. Men jeg tænker nogen gange det mig der har skabt "problemet".. fordi jeg har været der alt for hurtigt og har været for meget "over hende".. Men måske det bare ændre sig med tiden.. hun skal i dagpleje om 3 måneder.. så der skal hun jo kunne

Anmeld

27. september 2011

Palaja

Det kommer når hun bliver større. Lige nu vil hun bare være hvor du er. Min datter er 13 mdr og hun er først begyndt rigtigt at lege selv de sidste par måneder - og kun i 10-15 min højest så skal hun lige tjekke ind hos mor igen .

Jeg syntes også det kunne være rigtigt anstrengende ind i mellem at man nærmest ikke engang kunne gå på toilettet i fred. Men det skal nok komme. Jeg havde en højstol og et legehjørne i køkkenet, så tog jeg hende bare med derud hvis jeg skulle lave mad, og skulle jeg i vaskekældren røg hun i bæreselen. Hun vil jo bare gerne være hos sin moar

til dig

Anmeld

27. september 2011

Den lykkelige

Palaja skriver:

Det kommer når hun bliver større. Lige nu vil hun bare være hvor du er. Min datter er 13 mdr og hun er først begyndt rigtigt at lege selv de sidste par måneder - og kun i 10-15 min højest så skal hun lige tjekke ind hos mor igen .

Jeg syntes også det kunne være rigtigt anstrengende ind i mellem at man nærmest ikke engang kunne gå på toilettet i fred. Men det skal nok komme. Jeg havde en højstol og et legehjørne i køkkenet, så tog jeg hende bare med derud hvis jeg skulle lave mad, og skulle jeg i vaskekældren røg hun i bæreselen. Hun vil jo bare gerne være hos sin moar

til dig

Ja det kan jeg også godt forstå.. men det også mest fordi jeg bare er så træt af hun bare altid er ked/brokker  synes det tærer helt vildt på mig

Anmeld

27. september 2011

Valle81

Åhh jeg ved sku ikkeelt om man kan lære dem det:0)

Min førstefødte Asta, var som du skriver din pige var. Hun lærte det aldrig, hun er i dag, 7 1/2 år og kan stadig ikke lige ret længe selv - det keder hende enormt. Men leger hun med en anden, så har hun en fantasi så stor og leger SÅ godt.

Anton mit andet barn, han elskede at lege selv, kunne ligge selv og sidder selv og i dag er han 18 mdr og elsker at sidde lidt på værelset og lege selv. Lukker jeg ham ud i haven leger han bare. Han er også total vild med at lege sammen med os, men han trives også selv:0)

Og så fik vi Arthur og han er fuldstændig ligesom Asta:0)

he he

Anmeld

27. september 2011

henh01

Min søn er 11 mdr og kan sagtens "lege selv" altså vi er altid i samme rum som ham - men jeg kan sidde i sofaen mens han leger på gulvet i op imod 15 min. Vi snakker stadig sammen og han viser mig jeg responderer på osv.
Tja hvordan er det kommet til det er nok fordi vi altid har siddet meget på gulvet og leget og så måske fordi at når man har flere børn så giver det sig selv at de nogle gange må vente lidt

Anmeld

27. september 2011

henh01

Den lykkelige skriver:

Ja det kan jeg også godt forstå.. men det også mest fordi jeg bare er så træt af hun bare altid er ked/brokker  synes det tærer helt vildt på mig

Måske hun har brug for at lave noget nyt? - Her laver vi altid noget når han vågner fra sin formiddags lur det kan f.eks. være at vi 1 gang om ugen tager i svømmehallen, går ned og fodrer ænder, leger med min venindes datter der er jævnalderende, vi cykler en tur, går en tur osv. Vi er som regel ude og lave noget hver formiddag i en times tid.. Så bliver de også så dejlig trætte

Anmeld

27. september 2011

Palaja

Den lykkelige skriver:

Tro mig jeg kan godt huske det. Puha, jeg syntes også det var hårdt. Men der er ikke noget du har gjort forkert, sådan er de fleste babyer. Hun er tryg når du er ved hende, kan hun ikke se dig bliver hun utryg. Det er såmænd et sundhedstegn

Ej, jeg var også helt udkørt nogle dage, men kan ikke rigtigt hjælpe dig, udover at forsikre dig om at det går over.

Anmeld

27. september 2011

Den lykkelige

Palaja skriver:

Tro mig jeg kan godt huske det. Puha, jeg syntes også det var hårdt. Men der er ikke noget du har gjort forkert, sådan er de fleste babyer. Hun er tryg når du er ved hende, kan hun ikke se dig bliver hun utryg. Det er såmænd et sundhedstegn

Ej, jeg var også helt udkørt nogle dage, men kan ikke rigtigt hjælpe dig, udover at forsikre dig om at det går over.

Tusind tak  Ja på de hårde dage siger jeg også "husk det en periode"  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.