Stivkrampe 5 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

B&J

Muhmi skriver:

Det er heldigvis bedre... Men jeg er bestemt ikke oplagt til at have en pyldrebaby lige nu.... (Føler mig lidt som en ævbævmor)

Men heldigvis er Anders lige kommet ind ad døren og Silas er heldigvis også faldet i søvn... Så nu sætter vi en film på og så tager Anders over resten af dagen.... Jeg elsker min mand!

ej hvor lyder det helt fantastisk

håber du snart får det bedre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

Muhmi

Albert/Alberthe1 skriver:

Ja, det må vi... Men er nu også lidt hyggelig at nusse og putte! Bare ærgeligt at de har feber, det kan jeg ikke lide!!

Ej jeg er også ret bekymret....

Anmeld

26. september 2011

VNB

årh stakkels lille mand....

jeg kan tydeligt huske den skide vac!

Viktor blev simplethen så syg! han fik 39,9 i feber, blev snottet, ville ikke spise, kastede op x mange! + besvimede 1 gang i Mogens´arme, hvor vi ikke kunne få kontakt til ham før efter ca 30 sekunder igen.. 

så jeg ringede til vagtlægen og vi blev sendt direkte ind til skadestuen for at få kigget på ham... heldigvis kom han sig lidt inde hos lægen, og efter at have fået lidt panodil og lidt vand tog vi hjem igen. han sov rigtig skidt, og han havde feber i 3 dage hvor han var ret slatten og pylret. 

efter de 3 dage var han så lige pludselig fuldstændig sig selv igen!  men puha det var en hæslig oplevelse! 

I er nødt til bare at "ride den af" og vente på at han kommer sig igen.... nogle reagerer åbenbart kraftigere på 5 mdrs vacinene end andre.... 

den første vacinen mærkede vi slet ingenting til.. der var viktor overhovet ikke mærket. 

rigtig god bedring til den lille fyr! 

Anmeld

26. september 2011

Janni.

Jeg har stemt blankt, det eneste vi kunne mærke på vores Silas var at han var meget træt. Han sov rigtig meget i 1 døgns tid, og så var det ovre. 

Helt modsat 3 mdr vacc, hvor han var pyller og havde høj feber. 

Rigtig god bedring til jer begge 

Anmeld

26. september 2011

Albert/Alberthe1

VNB skriver:

årh stakkels lille mand....

jeg kan tydeligt huske den skide vac!

Viktor blev simplethen så syg! han fik 39,9 i feber, blev snottet, ville ikke spise, kastede op x mange! + besvimede 1 gang i Mogens´arme, hvor vi ikke kunne få kontakt til ham før efter ca 30 sekunder igen.. 

så jeg ringede til vagtlægen og vi blev sendt direkte ind til skadestuen for at få kigget på ham... heldigvis kom han sig lidt inde hos lægen, og efter at have fået lidt panodil og lidt vand tog vi hjem igen. han sov rigtig skidt, og han havde feber i 3 dage hvor han var ret slatten og pylret. 

efter de 3 dage var han så lige pludselig fuldstændig sig selv igen!  men puha det var en hæslig oplevelse! 

I er nødt til bare at "ride den af" og vente på at han kommer sig igen.... nogle reagerer åbenbart kraftigere på 5 mdrs vacinene end andre.... 

den første vacinen mærkede vi slet ingenting til.. der var viktor overhovet ikke mærket. 

rigtig god bedring til den lille fyr! 

Føj for den... Sikke en grim omgang... Fik det helt dårligt af at læse det... MIn datter er også blevet vaccineret i dag og ligger nu med feber! Så mit hjerte stoppede lige af angst et øjeblik... håber virkelig ikke nogen kommer til at opleve det i gjorde der!! Stakkels jer og lille ham! Men godt han kom sig, stærk lille gut!!

Anmeld

26. september 2011

Clisolka

Muhmi skriver:

Silas har fået sin vaccination i dag som han da lige klarede med bravour... Et lille bitte klynk ved det første stik, og et enkelt vræl efter stivkrampen var givet, så var alt godt igen...

Men NU er han bare SÅ ked af det.... Ævbæv... Og jeg kan ikke rigtig gøre noget for at lindre, synes jeg...

Så hvordan reagerede din/dine babyer på det?

Har du nogle gode råd til hvad jeg kan gøre, udover at trøste?

For de interesserede:

Forresten, var Silas 70cm lang og vejer 9,5 kilo

Total kæmpebaby!! Man skulle ikke tro at han var 51 cm, ved fødsel og vejede 3224gr hehehe

Isabella reagerede ved en smule feber, men det var ikke noget at snakke om. Hun var en del mere pylret, men kom i seng til tiden - og så var hun frisk om morgenen igen 

Anmeld

26. september 2011

VNB

Føj for den... Sikke en grim omgang... Fik det helt dårligt af at læse det... MIn datter er også blevet vaccineret i dag og ligger nu med feber! Så mit hjerte stoppede lige af angst et øjeblik... håber virkelig ikke nogen kommer til at opleve det i gjorde der!! Stakkels jer og lille ham! Men godt han kom sig, stærk lille gut!!

ja det var virkelig en styg omgang.. Vi var bare så nervøse da vi stod og ikke kunne få kontakt! han vendte det hvide ud af øjnene, og var helt væk. så min kæreste tog ham simpelthen op og ruskede ham.... så vågende han HELDIGVIS igen 

vi har nok aldrig kørt så hurtigt som da vi kørte ind til skadestuen/lægevagten efterfølgende... 

lægen kunne ikke rigtig give nogen forklaring på hvorfor han fik det så skidt... hun mente at det måske kunne have været en lille feberkrampe han havde oplevet, men hun var ikke sikker..

ihvertfald så kan jeg berolige dig med at hun fortalte os at det heldigvis er sjællendt at børn reagerer SÅ kraftigt på vacinen. De fleste nøjes med lidt feber og pylleri.

så mon ikk at din datter nok skal klare sig igennem uden de store dramaer, det håber/tror jeg ihvertfald!  

Anmeld

26. september 2011

Albert/Alberthe1

VNB skriver:

ja det var virkelig en styg omgang.. Vi var bare så nervøse da vi stod og ikke kunne få kontakt! han vendte det hvide ud af øjnene, og var helt væk. så min kæreste tog ham simpelthen op og ruskede ham.... så vågende han HELDIGVIS igen 

vi har nok aldrig kørt så hurtigt som da vi kørte ind til skadestuen/lægevagten efterfølgende... 

lægen kunne ikke rigtig give nogen forklaring på hvorfor han fik det så skidt... hun mente at det måske kunne have været en lille feberkrampe han havde oplevet, men hun var ikke sikker..

ihvertfald så kan jeg berolige dig med at hun fortalte os at det heldigvis er sjællendt at børn reagerer SÅ kraftigt på vacinen. De fleste nøjes med lidt feber og pylleri.

så mon ikk at din datter nok skal klare sig igennem uden de store dramaer, det håber/tror jeg ihvertfald!  

Jo det tror jeg bestemt hun gør... Men som mor, giber det helt i en, når man læser sådan noget!!

Kunne godt forstille mig at den lille dyt kunne kører stærkt så.. Ville vore ihvert fald kunne! Men feberkramper er da også lidt farlige er de ikke??

Anmeld

26. september 2011

VNB

Jo det tror jeg bestemt hun gør... Men som mor, giber det helt i en, når man læser sådan noget!!

Kunne godt forstille mig at den lille dyt kunne kører stærkt så.. Ville vore ihvert fald kunne! Men feberkramper er da også lidt farlige er de ikke??

ja jeg kan sagtens forstå du tænker sådan... det er jo ens lille guldklump

Nej feberkramper er ikke som sådan farlige... de varer meget meget sjællendt så lang tid at barnet tager skade af det. barnet vil bagefter være meget udmattet og hvis man oplever at ens barn har en tendens til at få feberkramper vil man få noget stesolid (beroligende) som stikpille, som man skal have liggende og give i tilfælde af et nyt anfald.

Men det er vigtigt at huske at man skal ALTID ringe 112 når ens barn har feberkrampe! 

Feberkramper kan virke meget voldsomme for især forældrene, da barnet jo decideret kramper, vender det vide ud af øjene, kan fråde om munden osv osv... så det er bestemt ikke en rar oplevelse! men der medfølger ingen mén. 

netop pga de symptomer jeg beskriver her, var det at lægen var i tvivl, for Viktor krampede jo på intet tidspunkt... han kastede op 3 gange i træk inden han besvimede, og det har nok højst sansynligt været pga udmattelse... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.