Så er vi gået over til flaske :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.576 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. september 2011

lycly

Ja, jeg har måtte kapitulere og ty til flasken.

Amningen fungerede bare slet ikke mere, det var hverken rart eller hyggeligt for nogen af os og hun blev slet ikke mæt. Jeg startede med at give hende mit eget mælk i flaske en aften og hun faldt bare HELT til ro hvor hun ellers plejer at være hysterisk.. 

Men jeg kunne kun malke 80-90 ml ud på 25 minutter , og det blev hun alligevel ikke heeelt mæt af, så hvis jeg skal mætte hende skal jeg sidde og malke ud i over en halv time. Og det magter jeg bare ikke. Så det bliver mme . 

Jeg sad og stortudede i går da jeg sagde til min kæreste at det bare ikke dur mere. Og han kunne godt se det. Jeg føler det bare som et kæmpe nederlag.. Men jeg er jo nødt til at gøre det der er bedst for hende.. Men puha det er hårdt og ærgeligt.. Nå, tror bare lige jeg skulle ud med det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

Mamalou

Hejsa Jeg har været i dit sted, hvor jeg også fravalgte amning offer er svært. Det er omkring to måneder siden og jeg kan stadig blive ramt af skuffelsen. Men som du selv siger, så må du tænke på hvad der er bedst for dit barn. Kram herfra!

Anmeld

23. september 2011

Saram

Ej søde, sådan må du ikke føle!

Min datter er snart 4 mdr, og startede selv med at amme hende og havde præcis samme problemer med det som dig, så jeg gik også over til mme.

Men jo det var super hårdt, og var også rigtig ked af det.. Savner det også stadig nogen gange.. Men hvis amningen går hen og bliver et problem så skal man stoppe.. Det skal jo helst være en hyggelig situation både for mor og bebs.

Anmeld

23. september 2011

hekran

LunaLykke skriver:

Amningen fungerede bare slet ikke mere, det var hverken rart eller hyggeligt for nogen af os og hun blev slet ikke mæt. Jeg startede med at give hende mit eget mælk i flaske en aften og hun faldt bare HELT til ro hvor hun ellers plejer at være hysterisk.. 

Men jeg kunne kun malke 80-90 ml ud på 25 minutter , og det blev hun alligevel ikke heeelt mæt af, så hvis jeg skal mætte hende skal jeg sidde og malke ud i over en halv time. Og det magter jeg bare ikke. Så det bliver mme . 

Jeg sad og stortudede i går da jeg sagde til min kæreste at det bare ikke dur mere. Og han kunne godt se det. Jeg føler det bare som et kæmpe nederlag.. Men jeg er jo nødt til at gøre det der er bedst for hende.. Men puha det er hårdt og ærgeligt.. Nå, tror bare lige jeg skulle ud med det..

Må jeg lige spørge, hvor gammel din datter er? Min er 3,5 måned og jeg er også begyndt at give hende en flaske om aftenen, fordi vi er virkelig ramt af en ond cirkel. Hun er AFHÆNGIG af mit bryst. Hun vågner min. hver anden time om natten og leder efter brystet. Jeg er ved at køre rigtigt sur i amningen, som jeg har kæmpet så meget for. Min datter har taget godt på og hun er også begyndt at spise 'hurtigere' om dagen, men natten er ved at tage livet af mig. Aner ikke mine levende råd. Hun bruger ikke sut, men er ironisk nok utrolig afhængig af at sutte på noget. 

Så de sidste to aftener har jeg givet hende mellem 140 og 80 ml mme oveni, for at være sikker på, at det ikke er sult der skyldes hendes hyppige opvågning. Men hun er ikke så nem og tager kun flasken i søvne. Nøj, det er frustrerende!

Jeg begynder at være træt af at amme..... (må man egentlig sige det højt?)

Det vigtige er vel, at din datter og ikke mindst du trives og har det godt!

Og du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed. Du har gjort dit! Og ren kærlighed søger vel efter en mulighed, hvorpå din datter kan være glad, tilfreds og mæt

Anmeld

23. september 2011

Den lykkelige

Du må endelig ikke gå ned på det!! Eller synes det er et nederlag!! Du har prøvet og gjort hvad du kunne.. også er den ikke længere..
jeg kæmpede selv med amningen i 2-3 uger og kunne IKKE få det op at køre.. jeg gik helt ned på det.. og endte med at være tæt på fødselsdepression og den dag jeg sagde til kæresten at nu kunne jeg bare ikke mere.. var det som at sige jeg er dårlig mor, men nu er det det vi gør.. jeg var mega ked af det og lavede ikke andet en at tude..
Glemte helt jeg var blevet ny mor og at nyde min fantastiske lille datter.. fra den dag jeg skiftede over på mme ændrede ALT sig.. og jeg blev en glad og kærlig mor med overskud.. (altså da jeg lige havde slugt den med at jeg følte mig som dårlig mor og havde fået banket ind i hovedet at det gjorde mig ikke til en dårlig mor af den grund)
Men altså som så mange siger så er det altså ikke mælken der gør dig til en god mor.. Du har gjort hvad du kunne også er det altså helt fint!!

Anmeld

23. september 2011

lycly

Marita skriver:

Må jeg lige spørge, hvor gammel din datter er? Min er 3,5 måned og jeg er også begyndt at give hende en flaske om aftenen, fordi vi er virkelig ramt af en ond cirkel. Hun er AFHÆNGIG af mit bryst. Hun vågner min. hver anden time om natten og leder efter brystet. Jeg er ved at køre rigtigt sur i amningen, som jeg har kæmpet så meget for. Min datter har taget godt på og hun er også begyndt at spise 'hurtigere' om dagen, men natten er ved at tage livet af mig. Aner ikke mine levende råd. Hun bruger ikke sut, men er ironisk nok utrolig afhængig af at sutte på noget. 

Så de sidste to aftener har jeg givet hende mellem 140 og 80 ml mme oveni, for at være sikker på, at det ikke er sult der skyldes hendes hyppige opvågning. Men hun er ikke så nem og tager kun flasken i søvne. Nøj, det er frustrerende!

Jeg begynder at være træt af at amme..... (må man egentlig sige det højt?)

Det vigtige er vel, at din datter og ikke mindst du trives og har det godt!

Og du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed. Du har gjort dit! Og ren kærlighed søger vel efter en mulighed, hvorpå din datter kan være glad, tilfreds og mæt

Puha det lyder altså også hårdt Men det kunne godt tyde på at hun har et suttebehov, det havde min datter nemlig også i starten. Så hun fik sut selvom jeg var lidt imod det, men det gjrode at hun ikke hang helt så meget i brystet.

Men min datter er 2 måneder og amningen har altid kun være delvis vellykket. Men de sidste 3 uger har det bare været helvede så nu skulle det være slut..

Anmeld

23. september 2011

lycly

Den lykkelige skriver:

Du må endelig ikke gå ned på det!! Eller synes det er et nederlag!! Du har prøvet og gjort hvad du kunne.. også er den ikke længere..
jeg kæmpede selv med amningen i 2-3 uger og kunne IKKE få det op at køre.. jeg gik helt ned på det.. og endte med at være tæt på fødselsdepression og den dag jeg sagde til kæresten at nu kunne jeg bare ikke mere.. var det som at sige jeg er dårlig mor, men nu er det det vi gør.. jeg var mega ked af det og lavede ikke andet en at tude..
Glemte helt jeg var blevet ny mor og at nyde min fantastiske lille datter.. fra den dag jeg skiftede over på mme ændrede ALT sig.. og jeg blev en glad og kærlig mor med overskud.. (altså da jeg lige havde slugt den med at jeg følte mig som dårlig mor og havde fået banket ind i hovedet at det gjorde mig ikke til en dårlig mor af den grund)
Men altså som så mange siger så er det altså ikke mælken der gør dig til en god mor.. Du har gjort hvad du kunne også er det altså helt fint!!

Jeg tror også bare jeg lige skal sluge nederlaget, for jeg elsker jo ikke min datter mindre bare fordi jeg giver hende mme. Men er lidt glad for at høre at det er en "normal" reaktion og at jeg ikke er den eneste..

Anmeld

23. september 2011

Den lykkelige

LunaLykke skriver:

Jeg tror også bare jeg lige skal sluge nederlaget, for jeg elsker jo ikke min datter mindre bare fordi jeg giver hende mme. Men er lidt glad for at høre at det er en "normal" reaktion og at jeg ikke er den eneste..

Det er helt normalt man føler sådan.. kender flere der har været det igennem.. også fordi man har den der forestilling om hvordan det skal være og man skal sidde der og amme og alt er bare fantastisk
Men altså når nu man ikke KAN.. så er der simpelthen ikke andet for.. og når nu man ikke kan ændre på det alligevel, så er der faktisk virkelig mange god ting (for en selv) ved at give flaske.. Men kan sagtens forstå dine følelser og tanker.. men ja man skal lige "sluge" den og komme ovenpå.. Men så skal du nok blive rigtig glad for det!!

Anmeld

23. september 2011

Lunae

LunaLykke skriver:

stor til dig! Har selv stået i samme dilemma og dunkede mig selv i hovedet, fordi jeg ikke kunne bide smerten i mig og gør det for mit barn. Min datter er 1 år nu og den nemmeste lille pige. Jeg er så glad for at jeg stoppede

Du kan læse min historie her
https://www.baby.dk/debat/115718pi1/amning/mit-barn -er-flaskebarn-og-jeg-er-stolt-af-det.aspx

Anmeld

23. september 2011

Laura.

LunaLykke skriver:

Jeg ved lige præcis hvordan du har det og det er bestemt ikke en rar følelse..
Jeg måtte selv ty til flasken af samme årsag.. havde ikke nok mælk så hun blev ikke mæt... Jeg kunne godt li` at amme så derfor var det hårdt at skulle stoppe med det.. Jeg følte det også som et nederlag men samtidig skulle hun jo være mæt, så der var ingen vej udenom og man må gøre hvad der er bedst for hende. Jeg havde bare lidt svært ved at acceptere det må jeg indrømme..

Men jeg er sikker på at du nok skal blive glad for det ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.