Gode råd mod hoste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.686 visninger
25 svar
0 synes godt om
23. september 2011

Clisolka

Ååååh mit lille pus ligger og hoster på livet løs inde i sin tremmeseng - og næsen løber. Hun startede dagen med at have 37,9 i feber, og nu hoster hun endnu mere. Hun har været forkølet ca de sidste 14 dage......

Har I nogle gode råd mod hoste til en 11 mrd. baby?

Hun ligger forhøjet, så hun bedre kan trække vejret. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

samantha1986

Babymor2010 skriver:

Ååååh mit lille pus ligger og hoster på livet løs inde i sin tremmeseng - og næsen løber. Hun startede dagen med at have 37,9 i feber, og nu hoster hun endnu mere. Hun har været forkølet ca de sidste 14 dage......

Jeg fik rådet om at koge noget vand og putte honning i. Det skal udrøres i vandet og så skal det på køl og så kan man så drikke det. Jeg døjer selv med hoste lige nu, men har endnu ikke fået det lavet, men sidste gang der hjalp det helt bestemt.

Anmeld

23. september 2011

K&S

Babymor2010 skriver:

Anton har også været forkølet en uges tid og hoster rigtig meget, når han kommer ned og ligge - der er ikke rigtig noget at gøre ved hosten, vi har dog dryppet hans næse med saltvandsdråber for at løsne op for snotten

Anmeld

23. september 2011

Clisolka

K&S skriver:

Anton har også været forkølet en uges tid og hoster rigtig meget, når han kommer ned og ligge - der er ikke rigtig noget at gøre ved hosten, vi har dog dryppet hans næse med saltvandsdråber for at løsne op for snotten

Vi dryppede også næsen i sidste uge med saltvandsdråber, så var det som om forkølelsen gik i baglås - men nu er den kommet tilbage i fuld styrke 

Anmeld

23. september 2011

Zeus

Vi gav bricanyl, men det er på recept, så det kan du nok ikke bruge til noget

Men en vagtlæge jeg snakkede med, sagde at vi skulle forsøge med børnepanodil? Det skulle være kløestillende, og syntes også det hjalp..

Vil dog lige foreslå oveni, at i får hende til læge hvis det fortsætter. Cajsa startede også med at være forkølet, og begyndte derefter at hoste, og det viste sig at hun havde mild astmatisk bronkitis (derfor bricanylen).. Det kommer som regel i forbindelse med forkølelse.. Det tog dog lige en uges tid med hosten, inden lægen kunne høre det på hende..

Ellers en masse omsorg, evt have hende liggende inde i sengen hos jer, så i kan hjælpe hende op og sidde om natten, når hun hoster..

Anmeld

23. september 2011

Clisolka

samantha1986 skriver:

Jeg fik rådet om at koge noget vand og putte honning i. Det skal udrøres i vandet og så skal det på køl og så kan man så drikke det. Jeg døjer selv med hoste lige nu, men har endnu ikke fået det lavet, men sidste gang der hjalp det helt bestemt.

Jeg er lidt påpasselig med honning inden hun fylder et år, men har godt læst det skulle være godt 

Anmeld

23. september 2011

K&S

Babymor2010 skriver:

Vi dryppede også næsen i sidste uge med saltvandsdråber, så var det som om forkølelsen gik i baglås - men nu er den kommet tilbage i fuld styrke 

Øv øv øv øv  håber snart det bliver bedre! Rigtig god bedring

Anmeld

23. september 2011

Clisolka

Vi gav bricanyl, men det er på recept, så det kan du nok ikke bruge til noget

Men en vagtlæge jeg snakkede med, sagde at vi skulle forsøge med børnepanodil? Det skulle være kløestillende, og syntes også det hjalp..

Vil dog lige foreslå oveni, at i får hende til læge hvis det fortsætter. Cajsa startede også med at være forkølet, og begyndte derefter at hoste, og det viste sig at hun havde mild astmatisk bronkitis (derfor bricanylen).. Det tog dog lige en uges tid med hosten, inden lægen kunne høre det på hende..

Ellers en masse omsorg, evt have hende liggende inde i sengen hos jer, så i kan hjælpe hende op og sidde om natten, når hun hoster..

Vi har desværre intet børnepanodil hjemme  Måske jeg skulle smutte en tur forbi apoteket i morgen, så vi har det hjemme... 

Ja, jeg regner også med at det bliver en tur til vagtlægen i morgen hvis det fortsætter  Hellere en gang for meget, end en gang for lidt 

Da hun var meget forkølet forrige uge, havde vi hende liggende imellem os. Jeg regner også med at vi gør det i nat. Jeg er ikke helt tryg ved den hoste.  

Anmeld

23. september 2011

Clisolka

K&S skriver:

Øv øv øv øv  håber snart det bliver bedre! Rigtig god bedring

Tak 

Anmeld

23. september 2011

samantha1986

Babymor2010 skriver:

Jeg er lidt påpasselig med honning inden hun fylder et år, men har godt læst det skulle være godt 

Var ikke klar over at honning ikke var så godt når de var så små.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.