afvænning MME råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2011

Anneiris

Anonym skriver:

Hvordan og hvornår vænnede I jeres de små af med MME eller amning? Min er 11 mdr og får 2-3 flasker i døgnet. Han vågner stadig om natten og jeg er ved at være godt gennemtræt!!!

Ville gerne vænne ham af med den om natten, men intet jeg gør får ham til at falde i søvn førend han får en flaske.. Hvad kan jeg gøre?

Min datter er 11½ mdr og hun får kun én flaske MME i døgnet, med 220 ml. 

Sådan er hendes dag.

KL. 07 Havregrød i vuggestuen

KL. 09 frugt i vuggestuen

KL. 11 frokost i vuggestuen

Og så i løbet af dagen der henne får de ''snacks''

klokken 15-16 henter jeg hende, og så går vi hjem og laver aftensmad, (vi spiser omkring 17.45-18) og hun får selvfølgelig det samme som jeg. I mens vi laver mad får hun en figne eller en riskiks whatever vi nu har. 

Og så klokken halv otte-otte Får hun en flaske og sover så hele natten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

Zeus

MariaMus skriver:

Jeg tror jeg vil kopierer følgende skema, og afprøve på min datter på næsten 6 mdr. Er så træt af at stå op hver nat, først vil hun have mælk og så laver hun stort i bleen et par timer senere, og vågner temlig meget af det... Men når I stod op kl. 4.00 gav du så grød eller mælk? Min datter vil oftere have grød frem for mælk.

Jeg har tidligere prøvet at erstatte mælken med en flaske vand, hvilket resulterede i at hun drak det meste af vandet og stadig vågnede senere og ville have mælk.

Min søn sov allerede som 2-3 mdr. gammel hele natten uden mælk fra 20.-07.00. Så havde håbet på min datter ville være lige så nem Mon det har nogen betydning at min søn fik sit eget værelse da han var 2 mdr. gammel, han trækker vejret utrolig højt når han sover, præsic som sin mor, men det larmer Desværre har vi ikke flere ledige værelser, mon jeg skulle flytte lillesøster ind til storebror, ville det mon hjælpe med natteroderiet?

Andre gode råd?

Jeg tror ikke du skal begynde at tage natflasken fra hende allerede nu, hvis hun kun er 5 mdr. Det kan godt være at din søn ikke behøvede den, men det gør hun åbenbart

Men det du kan prøve, er at give hende en soveflaske.. Hvor du giver hende en flaske før du går i seng om aftenen. Lister den simpelthen i munden på hende mens hun sover, også spiser hun sig mæt igen, uden at vågne, og du kan gå i seng. Det fungerede rigtigt godt her

Og så tror jeg du skal finde et skema frem, som er rettet mod babyer på 6 mdr, og ikke 9 mdr

Anmeld

26. september 2011

MariaMus

Zeus skriver:

Jeg tror ikke du skal begynde at tage natflasken fra hende allerede nu, hvis hun kun er 5 mdr. Det kan godt være at din søn ikke behøvede den, men det gør hun åbenbart

Men det du kan prøve, er at give hende en soveflaske.. Hvor du giver hende en flaske før du går i seng om aftenen. Lister den simpelthen i munden på hende mens hun sover, også spiser hun sig mæt igen, uden at vågne, og du kan gå i seng. Det fungerede rigtigt godt her

Og så tror jeg du skal finde et skema frem, som er rettet mod babyer på 6 mdr, og ikke 9 mdr

Ja, tror at du har ret. Jeg har dog prøvet natflasken tidligere, uden held, men det er ved at være et stykke tid siden, så måske skulle jeg prøve igen. 

Mht til skemaet, forsøger jeg at skematiserer hendes hverdag - hvis man kan det. Altså hun får grød/mos morgen, middag og aften, med efterfølgende flaske. Og så en flaske ind i mellem, gerne inde hun skal sove. 

Men det kunne altså have været alt for lækkert, hvis hun sov igennem tidligt lige som min søn

Anmeld

26. september 2011

FruHolm <3

Anonym skriver:

Hvordan og hvornår vænnede I jeres de små af med MME eller amning? Min er 11 mdr og får 2-3 flasker i døgnet. Han vågner stadig om natten og jeg er ved at være godt gennemtræt!!!

Ville gerne vænne ham af med den om natten, men intet jeg gør får ham til at falde i søvn førend han får en flaske.. Hvad kan jeg gøre?

min dreng er 9 måneder og har ikk fået mme siden han var 7 måneder, han får 200ml vælling kl 20 hver aften og det er det eneste flaske han har fået i 2 måneder, og det fungere godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.