LunaLykke skriver:
Ja, jeg har måtte kapitulere og ty til flasken.
Amningen fungerede bare slet ikke mere, det var hverken rart eller hyggeligt for nogen af os og hun blev slet ikke mæt. Jeg startede med at give hende mit eget mælk i flaske en aften og hun faldt bare HELT til ro hvor hun ellers plejer at være hysterisk..
Men jeg kunne kun malke 80-90 ml ud på 25 minutter , og det blev hun alligevel ikke heeelt mæt af, så hvis jeg skal mætte hende skal jeg sidde og malke ud i over en halv time. Og det magter jeg bare ikke. Så det bliver mme .
Jeg sad og stortudede i går da jeg sagde til min kæreste at det bare ikke dur mere. Og han kunne godt se det. Jeg føler det bare som et kæmpe nederlag.. Men jeg er jo nødt til at gøre det der er bedst for hende.. Men puha det er hårdt og ærgeligt.. Nå, tror bare lige jeg skulle ud med det..
Må jeg lige spørge, hvor gammel din datter er? Min er 3,5 måned og jeg er også begyndt at give hende en flaske om aftenen, fordi vi er virkelig ramt af en ond cirkel. Hun er AFHÆNGIG af mit bryst. Hun vågner min. hver anden time om natten og leder efter brystet. Jeg er ved at køre rigtigt sur i amningen, som jeg har kæmpet så meget for. Min datter har taget godt på og hun er også begyndt at spise 'hurtigere' om dagen, men natten er ved at tage livet af mig. Aner ikke mine levende råd. Hun bruger ikke sut, men er ironisk nok utrolig afhængig af at sutte på noget.
Så de sidste to aftener har jeg givet hende mellem 140 og 80 ml mme oveni, for at være sikker på, at det ikke er sult der skyldes hendes hyppige opvågning. Men hun er ikke så nem og tager kun flasken i søvne. Nøj, det er frustrerende!
Jeg begynder at være træt af at amme..... (må man egentlig sige det højt?
)
Det vigtige er vel, at din datter og ikke mindst du trives og har det godt!
Og du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed. Du har gjort dit! Og ren kærlighed søger vel efter en mulighed, hvorpå din datter kan være glad, tilfreds og mæt