afvænning MME råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.103 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. september 2011

Anonym trådstarter

Hvordan og hvornår vænnede I jeres de små af med MME eller amning? Min er 11 mdr og får 2-3 flasker i døgnet. Han vågner stadig om natten og jeg er ved at være godt gennemtræt!!!

Ville gerne vænne ham af med den om natten, men intet jeg gør får ham til at falde i søvn førend han får en flaske.. Hvad kan jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

min søn er også 11 måneder og får cirka 4 flasker om dagen. 3 om dagen og en om natten. Jeg har prøvet og fjerne den ene flaske og gav almindelig mælk i glas men han græd hele natten. Så håber selv at han opgiver den flaske på et tidspunkt.

Anmeld

24. september 2011

Mor Til Oktober Børn

Anonym skriver:

Hvordan og hvornår vænnede I jeres de små af med MME eller amning? Min er 11 mdr og får 2-3 flasker i døgnet. Han vågner stadig om natten og jeg er ved at være godt gennemtræt!!!

Ville gerne vænne ham af med den om natten, men intet jeg gør får ham til at falde i søvn førend han får en flaske.. Hvad kan jeg gøre?

Erstat MME med vand  vores prinsesse har ikk fået MME de sidste 14 dage og de sidste 3 mdr har hun kun fået 1 og det var når hun skulle sove ..

Anmeld

24. september 2011

K&S

Anonym skriver:

Da Anton blev 9 måneder, snakkede jeg med SP´en, fordi jeg ikke orkede natmad mere. Han har jo ikke brug for mad om natten længere, så det er vanens magt, at han vågner.

Hvornår får han flasker? Han "burde" jo kunne spise helt normal kost i løbet af dagen.

SP´en gav mig dette skema for dagen (9 mdr.):

06.00 - havregrød

09.00 - flaske MME

12.00 - rugbrød

15.00 - flaske MME

17.30 - aftensmad - som os andre

19.30 - godnatflaske MME

Jeg tog en kold tyrker på natmaden, da SP´en havde været her ved 9 måneder, men SP´en foreslog også, at jeg kunne reducere mængden af MME med 50 ml. i døgnet.

Det tog et par dage, før Anton fandt ud af, at han ingen flaske fik om natten (hvor vi stod op klokken 04.00!!) og siden da, er han ikke vågnet om natten!

Lige inden han blev 10 måneder og skulle starte i DP, skiftede vi flasken klokken 9 + 15 ud med frugt, brød eller andet mellemmåltid, så han kun fik sin godnatflaske klokken 19.30.

Han er lige knap 14 måneder nu og stoppede også med godnatflasken for 14 dages tid siden.

Håber du kan bruge mit svar

Anmeld

24. september 2011

MariaMus

K&S skriver:

Da Anton blev 9 måneder, snakkede jeg med SP´en, fordi jeg ikke orkede natmad mere. Han har jo ikke brug for mad om natten længere, så det er vanens magt, at han vågner.

Hvornår får han flasker? Han "burde" jo kunne spise helt normal kost i løbet af dagen.

06.00 - havregrød

09.00 - flaske MME

12.00 - rugbrød

15.00 - flaske MME

19.30 - godnatflaske MME

Jeg tog en kold tyrker på natmaden, da SP´en havde været her ved 9 måneder, men SP´en foreslog også, at jeg kunne reducere mængden af MME med 50 ml. i døgnet.

Det tog et par dage, før Anton fandt ud af, at han ingen flaske fik om natten (hvor vi stod op klokken 04.00!!) og siden da, er han ikke vågnet om natten!

Lige inden han blev 10 måneder og skulle starte i DP, skiftede vi flasken klokken 9 + 15 ud med frugt, brød eller andet mellemmåltid, så han kun fik sin godnatflaske klokken 19.30.

Han er lige knap 14 måneder nu og stoppede også med godnatflasken for 14 dages tid siden.

Jeg tror jeg vil kopierer følgende skema, og afprøve på min datter på næsten 6 mdr. Er så træt af at stå op hver nat, først vil hun have mælk og så laver hun stort i bleen et par timer senere, og vågner temlig meget af det... Men når I stod op kl. 4.00 gav du så grød eller mælk? Min datter vil oftere have grød frem for mælk.

Jeg har tidligere prøvet at erstatte mælken med en flaske vand, hvilket resulterede i at hun drak det meste af vandet og stadig vågnede senere og ville have mælk.

Min søn sov allerede som 2-3 mdr. gammel hele natten uden mælk fra 20.-07.00. Så havde håbet på min datter ville være lige så nem Mon det har nogen betydning at min søn fik sit eget værelse da han var 2 mdr. gammel, han trækker vejret utrolig højt når han sover, præsic som sin mor, men det larmer Desværre har vi ikke flere ledige værelser, mon jeg skulle flytte lillesøster ind til storebror, ville det mon hjælpe med natteroderiet?

Andre gode råd?

Anmeld

24. september 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Isabella har altid sovet igennem om natten, så vi har aldrig givet flaske om natten 

Da hun var 6 mrd. stoppede vi med natflasken inden sengetid, da hun kun tog omkring 20-30 ml. Hun var omkring 8 mrd. da vi helt stoppede med flaskerne. 

De sidste 14 dage har hun været så snottet, så vi er startet op på dem igen. I disse dage vil hun kun have flaske pga. feber, så det er okay - bare hun får noget ned 

Anmeld

24. september 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

06.00 - havregrød

09.00 - flaske MME

12.00 - rugbrød

15.00 - flaske MME

19.30 - godnatflaske MME

Han får :

kl. 6.30 Havregrød

kl. 9 flaske (er dog i går og i dag skiftet ud med yoghurt, frugt eller andet mindre måltid)

kl. 12 frokost - rugbrød, grøntsager osv

kl. 15 eftermiddags "frugt" som består af noget forskelligt alt efter hvad vi har.

kl. 18 aftensmad som os andre

kl. 19.30 natflaske

Så vågner han 1-2 gange om natten og vil have mad - ellers er der ikke noget der kan få ham til at falde i søvn, som om han finder tryghed i den flaske.

I aftes gav vi ham en flaske da vi gik i seng i stedet for den kl. 19.30 men han vågnede alligevel kl. 1.30 på trods af at have fået 240 ml kl. 23.45 ARGH!!!!!!!!!!!!

Kan jeg prøve at erstatte flasken med vand i kop?

Anmeld

24. september 2011

Anonym trådstarter

24. september 2011

K&S

Anonym skriver:

Han får :

kl. 6.30 Havregrød

kl. 9 flaske (er dog i går og i dag skiftet ud med yoghurt, frugt eller andet mindre måltid)

kl. 12 frokost - rugbrød, grøntsager osv

kl. 15 eftermiddags "frugt" som består af noget forskelligt alt efter hvad vi har.

kl. 18 aftensmad som os andre

kl. 19.30 natflaske

Så vågner han 1-2 gange om natten og vil have mad - ellers er der ikke noget der kan få ham til at falde i søvn, som om han finder tryghed i den flaske.

I aftes gav vi ham en flaske da vi gik i seng i stedet for den kl. 19.30 men han vågnede alligevel kl. 1.30 på trods af at have fået 240 ml kl. 23.45 ARGH!!!!!!!!!!!!

Kan jeg prøve at erstatte flasken med vand i kop?

De første nætter efter at have fjernet natmaden, tilbød jeg Anton vand i kop, når han vågnede - men det ville han bestemt ikke have  så jeg lagde ham ned igen, gav ham hans sut og nusseklud og sagde "godnat skat, sov godt" og gik ud. Jeg mindes ikke, at han blev sur eller skreg, men hvis det er, så ta´ kampen og gå ind til ham hver minut (60 sekunder kan føles som laaaaang tid) og læg ham ned, sig godnat og sov godt  Det gjorde vi et par nætter, da Anton lige pludselig besluttede sig for at vågne 04.30 - jeg besluttede, at JEG stod ikke op før 5.30 - så jeg gjorde, som jeg lige har beskrevet og efter 3 nætter sov han længere

Han skal nok give op på et tidspunkt - og han vil måske prøve det et par nætter for at teste om I nu også mener det, men bare hold fast - for han har ikke brug for mad om natten i den alder  

Anmeld

24. september 2011

K&S

MariaMus skriver:

Jeg tror jeg vil kopierer følgende skema, og afprøve på min datter på næsten 6 mdr. Er så træt af at stå op hver nat, først vil hun have mælk og så laver hun stort i bleen et par timer senere, og vågner temlig meget af det... Men når I stod op kl. 4.00 gav du så grød eller mælk? Min datter vil oftere have grød frem for mælk.

Jeg har tidligere prøvet at erstatte mælken med en flaske vand, hvilket resulterede i at hun drak det meste af vandet og stadig vågnede senere og ville have mælk.

Min søn sov allerede som 2-3 mdr. gammel hele natten uden mælk fra 20.-07.00. Så havde håbet på min datter ville være lige så nem Mon det har nogen betydning at min søn fik sit eget værelse da han var 2 mdr. gammel, han trækker vejret utrolig højt når han sover, præsic som sin mor, men det larmer Desværre har vi ikke flere ledige værelser, mon jeg skulle flytte lillesøster ind til storebror, ville det mon hjælpe med natteroderiet?

Andre gode råd?

Det anbefales jo, at børn får mad om natten (hvis de vågner) indtil de er 6-8 måneder, så jeg ved ikke, om du måske liiiige skal trække den lidt, inden du fjerner natmaden  Ammer du eller får hun flaske? For flasken kan måske "holde længere" i forhold til en amning - jeg ved det ikke, da jeg ingen erfaring har med amning.

Hvornår vågner hun for at få mad og hvornår ved at hun har lavet i bleen? Det har aldrig været nødvendigt for os at skifte Anton i løbet af natten

Den periode, hvor vi stod op klokken 4, fik Anton ikke noget - vi gik ind og så tegnefilm  og spiste først havregrød klokken 5.30  og han viste slet ingen tegn på sult...! så han havde "bare lyst" til at stå op der - så da han havde gjort det 3 dage i træk, besluttede jeg mig for, at JEG ikke stod op før 5.30, så jeg gik ind til ham, tilbød ham vand i kop, gav ham sut og nusseklud og sagde "godnat og sov godt" og gik ud - det måtte jeg gøre en del gange de første par nætter, men så fangede han pointen og fandt ud af, at han ikke fik noget ud af vågne så tidligt

Anton har sovet på eget værelse fra han var lige knap 3 måneder - vi vækkede hinanden, så det var helt klart det bedste for os alle 3

Håber du kan bruge mit svar - og ellers spørg gerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.