Flour i tandpasta

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.490 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. januar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Er der nogen der kan huske hvor stort flour-indholdet i tandpasta til børn mindst skal være?
Fik det af vide sidst vi var ved tandlæge, men kan ikke huske det
Nogen der lige har været afsted og har det friskt i erindring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2009

A.

hmmm ved ikke har fået af vide at man skal bruge en alm. tandpasta ikke en til børn

Anmeld

24. januar 2009

Frederikke80

Okay, det har jeg aldrig fået af vide...
Tandlægen sagde bare at flour-indholdet skulle være mindst... et eller andet. Er nemlig bange for jeg har købt noget der ikke er godt nok... var lige det der var på tilbud

Vil han da godt have børstet tænder med voksen-tandpasta?

Anmeld

24. januar 2009

Mimic

til børn skal det være 1100/1200 mmol og til voksne 1400 eller derover tallet står bag på tuben enten over eller under vare deklerationen (staves?)

Linda

Anmeld

24. januar 2009

Frederikke80

Linda skriver:

til børn skal det være 1100/1200 mmol og til voksne 1400 eller derover tallet står bag på tuben enten over eller under vare deklerationen (staves?)

Linda

Super, tusind tak skal du have

Har for første gang købt aquafresh og der er indholdet kun 500.
Nå, må have fat i noget andet på mandag.

Mange tak for svar

Anmeld

24. januar 2009

Mimic

Zendium sensitiv (den røde) har det der skal til, den er mild, har ikke noget skumme middel så den skummer kun lidt og dermed er den god for folk som let får blister i munden og især rigtig god til små børn desuden er den mild mod maven så de små skulle ikke få ondt hvis de kommer til at sluge det.

Anmeld

24. januar 2009

Frederikke80

Linda skriver:

Zendium sensitiv (den røde) har det der skal til, den er mild, har ikke noget skumme middel så den skummer kun lidt og dermed er den god for folk som let får blister i munden og især rigtig god til små børn desuden er den mild mod maven så de små skulle ikke få ondt hvis de kommer til at sluge det.

Plejer nemlig også altid at købe Zendium. Må jeg hellere fortsætte med

Anmeld

24. januar 2009

Mimic

herhjemme bruger vi alle tre zendium sensitiv

Anmeld

24. januar 2009

Plysbjørnen

Rikke skriver:

Okay, det har jeg aldrig fået af vide...
Tandlægen sagde bare at flour-indholdet skulle være mindst... et eller andet. Er nemlig bange for jeg har købt noget der ikke er godt nok... var lige det der var på tilbud

Vil han da godt have børstet tænder med voksen-tandpasta?

Du kan bare bruge en almindelig... Min nabo, som er tandplejer, siger det gør ikke noget, så slipper man for det bøvl med at vænne dem til voksentandpastaen når de bliver ældre...

Anmeld

24. januar 2009

Anja

Trold skriver:

Du kan bare bruge en almindelig... Min nabo, som er tandplejer, siger det gør ikke noget, så slipper man for det bøvl med at vænne dem til voksentandpastaen når de bliver ældre...

Vi har fået samme besked hos tandlægen. Vi bruger alle alm Zendium.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.