Gode råd mod hoste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lad hende evt. sove køligt.

Vores pige havde AB og udover astmaspray hævede vi hovedgæret og lod hende sove lidt køligt.

God bedring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

Clisolka

MoarHvidovre skriver:

Lad hende evt. sove køligt.

Vores pige havde AB og udover astmaspray hævede vi hovedgæret og lod hende sove lidt køligt.

God bedring

Der er dejligt køligt i soveværelset i forvejen 

Tak 

Anmeld

23. september 2011

Clisolka

samantha1986 skriver:

Var ikke klar over at honning ikke var så godt når de var så små.

Jeg kan ikke huske hvad det præcist er, men de må ikke få honning når de er under et år 

Anmeld

23. september 2011

Mor til Frederic og Freya

Babymor2010 skriver:

Ååååh mit lille pus ligger og hoster på livet løs inde i sin tremmeseng - og næsen løber. Hun startede dagen med at have 37,9 i feber, og nu hoster hun endnu mere. Hun har været forkølet ca de sidste 14 dage......

Har I nogle gode råd mod hoste til en 11 mrd. baby?

Hun ligger forhøjet, så hun bedre kan trække vejret. 

Kogt vand med myntedråber i? så det står og 'lufter' inde på hendes værelse...

Man bruger det også på voksne, hvor de sidder med et viskestykker over hovedet og hovedet nede i skål med varmt vand og de der dråber...

Hæve hendes seng endu mere. Frederic's seng har altid haft en 4*4 bjælke under sengen og i svære perioder en pude/tæppe under madras også.

Lig hende helst på siden, jo mere hun ligger på ryggen jo mere hoser hun - da hun så ligger på hele lunge fladen, som øger hosten. 

En del forkøelser slutter af en ordenlig omgang hoste.

Anmeld

23. september 2011

samantha1986

Babymor2010 skriver:

Jeg kan ikke huske hvad det præcist er, men de må ikke få honning når de er under et år 

Hmm det var jeg ikke klar over men det ved jeg så nu :-)

Jeg døjede meget med hoste som lille og gør det også i dag. Og min hovedende blev hævet en del, som så hjalp på det. men jeg var noget ældre end din lille trold.

Anmeld

23. september 2011

Zeus

Babymor2010 skriver:

Vi har desværre intet børnepanodil hjemme  Måske jeg skulle smutte en tur forbi apoteket i morgen, så vi har det hjemme... 

Ja, jeg regner også med at det bliver en tur til vagtlægen i morgen hvis det fortsætter  Hellere en gang for meget, end en gang for lidt 

Da hun var meget forkølet forrige uge, havde vi hende liggende imellem os. Jeg regner også med at vi gør det i nat. Jeg er ikke helt tryg ved den hoste.  

Det er bare slet ikke sjovt når de er syge Man vil bare gerne finde vidundermidlet, der får det hele til at gå væk!

Cajsa har været forkølet siden.. Bum bum.. Søndagen før d.1/9? Heldigvis slap vi for hosten denne gang, men synes forkølelsen var slem nok Det er først nu, næsen er ved at blive normal igen..

Glæder mig ikke til hendes første influenza, så dør jeg simpelthen

Lidt kamillete måske? Ellers har jeg ingenting

Men god bedring med hende

Anmeld

23. september 2011

Zeus

samantha1986 skriver:

Hmm det var jeg ikke klar over men det ved jeg så nu :-)

Jeg døjede meget med hoste som lille og gør det også i dag. Og min hovedende blev hævet en del, som så hjalp på det. men jeg var noget ældre end din lille trold.

Der kan være en svampespore/bakterie deri, der er livsfarlige for børn under 1 år

Anmeld

23. september 2011

Clisolka

Mor til Frederic skriver:

Kogt vand med myntedråber i? så det står og 'lufter' inde på hendes værelse...

Man bruger det også på voksne, hvor de sidder med et viskestykker over hovedet og hovedet nede i skål med varmt vand og de der dråber...

Hæve hendes seng endu mere. Frederic's seng har altid haft en 4*4 bjælke under sengen og i svære perioder en pude/tæppe under madras også.

Lig hende helst på siden, jo mere hun ligger på ryggen jo mere hoser hun - da hun så ligger på hele lunge fladen, som øger hosten. 

En del forkøelser slutter af en ordenlig omgang hoste.

Myntedråber? Det har jeg ikke hørt om før, hvor kan jeg få fat i det? 

Lige pt. har vi et tæppe liggende under madrasen, det hjalp utrolig godt i forrige uge, da hun var mest forkølet 

Lige pt. ligger hun på siden, men det er lidt svært når hun selv vender sig 

Mine forkølelser slutter altid af med en ordentlig omgang hoste, men det er lidt svært at putte en strepsil i munden på hende  Sidst gav vi hende kamilethe, og det hjalp en del, men der hostede hun heller ikke 

Anmeld

23. september 2011

Clisolka

Det er bare slet ikke sjovt når de er syge Man vil bare gerne finde vidundermidlet, der får det hele til at gå væk!

Cajsa har været forkølet siden.. Bum bum.. Søndagen før d.1/9? Heldigvis slap vi for hosten denne gang, men synes forkølelsen var slem nok Det er først nu, næsen er ved at blive normal igen..

Glæder mig ikke til hendes første influenza, så dør jeg simpelthen

Lidt kamillete måske? Ellers har jeg ingenting

Men god bedring med hende

Ja, her har Isabella også været forkølet siden 4/9 - 3 dage efter hun startede i vuggestue 

Åhhhh ja, influenza.... Suk... Så er jeg glad for, at hun er meget farglad når hun er syg 

Ja, jeg vil proppe noget kamilethe i hende i morgen. Synes det er lidt synd at vække hende nu, hvor hun er faldet i søvn 

Tak 

Anmeld

23. september 2011

samantha1986

Zeus skriver:

Der kan være en svampespore/bakterie deri, der er livsfarlige for børn under 1 år

Så lærte jeg lige noget nyt :-) men hvis det kommer i kogende vand burde de så ikke dø?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.