Anonym skriver:
Jeg synes det er så svært for vi har altid snakket godt sammen og om alt. Men det bliver dårligere og dårligere synes jeg fordi jeg er begyndt at lukke mig inde i mig selv. Jeg har jo heller ikke lyst til at antyde han er en dårlig far. For det er han ikke. Men kunne da godt bruge ham noget mere. Men ved ikke lige hvordan jeg skal sige til ham at vi evt skal gå i par terapi.
Det kan bestemt heller ikke være en nem situation at stå i, men at du holder det hele for dig selv og lukker dig inde gør jo kun kløften mellem jer større.
Hvis det er for stor en mundfuld sådan ud af det blå at skulle spørge om han vil med i parterapi, kan du jo starte med selv at åbne for dialog. Det kan jo være i på den måde kan løse det selv. Hvis i tidligere har været gode til at snakke sammen, kan i sikkert blive det igen.
Du kan jo sige det til ham som det er: Jeg synes vi er blevet dårligere til at få snakket om tingene, og det har jeg brug for at vi bliver gode til igen, som vi var det før vi blev forældre. Jeg ved du er en god far, og at du elsker vores barn, og det sætter jeg stor pris på. Jeg har brug for noget mere hjælp i hverdagen, i form af "..indsæt behov..", er det muligt du vil hjælpe mig med det. Er der noget du har brug for, som jeg kan hjælpe med?
Oveni i det kan det, hvis han føler sig overvældet af hverdagen og rollen som far, måske hjælpe ham at høre hvad der er svært for dig i hverdagen og den nye rolle som mor. Det kan jo sagtens være at han føler sig som en dårlig forælder fordi han ikke kan overskue helt så meget, og at han derfor føler sig dig underlegen. Giv ham ros for de gode ting han gør godt, som far og som kæreste, og fortæl ham at tingene kan være svære for dig, så han ikke føler han er den eneste.
Anmeld