Hvad får jeres 8 mdr barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

829 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. september 2011

Jakob'sMor

At spise i løbet af dagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

Mor Christa

Nu er min godt nok 9 mdr, men du kan da lige få en madplan her :0) :

Morgenmad (omkring 7) : Enten en potion havregrød el. en flaske MME 210 mL (Det kommer an på ham, for hvis han er MEGET træt, så gider han ikke havregrød)

Formiddag (omkring 9-10) :  En banan el. andet frugt evt med en kiks til

Middag (kl 12)  : 1 skive rugbrød med forskelligt pålæg

Eftermiddag (omkring 15) : Frugtmos, frugtstang, kiks, frugt, en flaske MME - det er MEGET forskelligt, men han er VILD med frugtstænger

Aftensmad (omkring 18) : Det samme som vi får

Godnat kl 20

Natflaske i søvne kl 22  

Anmeld

21. september 2011

Jakob'sMor

MissChrista skriver:

Morgenmad (omkring 7) : Enten en potion havregrød el. en flaske MME 210 mL (Det kommer an på ham, for hvis han er MEGET træt, så gider han ikke havregrød)

Eftermiddag (omkring 15) : Frugtmos, frugtstang, kiks, frugt, en flaske MME - det er MEGET forskelligt, men han er VILD med frugtstænger

Godnat kl 20

Natflaske i søvne kl 22  

Okay. Det er fordi Jakob er begyndt ar vågne kl 5.30 og være vildt sulten og sluger nærmest havregrøden - men han spise ligeså ofte som din, blev bekymret for at vi ikke giver ham nok frugt stænger er det de der fignstænger?

Anmeld

21. september 2011

Mor Christa

Jakob'sMor skriver:

Okay. Det er fordi Jakob er begyndt ar vågne kl 5.30 og være vildt sulten og sluger nærmest havregrøden - men han spise ligeså ofte som din, blev bekymret for at vi ikke giver ham nok frugt stænger er det de der fignstænger?

Ja, men man kan også få dem med banansmag og jordbærsmag og blåbærsmag osv osv osv :-) Men dem er han hel vilde med. Okay, det var da underligt.. Vi er lige gået igennem en vild periode, hvor vores søn vågnede op til 10 gange på en nat!!!! 
Det viste sig, at det var fordi, at vi prøvede at give ham hans natflaske der kl 20 i steder for 22, og det kunne han slet ikke finde ud af, så nu er vi gået tilbage til at give ham den kl 22 i søvne, og nu sover han fint igen.
Ellers, den eneste gang min søn vågnede sådan dér med øget appetit, var da han fik tænder.. Hvis din ikke har tænder, er det måske det der er på vej? 

Anmeld

21. september 2011

Jakob'sMor

MissChrista skriver:

Ja, men man kan også få dem med banansmag og jordbærsmag og blåbærsmag osv osv osv :-) Men dem er han hel vilde med. Okay, det var da underligt.. Vi er lige gået igennem en vild periode, hvor vores søn vågnede op til 10 gange på en nat!!!! 
Det viste sig, at det var fordi, at vi prøvede at give ham hans natflaske der kl 20 i steder for 22, og det kunne han slet ikke finde ud af, så nu er vi gået tilbage til at give ham den kl 22 i søvne, og nu sover han fint igen.
Ellers, den eneste gang min søn vågnede sådan dér med øget appetit, var da han fik tænder.. Hvis din ikke har tænder, er det måske det der er på vej? 

Må prøve at købe dem så han har to tænder, men ved selvfølgelig ikke om flere er på vej.

Dog kommer han også i seng kl 19, der er han helt færdig. Men han har altid kunne sove til 6.30-7.00 så synes det er underligt at pludselig vågner så tidligt - måske kan jeg prøve at give ham en flaske i søvne.

Anmeld

21. september 2011

Benjamins'mor

Kl. 06.15 - Havregrød i DP.

Kl. 09.30 - 150 ml mælk.

Kl. 11.15 - Rugbrød, en lille smule grød hvis han ikke er ordentligt                  mæt.

Kl. 14.15 - Frugtmos.

Kl. 16.00 - En lille bolle.

Kl. 18.00/19.00 - Aftensmad, samme som os, hvis han ikke må få                              det får han i glas.

Kl. 21.30 - Natflaske.

Anmeld

21. september 2011

Mor Christa

Jakob'sMor skriver:

Må prøve at købe dem så han har to tænder, men ved selvfølgelig ikke om flere er på vej.

Dog kommer han også i seng kl 19, der er han helt færdig. Men han har altid kunne sove til 6.30-7.00 så synes det er underligt at pludselig vågner så tidligt - måske kan jeg prøve at give ham en flaske i søvne.

Ja, måske.. Det har vi hvert fald gjort, og her sover vi til 7 - 8 .. Men det er da underligt, ja.. Håber da han begynder at sove lidt længere for mors skyld ;-)

Anmeld

21. september 2011

Hvem?

MissChrista skriver:

Godnat kl 20

Natflaske i søvne kl 22  

Undskyld jeg li blander mig, men vækker du ham så kl. 22 for at give ham en flaske?

Anmeld

21. september 2011

Mor Christa

Bondefruen skriver:

Undskyld jeg li blander mig, men vækker du ham så kl. 22 for at give ham en flaske?

Nej jeg vækker ham ikke. Jeg putter en flaske i munden på ham kl 22, og han sover og spsier - ligesom dengang man ammede...
Så han er ikke vågen i den forstand.
Jeg HAR prøvet at lave det om, så han fik sin natflaske inden han skulle sove omkring 1930 - 20.00, men det resulterede i, at han vågenede op til 10 gange på en nat , dette stod på i 1½ måned.
Nu er vi så gået tilbage til dét med at give han flasken i søvne kl 22, og nu sover han hele natten igen... 

Anmeld

21. september 2011

Hvem?

MissChrista skriver:

Nej jeg vækker ham ikke. Jeg putter en flaske i munden på ham kl 22, og han sover og spsier - ligesom dengang man ammede...
Så han er ikke vågen i den forstand.
Jeg HAR prøvet at lave det om, så han fik sin natflaske inden han skulle sove omkring 1930 - 20.00, men det resulterede i, at han vågenede op til 10 gange på en nat , dette stod på i 1½ måned.
Nu er vi så gået tilbage til dét med at give han flasken i søvne kl 22, og nu sover han hele natten igen... 

Okay, på den måde

Tak, blev li nysgerrig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.