MariaMus skriver:
Jeg tror jeg vil kopierer følgende skema, og afprøve på min datter på næsten 6 mdr. Er så træt af at stå op hver nat, først vil hun have mælk og så laver hun stort i bleen et par timer senere, og vågner temlig meget af det... Men når I stod op kl. 4.00 gav du så grød eller mælk? Min datter vil oftere have grød frem for mælk.
Jeg har tidligere prøvet at erstatte mælken med en flaske vand, hvilket resulterede i at hun drak det meste af vandet og stadig vågnede senere og ville have mælk.
Min søn sov allerede som 2-3 mdr. gammel hele natten uden mælk fra 20.-07.00. Så havde håbet på min datter ville være lige så nem
Mon det har nogen betydning at min søn fik sit eget værelse da han var 2 mdr. gammel, han trækker vejret utrolig højt når han sover, præsic som sin mor, men det larmer
Desværre har vi ikke flere ledige værelser, mon jeg skulle flytte lillesøster ind til storebror, ville det mon hjælpe med natteroderiet?
Andre gode råd?
Det anbefales jo, at børn får mad om natten (hvis de vågner) indtil de er 6-8 måneder, så jeg ved ikke, om du måske liiiige skal trække den lidt, inden du fjerner natmaden
Ammer du eller får hun flaske? For flasken kan måske "holde længere" i forhold til en amning - jeg ved det ikke, da jeg ingen erfaring har med amning.
Hvornår vågner hun for at få mad og hvornår ved at hun har lavet i bleen? Det har aldrig været nødvendigt for os at skifte Anton i løbet af natten 
Den periode, hvor vi stod op klokken 4, fik Anton ikke noget - vi gik ind og så tegnefilm
og spiste først havregrød klokken 5.30
og han viste slet ingen tegn på sult...! så han havde "bare lyst" til at stå op der - så da han havde gjort det 3 dage i træk, besluttede jeg mig for, at JEG ikke stod op før 5.30, så jeg gik ind til ham, tilbød ham vand i kop, gav ham sut og nusseklud og sagde "godnat og sov godt" og gik ud - det måtte jeg gøre en del gange de første par nætter, men så fangede han pointen og fandt ud af, at han ikke fik noget ud af vågne så tidligt 

Anton har sovet på eget værelse fra han var lige knap 3 måneder - vi vækkede hinanden, så det var helt klart det bedste for os alle 3 
Håber du kan bruge mit svar - og ellers spørg gerne