Middagslur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.124 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. januar 2009

Smølf

Hej de damer,

Hvornår stoppede jeres barn med at sove middagslur?
Vores søn er 2 ½ og jeg har på fornemmelsen, at det snart er tid.

KH Neta

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Tja Jesse bliver 3 år lige om lidt, og han tager gerne en skraber på en times tid hver dag (Og mig med når det kan lade sig gøre)

Anmeld

23. januar 2009

Pia

MIn datter er lige blevet 3 år og hun er endnu ikke klar til at opgive sin lur.
Hun sover godt nok kun en time, men den time er guld værd for hende..
De dage hvor vi har prøvet og lade være med og give hende den, ja der er dagen endt i det rene maridt med en meget meget træt datter..
Så så længe hun har brug for den, så får hun den..

Tror at hun inden for det næste halve år dropper den..
Men så længe hun gerne vil sove og så længe hun falder i søvn med det samme, så skal hun have lov til og beholde den...

Men det er jo meget forskelligt fra barn til barn..

Kh Pia.

Anmeld

24. januar 2009

lonemus

Netapige skriver:

Hej de damer,

Hvornår stoppede jeres barn med at sove middagslur?
Vores søn er 2 ½ og jeg har på fornemmelsen, at det snart er tid.

KH Neta

Må jeg spørge hvordan du har det på fornemmelsen, at det er ved at være tid??

Min datter på 2½ år har skubbet sin lur om eftermiddagen, meni weekendenerne er hun mere træt.
Jeg tør dog ikke helt prøve endnu, da hun ofte bliver vækket kl 5-6 stykker om morgnen, da lillebror er ved at få tænder!!

Lone

Anmeld

24. januar 2009

Smølf

lonemus skriver:

Må jeg spørge hvordan du har det på fornemmelsen, at det er ved at være tid??

Min datter på 2½ år har skubbet sin lur om eftermiddagen, meni weekendenerne er hun mere træt.
Jeg tør dog ikke helt prøve endnu, da hun ofte bliver vækket kl 5-6 stykker om morgnen, da lillebror er ved at få tænder!!

Lone

Hej Lone,

Jeg har det lidt på fornemmelsen fordi Sebastian ind imellem slet ikke kan falde i søvn til middag og nogle gange har sprunget over. I går fik de ham så til at sove i vuggestuen (2timer) og så faldt han først i søvn klokken 21:45 i går aftes. De dage hvor han har sovet lidt eller slet ikke kan vi sagtens få ham til at sove klokken 19.30-20...

Men det skal så også siges, at han er mega irritabel sidst på eftermiddagen og ind til han skal i seng, hvis han ikke har sovet. SÅ det er lidt svært... Det er jo heller ikke fedt at han først sover lidt i 22..

Så jeg ved ikke rigtigt... Min mand og jeg har aftalt, at vi må give ham mddagslure de dage han har brug for det og se tiden lidt an...

Men er overgangen fra 1 til ingen lur ikke altid lidt svær i starten?

KH Neta

Anmeld

24. januar 2009

Stumpen

Mathilde der jo også er 2½ sover til middag i dp, men herhjemme gør hun ikke...
Qnus Anja..

Anmeld

24. januar 2009

Anja

Vores den ældste var godt 3 år da han stoppede. Han var begyndt i børnehaven og skulle så sove tilmiddag der, men det ville han kun nogle få gange, så var det slut med at sove ....

Anmeld

24. januar 2009

Marie;-)

Jo overgangen er ofte svær. Derfor kan han måske sove til middag hver anden dag i overgangsfasen?

Min den store sov til middag hver dag indtil han blev 4 år! Han bliver 5 år her til marts og kan stadig tage en skraber i sofaen eller i bilen. Han vågner dog ofte også så tidligt om morgenen.. *gaaab* ;-) Min den lille er på alder med din Sebastian og han sover stadig til middag - dog har han enkelte dage sprunget over, men er ikke klar til at droppe den.

Men børn er jo meget forskellige!! Og jeg ville ikke holde til at mine børn først sov kl. 22 om aftenen. Elsker lidt "voksen-tid" inden man selv går i seng.

Marie :-)

Anmeld

24. januar 2009

pusling30

Den store Simon 5år stoppede med at sove da han var 3 år og den mellemste Sebastian snart 4år stoppede da han var 2½ år den mindste Lukas 18 md sover stadig middagslur på 2-3 timer

Anja mor til 3

Anmeld

24. januar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Min datter sov til middag hver dag til hun var 3½.
Nu er hun 4½ og tager en sjælden gang en lille lur til middag.

Min søn er næsten 2½ og han sover stadig til middag og er ikke klar til at droppe den endnu. Han sover ca 1½ time.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.