Hvornår blev amningen smertefri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår var amningen smertefri for dig?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.582 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. september 2011

Ka+Ma=Be

Hej alle i skønne kvinder!

Min søn er i dag 3 uger gammel og heldigvis går det bedre og bedre med amningen. Havde du spurgt mig for 1 uge til 1½ siden, var jeg på renden til at give op - det var SÅ smertefuldt.

Dog synes jeg stadig, at det gør ondt, når jeg lægger ham til. Det er til at holde ud og kortvarigt, men man skal lige bide det i sig.

Jeg har sådan et håb om, at det en dag vil være helt væk? Men er det naivt at tro? Hvornår var brystvorterne hærdet hos jer? Og hvornår var smerterne væk?

Kram fra en nybagt mor med ømme bryster 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

ano14316

følger lige med.. 

Anmeld

26. september 2011

morethanperfect

Katte87 skriver:

Hej alle i skønne kvinder!

Min søn er i dag 3 uger gammel og heldigvis går det bedre og bedre med amningen. Havde du spurgt mig for 1 uge til 1½ siden, var jeg på renden til at give op - det var SÅ smertefuldt.

Dog synes jeg stadig, at det gør ondt, når jeg lægger ham til. Det er til at holde ud og kortvarigt, men man skal lige bide det i sig.

Jeg har sådan et håb om, at det en dag vil være helt væk? Men er det naivt at tro? Hvornår var brystvorterne hærdet hos jer? Og hvornår var smerterne væk?

Kram fra en nybagt mor med ømme bryster 

Ja, jeg må indrømme jeg gav op da jeg havde ammet i 3 uger .. Jeg græd hver gang han spiste fordi det gjorde så ondt .. Fandt så også ud af han ikke blev mæt , derfor spiste han så meget hele tiden .. 

Anmeld

26. september 2011

Caroline86

jeg kan ikke huske det præcis, men jeg vil for alt i verden anbefale dig at bruge Lansinoh salve efter hver amning.. Det skal ikke vaskes af inden næste amning og er ganske harmløst for bebs det er virkelig en mirakel salve til amme-vorter (nøj, det er et klamt ord!! HAHAHA).... Den kan fåes på apoteket! Hvis ikke den ligger ovre ved baby-tingene skal du bare spørge efter den.. en lilla tube

Så er den i øvrigt også genial til alle småskrammer og rifter osv

Anmeld

26. september 2011

Ka+Ma=Be

morethanperfect skriver:

Ja, jeg må indrømme jeg gav op da jeg havde ammet i 3 uger .. Jeg græd hver gang han spiste fordi det gjorde så ondt .. Fandt så også ud af han ikke blev mæt , derfor spiste han så meget hele tiden .. 

Kan udemærket godt følge dig! Vi supplerede med MME i lidt tid - havde jeg ikke gjort det, havde jeg nok også opgivet. Har aldrig tudet så meget over noget der burde være så glædeligt.

Anmeld

26. september 2011

Ka+Ma=Be

ano14316 skriver:

følger lige med.. 

Bare i orden!  

Anmeld

26. september 2011

132319

Første gang efter et par uger Vi fik dog først amningen til at køre helt da han var 1 måned, da han fik sonde og suppleret sonde de første uger. Derefter kørte det bare frem til han var 8 måneder, hvor han sagde fra

Anden gang gjorde det nas i 2 ugers tid men hæftige efterveer osv. men derefter var det til at holde ud. Desværre var vi i de første par måneder, hårdt ramt af svamp og trøske så det gjorde periodevis ondt. Dog holdt vi ved og min datter, i en alder af snart 13 måneder, er stadig dybt afhængig af at blive ammet 

Anmeld

26. september 2011

Ka+Ma=Be

Caroline86 skriver:

jeg kan ikke huske det præcis, men jeg vil for alt i verden anbefale dig at bruge Lansinoh salve efter hver amning.. Det skal ikke vaskes af inden næste amning og er ganske harmløst for bebs det er virkelig en mirakel salve til amme-vorter (nøj, det er et klamt ord!! HAHAHA).... Den kan fåes på apoteket! Hvis ikke den ligger ovre ved baby-tingene skal du bare spørge efter den.. en lilla tube

Så er den i øvrigt også genial til alle småskrammer og rifter osv

Går den ind og lindrer eller hvordan? For så er det da helt klart det værd! Jeg har kun hørt om salver til at hele sprukne vorter - og det er de heldigvis ikke mere (7 9 13)

Amme-vorter er da et.. ehh.. dejligt ord  haha!

Anmeld

26. september 2011

Ka+Ma=Be

132319 skriver:

Første gang efter et par uger Vi fik dog først amningen til at køre helt da han var 1 måned, da han fik sonde og suppleret sonde de første uger. Derefter kørte det bare frem til han var 8 måneder, hvor han sagde fra

Anden gang gjorde det nas i 2 ugers tid men hæftige efterveer osv. men derefter var det til at holde ud. Desværre var vi i de første par måneder, hårdt ramt af svamp og trøske så det gjorde periodevis ondt. Dog holdt vi ved og min datter, i en alder af snart 13 måneder, er stadig dybt afhængig af at blive ammet 

Dejligt at høre Det er da indenfor en overskuelig tidsramme. Kan det godt gøre ondt, når barnet har trøske? Jeg kigger hele tiden på hans tunge, for at se om den bliver ved med at være hvid  hehe

Anmeld

26. september 2011

Caroline86

Katte87 skriver:

Går den ind og lindrer eller hvordan? For så er det da helt klart det værd! Jeg har kun hørt om salver til at hele sprukne vorter - og det er de heldigvis ikke mere (7 9 13)

Amme-vorter er da et.. ehh.. dejligt ord  haha!

jeg brugte den efter HVER amning og jeg ammede i 11½ måned den er fantastisk..

Jeg oplevede 2 gange (én gang på hver side) en lille bitte rift som var helet med salven igen allerede ved næste amning Det var i løbet af den første måned det skete, så jeg var stadig ikke "hærdet"

Selv da Laura bed hul fik jeg det "lappet sammen" med den salve (og købte et sæt ammebrikker )...

Den er GULD... og den virker både helende OG forebyggende.. det kan vi jo godt lide Det var en jordemoder på skejby der anbefalede mig den.. havde aldrig hørt om det før!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.