Kære piger, I må hjælpe mig! Jeg er efterhånden så frustreret over dette problem, så jeg er ved at blive vanvittig
Jeg elsker min kæreste overalt på jorden, og jeg kan slet ikke forestille mig et liv uden ham. Han er helt fantastisk på så mange måder, men... Jeg er ikke sikker på, at jeg kan leve med det her resten af mit liv.
Problemet er, at lige meget hvad, så er alting min skyld. Og jeg mener ALTING. Hvis jeg kommer til ham med noget jeg er ked af han har gjort, så får jeg at vide, at han gjorde det pga noget jeg havde gjort. Hvis jeg siger til ham, at jeg er ked af noget han har sagt, så siger han, at han sagde det pga noget jeg havde sagt. Og det er det samme selvom det er helt små ligegyldige ting, så er det pga af noget jeg har sagt eller gjort. F.eks. her i forgårs. Vi står og laver mad, og han har most noget kød sammen med hænderne, så han beder mig tænde vandhanen for sig. Det gør jeg så. Da han har vasket hænder går han hen for at tørre sine hænder, men har glemt at slukke for vandet igen. Jeg siger så; 'Skal vandet ikke slukkes?' 'Hov, det glemte jeg', siger han, og da han sagde dét, nåede jeg lige at tænke, at det var helt vildt, at han sagde det, og uden videre sagde højt, at han havde glemt det. Men jeg nåede også kun lige at tænke tanken, inden han tilføjede; 'Det var også fordi du havde tændt for det varme vand, jeg plejer at vaske hænder i det kolde vand'. (Vil lige indskyde at hele denne situation og samtale foregår helt roligt, det er bare en almindelig hverdagssituation her i huset) Men sådan er det hele tiden. HELE TIDEN. Lige meget hvad, så skal han ligge al skyld og ansvar over på mig, og jeg kan altså ikke blive ved med at bære det. Jeg har SÅ mange ting at kæmpe med lige nu, som jeg ikke vil nærmere ind på, men det er alvorlige ting, deriblandt, at der er to af mine nærmeste, som er meget alvorligt syge, og den ene kan dø af det, den anden dør med sikkerhed af det. Derudover har jeg en masse personlige ting omkring mit eget helbred, som jeg også kæmper med. Så jeg er ved at være fyldt nu, og har slet ikke brug for, at skulle bærer ansvaret for alle hans handlinger. Han har haft en traumatisk barndom, og jeg forstår godt hvorfor han er som han er, men jeg har brug for at få at vide hvordan jeg får ham ud af den cirkel han kører rundt i nu, for det er ikke godt for nogen. Jeg føler selv, at jeg har forsøgt alle mulige ting, som at prøve at forklare, stille og roligt, hvordan jeg ser tingene, men det vender altid tilbage til, at han gør og siger som han gør pga noget jeg har sagt og gjort. Så det er tilbage til start hele tiden. Jeg er efterhånden så ked af den situation, og så fyldt, og så frustreret, så jeg er ved at blive noget af en sur kælling, og jeg kan mærke at jeg bliver hurtigere og hurtigere vred. Jeg er ved at blive til en person jeg slet slet ikke har lyst til at være
H J Æ L P M I G ! !
Det var ikke meningen det skulle blive så langt, men tusind tak for, at du læste med!