4 år - skrælle appelsin selv???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.937 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. september 2011

birthee

Min søn havde idag en appelsin med i børnehave, og jeg havde egentlig en forventning om at han ville få hjælp til at skrælle den... Men nej - det kunne han ikke få...

Skal en dreng på 4 år kunne skrælle hans appelsin selv???

Mvh. Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

Dot D

Hold da op et svar

Jeg vil sige, at han kan da prøve, men det er ikke lige sikkert, at det går.  Har selv været i en børnehave, og jeg ville da helt klart hjælpe ham, hvis han sad med den og ikke kunne skrælle den selv.

Anmeld

21. september 2011

musse1

birthee skriver:

Min søn havde idag en appelsin med i børnehave, og jeg havde egentlig en forventning om at han ville få hjælp til at skrælle den... Men nej - det kunne han ikke få...

Mvh. Birthe

ved i de bhv. jeg kender til, der vil de gerne ha, forældrene har skåret den i både hjemme fra. for personalet har ikke tid, til og skal begynde og skære/skrælle alle børns frugter.. 

Anmeld

21. september 2011

Kath.

birthee skriver:

Mvh. Birthe

Det er overhovedet ikke acceptabelt! Neeeej jeg var blevet sur, hvis det var mit barn som havde fået den besked. 

Anmeld

21. september 2011

birthee

musse1 skriver:

ved i de bhv. jeg kender til, der vil de gerne ha, forældrene har skåret den i både hjemme fra. for personalet har ikke tid, til og skal begynde og skære/skrælle alle børns frugter.. 

Altså når han har æble osv. med er det også skåret i både... Bananen er skåret over, så han selv kan skrælle den... Men appelsin bliver bare så tørt synes jeg... Han kan ikke få hjælp, men dem der har diverse frugt-yoghurter med (ved godt jeg har en fordom mod frugt-yoghurt i børnehaven) kan godt få hjælp til at pille folien af???

Anmeld

21. september 2011

musse1

birthee skriver:

Altså når han har æble osv. med er det også skåret i både... Bananen er skåret over, så han selv kan skrælle den... Men appelsin bliver bare så tørt synes jeg... Han kan ikke få hjælp, men dem der har diverse frugt-yoghurter med (ved godt jeg har en fordom mod frugt-yoghurt i børnehaven) kan godt få hjælp til at pille folien af???

ej okay det lyder underligt, inten må man sige, alle skal ha noget med, som de selv lige kan klare og er til at spise og ellers må man da lige hjælpe. 

Anmeld

21. september 2011

birthee

musse1 skriver:

ej okay det lyder underligt, inten må man sige, alle skal ha noget med, som de selv lige kan klare og er til at spise og ellers må man da lige hjælpe. 

Lige nøjagtig!!!

Anmeld

21. september 2011

Sara.

birthee skriver:

Mvh. Birthe

Måske jeg bliver upopulær, men jeg kan godt forstå at de ikke har tid til at skrælle hans appelsin.

At de så ikke gjorde det, synes jeg er noget andet.

Hvis det var mig der var pædagog i den børnehave havde jeg skrællet appelsinen og så sagt til forældrene når de hentede drengen at hvis han sku have appelsin med på madpakke vil det være fint at den er skrællet og evt i skiver..

Hvis man f.eks. sidder 3 voksne og en gruppe på 20 børn og de alle har noget mad med som det tager lang tid at "pakke ud" så laver de voksne ikke andet end at stresse rundt og hjælpe børnene.... Synes at de voksne bliver til en hjælper der stresser i stedet for en man sidder og hygger sig med ved bordet. Roen omkring spisningen forsvinder....

Men det er så bare min mening :-)

Anmeld

21. september 2011

birthee

lærkes_mor skriver:

Måske jeg bliver upopulær, men jeg kan godt forstå at de ikke har tid til at skrælle hans appelsin.

At de så ikke gjorde det, synes jeg er noget andet.

Hvis det var mig der var pædagog i den børnehave havde jeg skrællet appelsinen og så sagt til forældrene når de hentede drengen at hvis han sku have appelsin med på madpakke vil det være fint at den er skrællet og evt i skiver..

Hvis man f.eks. sidder 3 voksne og en gruppe på 20 børn og de alle har noget mad med som det tager lang tid at "pakke ud" så laver de voksne ikke andet end at stresse rundt og hjælpe børnene.... Synes at de voksne bliver til en hjælper der stresser i stedet for en man sidder og hygger sig med ved bordet. Roen omkring spisningen forsvinder....

Men det er så bare min mening :-)

Kan godt se hvad du mener, der er bare lige den lilel ting at de voksne faktisk ikke sidder ned og slapper af sammen med børnene når de spiser eftermiddagsmad...

Anmeld

21. september 2011

Sara.

birthee skriver:

Kan godt se hvad du mener, der er bare lige den lilel ting at de voksne faktisk ikke sidder ned og slapper af sammen med børnene når de spiser eftermiddagsmad...

Øv.... Det er synd for børnene....

Kan du tage det op med dem? spisesituationen? sige hvordan du oplever den og så høre hvad de siger?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.