Kartoffelpizza

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.083 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. september 2011

patella

Nogen der har erfaring med at bage kartoffelpizza? Jeg skal prøve det for første gang i aften. Er bare så spændt på om kartoflerne kan nå og blive færdige på den korte tid den skal være i ovnen. Jeg ved godt jeg skal skære dem i ultratynde skiver, men alligvel... nogen med erfaring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

Tona

patella skriver:

Nogen der har erfaring med at bage kartoffelpizza? Jeg skal prøve det for første gang i aften. Er bare så spændt på om kartoflerne kan nå og blive færdige på den korte tid den skal være i ovnen. Jeg ved godt jeg skal skære dem i ultratynde skiver, men alligvel... nogen med erfaring?

Jeg ved ikke om det vil ødelægge konceptet fuldstændig, men man kunne måske skære kartoflerne ud og så forkoge dem i måske 5-10 min? Ikke koge dem møre, men bare koge dem så de var lidt "forberedte"

Anmeld

21. september 2011

MariaMus

Jeg bruger altid kogte kartofler, det synes jeg giver det bedste resultat. Det smager super med bacon på, og man behøver ikke osten

Anmeld

21. september 2011

aarhusmor

Jeg laver en Pizza med laks og kartofler. De er rå og i helt tynde skiver, med en kartoffelskræller og MUMS hvor de smager godt på!

Anmeld

21. september 2011

aarhusmor

aarhusmor skriver:

Jeg laver en Pizza med laks og kartofler. De er rå og i helt tynde skiver, med en kartoffelskræller og MUMS hvor de smager godt på!

I øvrigt den her opskrift hvis nogen skulle få lyst

http://www.2gangeomugen.dk/index.php?id=3&user_2gangeomugen_pi2[showUid]=60

(ørred smager ikke så godt på den som laks)

Anmeld

21. september 2011

linemus

Jeg plejer at skære dem i 2-3 mm tykke skiver og vende dem i olie og rosmarin - evt. kan de ligge og marinere et stykke tid (når jeg har travlt, lægger jeg bare skiverne på og pensler med olie og drysser rosmarin over). Jeg har ikke problemer med, at de ikke får nok.

Uhm, det er bare så godt

Anmeld

21. september 2011

patella

Dejlige svar og input- tak skal I ha allesammen 

Anmeld

21. september 2011

patella

aarhusmor skriver:

I øvrigt den her opskrift hvis nogen skulle få lyst

http://www.2gangeomugen.dk/index.php?id=3&user_2gangeomugen_pi2[showUid]=60

(ørred smager ikke så godt på den som laks)

MUMS den skal på madplanen inden længe!!!

Anmeld

21. september 2011

Dot D

Vi fik det i forgårs, mums.

Jeg havde lidt travlt, så ville hente en færdig pizzadej i Brugsen, men der var udsolgt, så jeg tog tærtedejen i stedet for. 

Den rullede jeg ud på en bageplade, dryssede med revet ost, så en masse tørrede krydderurter, groft hakket hvidløg, så kartoflerne(rå) i tynde skiver. Tilsidst bacontern(rå) på og dryppede lidt olivenolie på. Ind i ovnen i ca 25 min ved 180 g varmluft. Den blev såååååååå god. Det kan godt være, jeg kommer til at tage tærtedejen en anden gang, det smagte nemlig ret godt

Anmeld

21. september 2011

Maja_4000

Har engang fået en hvor der var smurt pesto ud over dejen og så kartofler i papirstynde skiver lagt tæt ud over hele pizzaen .. Dét smagte godt ! Og så kan man jo vælge den pesto man bedst kan lide / lave en selv , hvis det ikke skal gå super stærkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.