Så er vi gået over til flaske :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

hekran

Jeg vil bare lige sige igen, at jeg ved virkelig hvordan du havde. Jeg har to flaskedrenge inden lillepigen her. Den ene kom på flaske den første uge, den anden efter 5 håååårde uger. Det er nemlig utrolig svært at tale om i starten. Jeg kunne slet ikke have, at nogen kom ind på amning eller spurgte til det uden at bryde i tårer. 

Alle gode gange tre, blev det i mit tilfælde. Med tredje barnet fik vi endelig amningen til at lykkes. Dog, som sagt, er det ved at være lidt hårdt, men jeg har lige snakket med min sundhedsplejerske, og vi er blevet enige om, at jeg kører på indtil Helena når 4 måneders grænsen, hvor jeg så begynder at introducere noget grød af rismel. Der er jo kun lidt over to uger igen. Så må vi se på det igen til den tid

Men igen, det er flot af dig at kunne tage en afgørelse på din datters vegne, der sikrer hele den lille families trivsel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

lycly

Marita skriver:

Jeg vil bare lige sige igen, at jeg ved virkelig hvordan du havde. Jeg har to flaskedrenge inden lillepigen her. Den ene kom på flaske den første uge, den anden efter 5 håååårde uger. Det er nemlig utrolig svært at tale om i starten. Jeg kunne slet ikke have, at nogen kom ind på amning eller spurgte til det uden at bryde i tårer. 

Alle gode gange tre, blev det i mit tilfælde. Med tredje barnet fik vi endelig amningen til at lykkes. Dog, som sagt, er det ved at være lidt hårdt, men jeg har lige snakket med min sundhedsplejerske, og vi er blevet enige om, at jeg kører på indtil Helena når 4 måneders grænsen, hvor jeg så begynder at introducere noget grød af rismel. Der er jo kun lidt over to uger igen. Så må vi se på det igen til den tid

Men igen, det er flot af dig at kunne tage en afgørelse på din datters vegne, der sikrer hele den lille families trivsel 

Ja, det er nemlig svært at tale om, og synes det er svært at skulle vise "offentligt" at jeg giver flaske. Men det skal jeg nok komme over

Nå, men når nu du har haft 2 flaskebørn, så må du vide en del om det Så har lige et spørgsmål; jeg har læst at de første 2 måneder skal man lave en frisk flaske hver gang, og derefter kan man tilberede flere flaske af gangen og stille i køleskabet (her snakker jeg om pulveret). Er det de første 2 måneder af deres liv eller de første 2 måneder de er på mme ? Hvad gjorde du ?

Anmeld

23. september 2011

hekran

LunaLykke skriver:

Ja, det er nemlig svært at tale om, og synes det er svært at skulle vise "offentligt" at jeg giver flaske. Men det skal jeg nok komme over

Nå, men når nu du har haft 2 flaskebørn, så må du vide en del om det Så har lige et spørgsmål; jeg har læst at de første 2 måneder skal man lave en frisk flaske hver gang, og derefter kan man tilberede flere flaske af gangen og stille i køleskabet (her snakker jeg om pulveret). Er det de første 2 måneder af deres liv eller de første 2 måneder de er på mme ? Hvad gjorde du ?

Vi fik faktisk at vide på fødegangen med den ældste, at vi kunne lave 3 flasker ad gangen og stille dem i køleskabet for at opvarme i mikroen efter behov. Så jeg ville nok bare sige, det er de første to måneder, hvis det er. Derudover skal flaskerne koges de første tre måneder. 

Lige så snart de var over 2 måneder, lavede vi flasker til et døgn ad gangen (ca. 6). Det sagde sundhedsplejersken var helt fint.

Så med din datters alder er det allerede ved at være nemt

Anmeld

23. september 2011

lycly

Marita skriver:

Vi fik faktisk at vide på fødegangen med den ældste, at vi kunne lave 3 flasker ad gangen og stille dem i køleskabet for at opvarme i mikroen efter behov. Så jeg ville nok bare sige, det er de første to måneder, hvis det er. Derudover skal flaskerne koges de første tre måneder. 

Lige så snart de var over 2 måneder, lavede vi flasker til et døgn ad gangen (ca. 6). Det sagde sundhedsplejersken var helt fint.

Så med din datters alder er det allerede ved at være nemt

Okay, herligt, det gør det lidt nemmere Tak for svar

Anmeld

23. september 2011

Hailiesmom11

LunaLykke skriver:

Ja, jeg har måtte kapitulere og ty til flasken.

Amningen fungerede bare slet ikke mere, det var hverken rart eller hyggeligt for nogen af os og hun blev slet ikke mæt. Jeg startede med at give hende mit eget mælk i flaske en aften og hun faldt bare HELT til ro hvor hun ellers plejer at være hysterisk.. 

Men jeg kunne kun malke 80-90 ml ud på 25 minutter , og det blev hun alligevel ikke heeelt mæt af, så hvis jeg skal mætte hende skal jeg sidde og malke ud i over en halv time. Og det magter jeg bare ikke. Så det bliver mme . 

Jeg sad og stortudede i går da jeg sagde til min kæreste at det bare ikke dur mere. Og han kunne godt se det. Jeg føler det bare som et kæmpe nederlag.. Men jeg er jo nødt til at gøre det der er bedst for hende.. Men puha det er hårdt og ærgeligt.. Nå, tror bare lige jeg skulle ud med det..

Jeg har været i nøjagtig samme sted som dig..

Jeg startede med at supplere op med mælk efter hvert måltid hun fik ved mig, men jeg havde fået tygget fuldstændig hul på begge mine bryster så det var hverken hyggeligt eller sjovt for nogen af os (Er først helet helt op nu 2½ mdr senere)

Jeg har også haft tudeture flere gange fordi jeg følte mig som en dårlig mor, men som min kæreste sagde til mig så er det jo altså ikke noget du kan gøre noget ved, sådan er det bare, du er en ligeså god mor selvom du ikke kan amme, du gør hvad der er bedst for din datter

Hæng i du vil blive glad for det senere hen og igen du gør hvad der er bedst for din datter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.