Baby på snart et år slår, niver, kræsser HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.758 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. september 2011

Anonym trådstarter

Han gør det bevidst, kun ved han mor!!!
Han er ude efter mig hele tiden, vil have fat i mig og 'gøre mig ondt'. Ved godt han ikke er klar over han gør mig ondt på den måde.
Men hvorfor gør han det, hvorfor HELE tiden, og hvorfor kun mig.

Hjææææælp.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

Han gør det bevidst, kun ved han mor!!!
Han er ude efter mig hele tiden, vil have fat i mig og 'gøre mig ondt'. Ved godt han ikke er klar over han gør mig ondt på den måde.
Men hvorfor gør han det, hvorfor HELE tiden, og hvorfor kun mig.

Hjææææælp.....

Kan desværre ikke komme med den store hjælp andet end at sige min dp. har fortalt at det er helt normalt for drenge i den alder.. (kan ikke lige huske hvorfor)
Min søn slår og bider og han er 10 mdr om lidt..
det jeg plejer er at sige nej og så sætte ham ned.. og så sige ae ae og tage hans hånd mod min kind..
der har været en lille effekt..
er det noget han har gjort længe?

Anmeld

21. september 2011

Zilke's Mor <3

her hjemme er det, det samme, jeg har tit rive mærker i ansigtet, og hun slår mig konstant i hoved, og hvis jeg kommer til at sige av, griner hun og gør det igen.

det gør pisse ondt, men jeg tror ikke man kan stppe dem i det.

jeg er begyndt at tage fat i hendes hånd og sige nej.

(ikke hårdt, fjerner den bare)

men det er stadig kun på forsøgs basis så kan ikke sige om det hjælper .

Anmeld

21. september 2011

Bebsen

Min dreng er lidt over et år og er lige kommet over en periode hvor han har været RASENDE på mig, han slog ikke osv, men han flippede ud så snart han så mig, gad mig ikke, skabte sig og var helt igennem på tværs - kun når han var sammen med mig, og værst når det kun var ham og mig... Følte mig virkelig som en dårlig mor - hvad havde jeg dog gjort siden han var så sur på mig?? Men men men, jeg ér ikke en dårlig mor, forklaringen er nok at JEG er der altid og har altid været det, jeg er den han stoler mest på, jeg ér MOR og derfor skal prøves endnu mere af... Jeg har dog os nok været lidt mere blød omkring ham end feks min kæreste og hans DP mor, og er faldet for hans skaberi. Og er blevet manipuleret af en 1 årig :-) Jeg har prøvet af være mere hård/kontant omkring grænser og det har givet bonus og jeg har igen en glad dreng når han er sammen med mig :-)

Anmeld

21. september 2011

Skouboe

Min datter på 1 år har også en tendens til at slå/kradse og bide mor. Herhjemme bliver det belønnet med at jeg tager hendes hånd eller flytter hende lidt væk og siger MEGET bestemt "NEJ!" mens jeg kigger hende i øjnene. Så siger jeg "ah-ah i stedet skat" og aer min kind eller arm eller lignende med hendes hånd. Fortsætter hun med det, bliver hun sat ned og jeg går min vej. Begynder hun at græde over at blive sat ned, går jeg stadig hen hvor hun ikke kan se mig og bliver væk i 30 - 60 sekunder og kommer så tilbage og tager hende op og trøster hende og forklarer hende at hun blev sat ned fordi hun bed/kradsede/slog og det er ikke okay!

Man skal selvfølgelig skelne mellem om det er med vilje de gør det eller om de kom til at kradse ved et uheld, men som 1 årig er de gamle nok til at forstå at der er ting man må og ting man ikke må.

Anmeld

21. september 2011

Bebsen

Xander har 1 gang bidt mig, og der skreg jeg! BÅse fordi det gjorde ondt, men mest fordi jeg blev så forskrækket... Han har ikke gjort det siden Han har 2-3 gange slået, men der er jeg hård - det vil jeg ikke have! Jeg tager fat i hans hånd, hårdt nok til at han ikke trækker den til sig og siger meget bestemt at det vil jeg ikke have og så sætter jeg ham ned på gulvet. Han er 13 mnd, idag

Anmeld

21. september 2011

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Min datter på 1 år har også en tendens til at slå/kradse og bide mor. Herhjemme bliver det belønnet med at jeg tager hendes hånd eller flytter hende lidt væk og siger MEGET bestemt "NEJ!" mens jeg kigger hende i øjnene. Så siger jeg "ah-ah i stedet skat" og aer min kind eller arm eller lignende med hendes hånd. Fortsætter hun med det, bliver hun sat ned og jeg går min vej. Begynder hun at græde over at blive sat ned, går jeg stadig hen hvor hun ikke kan se mig og bliver væk i 30 - 60 sekunder og kommer så tilbage og tager hende op og trøster hende og forklarer hende at hun blev sat ned fordi hun bed/kradsede/slog og det er ikke okay!

Man skal selvfølgelig skelne mellem om det er med vilje de gør det eller om de kom til at kradse ved et uheld, men som 1 årig er de gamle nok til at forstå at der er ting man må og ting man ikke må.

Men tænker, er det også okay når han kun er 11 mdr. i mine øjne er han jo en lille baby
Jeg siger MEGET bestemt, NEJ eller STOP. Og stopper han ikke, sætter jeg ham fra mig og så lader jeg ham faktisk bare skabe sig?

Mine tanker var nøjagtig som dine, jeg er hans mor, jeg er der hele tiden 100 % osv osv.
Jeg er heller ikke begyndt at opdrage på ham endnu, altså siger kun Nej, hvis han hiver i en blomst eller lign.

Men man bliver faktisk tosset... Lige i sekundet... Når de sådan niver og flænser en op.

Anmeld

21. september 2011

Anonym trådstarter

Zilke's mor <3 skriver:

her hjemme er det, det samme, jeg har tit rive mærker i ansigtet, og hun slår mig konstant i hoved, og hvis jeg kommer til at sige av, griner hun og gør det igen.

det gør pisse ondt, men jeg tror ikke man kan stppe dem i det.

jeg er begyndt at tage fat i hendes hånd og sige nej.

(ikke hårdt, fjerner den bare)

men det er stadig kun på forsøgs basis så kan ikke sige om det hjælper .

Det samme her, det er et helvede. Man bliver faktisk lidt sur i sekundet...

Anmeld

21. september 2011

Zilke's Mor <3

Anonym skriver:

Det samme her, det er et helvede. Man bliver faktisk lidt sur i sekundet...

jeg syntes nu ikke jeg bliver sur, for hun ved jo ikke hvad hun laver 

Anmeld

21. september 2011

Anonym trådstarter

Mikkel's mor <3 skriver:

Kan desværre ikke komme med den store hjælp andet end at sige min dp. har fortalt at det er helt normalt for drenge i den alder.. (kan ikke lige huske hvorfor)
Min søn slår og bider og han er 10 mdr om lidt..
det jeg plejer er at sige nej og så sætte ham ned.. og så sige ae ae og tage hans hånd mod min kind..
der har været en lille effekt..
er det noget han har gjort længe?

Det er noget der lige er kommet, 10 dage siden. (derimod hele tiden)
Det er efter han har været syg, er det stadig lidt.
Han skaber sig, kaster med legetøjet, smider sig på gulvet, er SÅ strid og sur, kaster med maden og skriger bare der er det mindste.
Ved godt han kan være lidt sløj.... Men, tænker - alt det

Han har ALTID været det nemmeste baren man har kunne tænke sig til, lige fra den ene dag til den anden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.