tror jeg ender med at få pip

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.076 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. september 2011

jydeinden

Ja som nogen af jer nok ved så er mit forhold til mine svigerforældre MEGET anstrengt ( pænt sagt). Dette gælder især min svigerfar.

Har en rigtig sød svigermor, men svigerfar trækker i den grad tænder ud.

Hver gang man er på besøg hos dem, så kan du være evigt forvis om at han på et eller andet tidspunkt får et flip der siger spar to, og så er du sikker på at få kastet et skælsord eller ti efter dig.

Når det er rigtigt slemt så kan han finde på at sidde og sige ting om sin egen søn hvor man bare sidder og nærmest føler at ens mave er ved at snøre sig sammen.

Han har absolut ingen hæmninger, og han gør absolut intet for at pakke tingene ind. Så snakker du for meget, to sekunder efter snakker du for lidt, og så kører den forfra.

Han kan ikke forstå at vi bor hvor vi gør bl.a. pga ham. Vi kan ikke bare tage ned til dem og være og så regne med at nu bliver det en hyggelig weekend, for der skal nok være et eller andet der gør at manden får et flip ( det kan være alt fra at hunden går når han synes den skal ligge, til at hans kone siger ham imod)

Det er utroligt hårdt for mig at måtte indse at jeg ikke kan holde manden ud, og helst vil være hjemme når kæresten tager ned og besøger dem.

Vlle somend ikke så meget med det her indlæg bare have lettet hjertet for en stund ( indtil næste gang manden kommer på besøg.. suk)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Hvad siger din mand til det???? Jeg ville ikke tage ned og besøge dem, når han er sådan og hvis de spørger hvorfor, så ville jeg fortælle at jeg ikke kan lide svigerfars temperament.

Anmeld

28. september 2011

henh01

hold da op lyder ikke rart..

Anmeld

28. september 2011

Nemesis

Hvad med at sige fra??

Sige nu går jeg en tur indtil du kan snakkepænt igen...eller endnu bedre sige vi kører sgu hjemhvis du ikke kan snakke ordentligt ogsårent faktisk gøre det,efteretpar gange så fatter han det helt sikkert og ellers så kan du med god samvittighed sige til kæresten at du ikke ønsker at besøge dem førend han kan snakke ordentligt.

:-) Sisse

Anmeld

28. september 2011

jydeinden

ladydan1 skriver:

Hvad med at sige fra??

Sige nu går jeg en tur indtil du kan snakkepænt igen...eller endnu bedre sige vi kører sgu hjemhvis du ikke kan snakke ordentligt ogsårent faktisk gøre det,efteretpar gange så fatter han det helt sikkert og ellers så kan du med god samvittighed sige til kæresten at du ikke ønsker at besøge dem førend han kan snakke ordentligt.

:-) Sisse

min kæreste ved godt at jeg ikke gider se dem særligt tit netop pga hans MEGET svingende humør.

Da vi ikke har bil er det lidt svært bare at tage hjem, men han skal derned her i efterårsferien alene. Og jeg ved at han agter at komme hjem så hurtigt som muligt.

At sige fra overfor den mand når han får et flip, gør bare tingene endnu værre, han ter sig fuldkommen som et lille barn der ikke kan se at han har gjort noget forkert.

Anmeld

28. september 2011

jydeinden

henh01 skriver:

hold da op lyder ikke rart..

er det bestemt heller ikke. Det tapper for energien når man endeligt har besøg af dem, for man er konstant på dupperne, og prøver hele tiden at tilpasse sig ham.

Anmeld

29. september 2011

BABYPIGEnr4

jydeinden skriver:

Ja som nogen af jer nok ved så er mit forhold til mine svigerforældre MEGET anstrengt ( pænt sagt). Dette gælder især min svigerfar.

Har en rigtig sød svigermor, men svigerfar trækker i den grad tænder ud.

Hver gang man er på besøg hos dem, så kan du være evigt forvis om at han på et eller andet tidspunkt får et flip der siger spar to, og så er du sikker på at få kastet et skælsord eller ti efter dig.

Når det er rigtigt slemt så kan han finde på at sidde og sige ting om sin egen søn hvor man bare sidder og nærmest føler at ens mave er ved at snøre sig sammen.

Han har absolut ingen hæmninger, og han gør absolut intet for at pakke tingene ind. Så snakker du for meget, to sekunder efter snakker du for lidt, og så kører den forfra.

Han kan ikke forstå at vi bor hvor vi gør bl.a. pga ham. Vi kan ikke bare tage ned til dem og være og så regne med at nu bliver det en hyggelig weekend, for der skal nok være et eller andet der gør at manden får et flip ( det kan være alt fra at hunden går når han synes den skal ligge, til at hans kone siger ham imod)

Det er utroligt hårdt for mig at måtte indse at jeg ikke kan holde manden ud, og helst vil være hjemme når kæresten tager ned og besøger dem.

Vlle somend ikke så meget med det her indlæg bare have lettet hjertet for en stund ( indtil næste gang manden kommer på besøg.. suk)

Man vælger ikke selv sin egen eller sin svigerfamilie. Min svigermor lyder som din svigerfar - brokke, brokke og brok hele tiden over min svigerfar mest, men det er altså ulideligt og er også gået ud over mig. Jeg nægtede på et tidspunkt at komme på besøg og så måtte min mand tage et alvorsord med hende. Nu brokker hun sig som sagt KUN over svigerfar, men det er altså ikke til at holde ud.

Vi kommer stort set kun på besøg hos dem ved højtider og fødselsdage, selvom vi bor 4 km. fra hinanden. Ellers holder vi os væk, for at få fred. Når de kommer her har hun lært at opføre sig ordentligt, for ellers siger jeg noget til hende. Hun ved efter mange år at hun skal opføre sig ordentligt her eller gå hjem, men det har kostet blod, sved og tårer Især fordi min mand er en kylling der er bange for sin mors temperament.

Baby'este hilsner fra Helle (36+1)

Anmeld

29. september 2011

jydeinden

BABYPIGEnr4 skriver:

Man vælger ikke selv sin egen eller sin svigerfamilie. Min svigermor lyder som din svigerfar - brokke, brokke og brok hele tiden over min svigerfar mest, men det er altså ulideligt og er også gået ud over mig. Jeg nægtede på et tidspunkt at komme på besøg og så måtte min mand tage et alvorsord med hende. Nu brokker hun sig som sagt KUN over svigerfar, men det er altså ikke til at holde ud.

Vi kommer stort set kun på besøg hos dem ved højtider og fødselsdage, selvom vi bor 4 km. fra hinanden. Ellers holder vi os væk, for at få fred. Når de kommer her har hun lært at opføre sig ordentligt, for ellers siger jeg noget til hende. Hun ved efter mange år at hun skal opføre sig ordentligt her eller gå hjem, men det har kostet blod, sved og tårer Især fordi min mand er en kylling der er bange for sin mors temperament.

det her er desværre ikke kun min svigermor det går udover, det kan være alle, naboen, hunden, hans søn ( som han ser maks 4 gange om året, hans kone, og sikkert også en dag mig).

Jeg forstår godt at folk ( ikke kun herinde, men generelt) foreslår at man siger ham imod, problemet er bare ligesom med din svigermor, at det hjælper ingenting, han er ligeglad med andres holdninger, den eneste der har ret, og den eneste der får ret er ham selv. Færdig bum. 

Men du har evigt ret i at man ikke selv vælger sine svigerforældre, men nogen gange havde man da et ønske om at man gjorde, og da jeg i sin tid havde en drøm om hvordan jeg ønskede at mine svigerforældre til den tid skulle være, var det ikke som især min svigerfar er. ( var før jeg begyndte at komme sammen med min kæreste at jeg havde disse drømme).

Anmeld

29. september 2011

jydeinden

merethe skriver:

Hvad siger din mand til det???? Jeg ville ikke tage ned og besøge dem, når han er sådan og hvis de spørger hvorfor, så ville jeg fortælle at jeg ikke kan lide svigerfars temperament.

min kæreste prøver så vidt muligt at få det bedste ud af det, han ved at hans far er meget syg ( fysisk), og han ved at han er blevet en meget bitter mand, netop pga at han er syg.

Men han giver mig også ret i at hans far er djævlen selv, når han vil være det ( og nogen gange også når han ikke vil) 

og jeg prøver så vidt muligt at undgå at tage med ned til hans forældre, netop fordi jeg ikke magter det. Jeg elsker min kæreste overalt på denne jord, og af samme årsag er det sgu forbandet svært at må indrømme at man ALDRIG kommer til at føle sig tryg ved hans far.

For jeg er 100 % sikker på at min kæreste elsker sin far ( på en eller anden vanvittig måde) og hans far elsker også ham. Men de kan bare ikke være i "hus" sammen længere tid af gangen uden at der kommer problemer ud af det.

Anmeld

29. september 2011

jydeinden

BABYPIGEnr4 skriver:

og hov også en STOR kram til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.