nielsen80 skriver:
Hvor mange er det?
Det kan jeg fortælle dig - cirka 2%...så altså meget få i det samlet hele. Det er bare altid dem man høre om. Men FAKTA er altså, at sandsynligheden for, at ufrivillige barnløse bare sådan vupti bliver gravide er meget lille!!!
I den gamle ordning - som regeringen nu vil genindføre - var de første 3 behandlinger gratis og resten var egen betaling i det private - og der var kun hjælp til det første barn. Så det var og bliver altså ikke en gavebod. Man skal dertil regne medicin omk, som med alle andre sygdomme.
Endelig er jeg altså lidt træt af at høre, at man som barnløs bare vil ha og ha. Vi vil bare gerne have, at vores sygdom blev anerkendt som alle andre sygdomme her i landet. Det er den eneste behandling i sygehuse regi, som der er brugerbetaling på, og det er en betaling som for mange ligger på 30000 - 50000kr om året. Vi snakker altså beløb, som i den grad griber ind i privat økonomien. Man har sparet 150 mil kr om året - altså ret lidt i forhold til, hvor stor en effekt den har haft på rigtig mange.
Jeg mener bestemt ikke, at barnløse bare vil ha' og ha'.. Nu snakkede jeg sådan generelt.. Jeg synes der er stor forskel på at være barnløs, og på at være kontanthjælpsmodtager og bare vil have flere og flere goder.. Men det er jo så en helt anden snak. 
Det med de 3 forsøg og derefter egenbetaling synes jeg er helt fint.
Nu kender jeg selv 2 par tæt på os familiemæssigt.. Det ene par, får deres 1 barn på naturlig vis. 2 barn bruger de lang tid på at prøve at lave på naturlig vis, det lykkedes ikke og de tyr til behandling, de bruger omkring 250.000 i egne penge på forsøg, da de ''opgiver'' behandlingen.. Bliver de gravide på egen vis.
Det andet par.. Den ene i forholdet nyder, at lave ingenting og stadig få sin kontanthjælp, personen fejler hele tiden 117 ting, og der er ''desværre'' ikke hold i det. Den anden i forholdet bakker op omkring dette. Personen har slet ingen intentioner om, at arbejde, få sig en uddannelse, og satser bare på at få snøret kommunen, så personen kan få førtidspension! De har prøvet i et par år på naturlig vis, derefter benytter de sig af behandling, det lykkedes heller ikke. 1 år efter at de dropper behandlingen, bliver de gravide ved egen hjælp..
Jeg synes faktisk godt man kunne sætte nogle kriterier omkring det, for vil man ikke bidrage til samfundet ved at arbejde og uddanne sig, synes jeg altså heller ikke man kan benytte sig af goderne! Og jeg synes det ville være helt fint, at man skulle igennem et par tests, psykologer eller andet, før man kunne benytte sig af gratis forsøg.
Der er jo altså nogle, der er blevet kunstigt befrugtet som ikke har været egnede til det.. Dét synes jeg virkelig er trist og sørgeligt! Og det er jo at smide penge ud af vinduet? Eller tage et eller flere forsøg fra nogle andre kompetente forældre.
Og jeg siger bestemt ikke, at du eller andre herinde der er barnløse ikke fortjener at blive forældre eller noget i den stil. For alle fortjener at blive forældre, det er den største gave i livet! Vi skal også bare tænke på samfundets økonomi..