Hvordan gør I?? (ikke børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. januar 2009

MorCamilla

Ja som overskriften lyder, hvordan klare I det at gå på arbejde, hente børn, passe hus/lejlighed, vaske tøj, lave mad, handle ind, rydde op, gøre rent og samtidig have overskud til at lege med de kære børn..???

Jeg får næsten ikke lavet noget til hverdan mere, for jeg har simpelthend ikke overskudet til det mere efter at jeg er begyndt på arbejde, (først i dec. 08)
Jeg ser ikke mine veninder og venner andet end i weekenderne, hvor jeg også skal have ryddet op og gjort rent, samt vasket tøj.. (ja vist bare alt i alt, det forsømte hus arbejde....)

Hvordan gør I ?? Jeg havde troet at jeg ville vende mig til at gå på arbejde så jeg kunne få en hverdag til at hænge sammen og lave lidt hverdag, men det bliver kun til at lave aftensmad og rydde op efter det.. og lege med Mikkel, andet kan jeg ikke overskue....

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2009

Tynen

Welcome to my world!
Synes faktisk det er ret hårdt at holde weekend til tider
Man skal nå en masse i weekenden, for (jeg ihvertfald) har bare ikke overskuddet til det i hverdagene.

Tror langt fra vi er de eneste.
Jeg SAVNER at være på barsel. Det var det rene hygge i forhold til det her

Anmeld

23. januar 2009

MorCamilla

Welcome to my world!
Synes faktisk det er ret hårdt at holde weekend til tider
Man skal nå en masse i weekenden, for (jeg ihvertfald) har bare ikke overskuddet til det i hverdagene.

Tror langt fra vi er de eneste.
Jeg SAVNER at være på barsel. Det var det rene hygge i forhold til det her

Ih, tak

Jeg savner bestemt ikke at gå hjemme, da det blev temmelig kedeligt til sidst, og jeg er rigtig glad for mit job og kollegaerne.. Men jeg havde bare sådan et flot hjem den gang og meget bedre kontakt med mine venner/veninder, DET savner jeg...

Jeg er helt enig med dig, nogle gange virker weekenderne uoverskuelige. fordi man skal nå så meget...

Anmeld

23. januar 2009

frk Jensen

Hmm nu er jeg stadig på barsel og nyder det..

Når engang jeg skal tilbage på arbejde, har jeg en lille plan om at gøre en ting hver dag.. F. eks vasketøj over to dage mandag og tirsdag, gøre rent tirsdag, handle ind onsdag til mange dage...
Vil gerne have tid til det hele så vil prøve at gøre lidt hver dag.. Hvis du forstår... Så der også er tid til alt det sjove og min lille dreng..

Knus Betina

Anmeld

23. januar 2009

Honningblomst

For mig handler det om planlægning, priotering og accept af jeg ikke kan nå alt.
Lige nu hygger jeg med drengene selvom min stue og mit køkken roder helt vildt....men det løber jo ingen steder.
Så jeg vælger hvad der er vigtigst og så må det andet komme når der er tid og ro..
Ellers kan det anbefale evt at gøre rent en gang om ugen...enten alene og din mand har Mikkel,eller få Mikkel passet og gøre det sammen....ryd kun op når Mikkel sover og sæt ambitionsneiveauet ned omkring mad...rugbrød er ikke skidt og hellere overskud end fin mad hver dag..
Knus til dig....

Anmeld

23. januar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Tja, som Eva skriver så er det et spg om at priotere. Når jeg henter Jesse om eftermiddagen så er tiden helt og holden hans. Og han hjælper gerne med at lave maden, så er vi også sammen der. Han hjælper også med at rydde op inden han skal i seng og gør rent i weekenden, så det kan også bruges som leg. Veninderne har jeg gerne i telefonen 2-3 gange om ugen.

Anmeld

24. januar 2009

MorCamilla

BetinaMørk skriver:

Hmm nu er jeg stadig på barsel og nyder det..

Når engang jeg skal tilbage på arbejde, har jeg en lille plan om at gøre en ting hver dag.. F. eks vasketøj over to dage mandag og tirsdag, gøre rent tirsdag, handle ind onsdag til mange dage...
Vil gerne have tid til det hele så vil prøve at gøre lidt hver dag.. Hvis du forstår... Så der også er tid til alt det sjove og min lille dreng..

Knus Betina

Det har jeg også prøvet, og har da også mikkel med til at rydde op og lave mad, så vi er sammen.. Men det bliver bare ikke til så meget som det plejer, og det er begyndt at irretere mig..

Anmeld

24. januar 2009

MorCamilla

Eva skriver:

For mig handler det om planlægning, priotering og accept af jeg ikke kan nå alt.
Lige nu hygger jeg med drengene selvom min stue og mit køkken roder helt vildt....men det løber jo ingen steder.
Så jeg vælger hvad der er vigtigst og så må det andet komme når der er tid og ro..
Ellers kan det anbefale evt at gøre rent en gang om ugen...enten alene og din mand har Mikkel,eller få Mikkel passet og gøre det sammen....ryd kun op når Mikkel sover og sæt ambitionsneiveauet ned omkring mad...rugbrød er ikke skidt og hellere overskud end fin mad hver dag..
Knus til dig....

Jeg synes bare at jeg har valgt meget fra allerede nu, i takt med at jeg ikke ser mine venner og veninder i hverdagene, men de er heldigvis forstående

Det er også sket her at vi får rugbrød til aftensmad, fordi jeg har legetmed mikkel ind til klokken var blevet for meget til at lave aftensmad..

Men ja i bund og grund handler det nok bare om at jeg skal acceptere at jeg ikke kan nå alt...

Anmeld

24. januar 2009

MorCamilla

Jeanne skriver:

Tja, som Eva skriver så er det et spg om at priotere. Når jeg henter Jesse om eftermiddagen så er tiden helt og holden hans. Og han hjælper gerne med at lave maden, så er vi også sammen der. Han hjælper også med at rydde op inden han skal i seng og gør rent i weekenden, så det kan også bruges som leg. Veninderne har jeg gerne i telefonen 2-3 gange om ugen.

mikkel er også med til alle de parktiske ting, det var han også inden jeg fik arbejde..

Men ja I har nok ret i at det handler om at jeg bare skal accepere at jeg ikke kan nå det hele mere...

Anmeld

24. januar 2009

Doktor Doolittle

Hej søde

Planlægning, planlægning, planlægning og alligevel er der for få timer i døgnet

Her laver vi aldrig mad uden at fryse en eller flere portioner ned samtidig, dvs. vi laver max. mad fra bunden 3 dage om ugen, de andre dage spiser vi hjemmelavet fastfood Det tager ikke længere tid at lave større portioner.
Vaskemaskinen bliver fyldt op hver aften, tændt hver morgen og hængt op hver eftermiddag, det tager ca. 5 minutter at hænge op fx. imens drengene er i bad.

Indkøb foregår lørdag formiddag sammen med drengene, de vil rigtig gerne hjælpe. William har sin egen vogn. Det tager 1 time fra vi går hjemmefra til vi er hjemme igen, og det plejer faktisk at være ret hyggeligt. Så supplerer vi med lidt friskvarer et par gange om ugen på vej hjem fra job eller efter ungerne er lagt plus vi har Årstiderne, så en del bliver leveret lige til døren skønt

Rengøring er lidt som det passer. Drengene hjælper gerne en times tid i weekenden, så gør vi det til et lille familieprojekt og spiser frugt bagefter eller går på legepladsen allesammen. I perioder har Michael og jeg haft tirsdag som rengøringsaften, det fungerede fint. I perioder, hvor vi har haft råd, har vi haft rengøringshjælp, det var altså bare fedt

fra Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.