Er det skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

51.105 visninger
18 svar
3 synes godt om
22. september 2011

Bas

Hej alle.

Min datter har 5 knubber på sit ben og det ligner væske samlinger og det er rødt omkring knubberne. Er det skoldkopper? Hun har haft feber for nogle dage siden. Håber nogen kan hjælpe
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

Isabella_mor

det kunne det godt ligne,, men det kunne også godt ligne myggestik..

svært at sige.

Anmeld

22. september 2011

henh01

har hun kun de 5? og hvornår fik hun dem? Synes også mest det ligner bid af en art

Anmeld

22. september 2011

Malli

DEt kunne det godt ligne, er der hvid blære på? og har hun slet ingen i ble området? klør de på hende, og er alle kommet på samtidig? 

Anmeld

22. september 2011

Bas

isabellamor skriver:

det kunne det godt ligne,, men det kunne også godt ligne myggestik..

svært at sige.

Er ret sikker på det ikke er myggestik, for knubberne ligner væskesamlinger. Hun havde tre for nogle dage siden og idag har jeg opdaget to mere. Ringer til lægen imorgen for at være helt sikker på hvad det er

Anmeld

22. september 2011

Bas

henh01 skriver:

har hun kun de 5? og hvornår fik hun dem? Synes også mest det ligner bid af en art

Ja hun har kun 5 nu. For 4-5 dage siden havde hun tre, har lige opdaget to mere. Jeg troede nemlig også det var bid af en art som du nævner, men ja ved det ikke. Har ikke set skoldkopper før, så ville lige høre mig her inde.

Anmeld

22. september 2011

Bas

Malli skriver:

DEt kunne det godt ligne, er der hvid blære på? og har hun slet ingen i ble området? klør de på hende, og er alle kommet på samtidig? 

Altså det ligner væskesamlinger, de er hudfarvede også rød omkring. Hun har dem kun på det ene ben og det virker ikke som om det kløre på hende.

Anmeld

22. september 2011

saxa

Der er en ny for for virus ude blandt børn, som giver influenza lign symptomer og som eftervirkning giver knopper ala dem du har taget billeder af der.. De klør ikk, minder om skoldkopper, men forsvinder helt efter max en uge.. Min datter har også haft dem, hun havde ca 5 både på det ene ben og den ene arm..

Anmeld

22. september 2011

Bas

saxi skriver:

Der er en ny for for virus ude blandt børn, som giver influenza lign symptomer og som eftervirkning giver knopper ala dem du har taget billeder af der.. De klør ikk, minder om skoldkopper, men forsvinder helt efter max en uge.. Min datter har også haft dem, hun havde ca 5 både på det ene ben og den ene arm..

Okay, ja hun havde feber for nogle dage siden og knubberne kom efter feberen. Tak for svaret, uvisheden gjorde mig lidt bekymret, nu er jeg mere rolig.

Anmeld

22. september 2011

Malli

Bas skriver:

Altså det ligner væskesamlinger, de er hudfarvede også rød omkring. Hun har dem kun på det ene ben og det virker ikke som om det kløre på hende.

Nøjagtig som "SAXI" nævner, så er der den der virus. Min datter havde feber i nogle dage, og så pludselig kom der sådan nogle knopper (bare lidt mindre) på overarm og læg. Hos lægevagten sagde han, at hvis man kam strække huden omkring knoppen og den så forsvinder lidt så den næstet ikke ses, så er det ikke noget "bekymrende" og så er det noget der bare forsvinder af sig selv, og som er et tegn på at en infektion er ved at være ude af kroppen! 

Men god ide lige at komme til lægen i morgen, du må meget gerne skrive hvad det er, hvis du bliver klogere! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.