squash

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

malliebooh

Maja88 skriver:

har du en opskrift???

den opskrift jeg har hjemme er fra min svigermor, så jeg har prøvet at finde den der var nærmest, på nettet

http://www.kageopskrifter.dk/Skaerekager/Squashkage.htm

Jeg bruger solsikke kerner i den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Maja88

MalleH skriver:

den opskrift jeg har hjemme er fra min svigermor, så jeg har prøvet at finde den der var nærmest, på nettet

http://www.kageopskrifter.dk/Skaerekager/Squashkage.htm

Jeg bruger solsikke kerner i den

tak for det

Anmeld

19. september 2011

Benjamins'mor

Jeg har en rigtig god opskrift på boller, hvor du skifter sukkeret ud med hvad du end kan finde på. Lavede det igår med revet gulerod og hvidløg, super lækkert.

50 g gær.

5 dl lunkent vand.

2 tsk salt.

1 spsk sukker. (Eller hvad du end har i tankerne)

450-500 g mel. (Mel er så forskelligt, jeg plejer bare at prøve mig frem)

Pynt: Æg og evt. birkes.

---------------------- Sådan gør du: ------------------------------

Gæren smuldres i en skål og overhældes med det lunkne vand, salt og sukker (Eller hvad du end har i tankerne). Heri drysses melen, men kom lidt i af gangen. Dejen røres sammen, æltes bløg og blank. Stilles derefter til hævning et lunt sted, dækket til af håndklæde eller viskestykke, i 30 min. Æltes igen. Formes til ca. 20 boller, der sættes på smurt plade. Efterhæver til de er store og bløde i ca. 35 min, igen lunt og tildækket. De pensles forsigtigt med æg, stik ikke hul i dejen, så falder de sammen. Dryses evt. med birkes. Bages midt i ovnen ved 240 grader i 10 min.

Anmeld

19. september 2011

Maja88

benjamins'mor skriver:

Jeg har en rigtig god opskrift på boller, hvor du skifter sukkeret ud med hvad du end kan finde på. Lavede det igår med revet gulerod og hvidløg, super lækkert.

50 g gær.

5 dl lunkent vand.

2 tsk salt.

1 spsk sukker. (Eller hvad du end har i tankerne)

450-500 g mel. (Mel er så forskelligt, jeg plejer bare at prøve mig frem)

Pynt: Æg og evt. birkes.

---------------------- Sådan gør du: ------------------------------

Gæren smuldres i en skål og overhældes med det lunkne vand, salt og sukker (Eller hvad du end har i tankerne). Heri drysses melen, men kom lidt i af gangen. Dejen røres sammen, æltes bløg og blank. Stilles derefter til hævning et lunt sted, dækket til af håndklæde eller viskestykke, i 30 min. Æltes igen. Formes til ca. 20 boller, der sættes på smurt plade. Efterhæver til de er store og bløde i ca. 35 min, igen lunt og tildækket. De pensles forsigtigt med æg, stik ikke hul i dejen, så falder de sammen. Dryses evt. med birkes. Bages midt i ovnen ved 240 grader i 10 min.

altså istedet for sukker bruger jeg så squash???

Anmeld

19. september 2011

Maja88

Maja88 skriver:

og hvor meget?

Anmeld

19. september 2011

Benjamins'mor

Maja88 skriver:

Ja. 

Anmeld

19. september 2011

Benjamins'mor

Maja88 skriver:

og hvor meget?

Hvad du sådan føler for. Altså nu er dette jo en stor potion, så jeg brugte en hel dyb tallerken fyldt med gulerødder, så tror det svarer til ca det samme med squash.

Anmeld

19. september 2011

Maja88

benjamins'mor skriver:

Hvad du sådan føler for. Altså nu er dette jo en stor potion, så jeg brugte en hel dyb tallerken fyldt med gulerødder, så tror det svarer til ca det samme med squash.

super.. tak for det

Anmeld

19. september 2011

Maja88

er der ikke nogen herinde som havde en opskrift med nogen madmuffins eller boller som skulle laves i en muffinsform??? der mener jeg der skulle squash i??

Anmeld

19. september 2011

Benjamins'mor

Maja88 skriver:

er der ikke nogen herinde som havde en opskrift med nogen madmuffins eller boller som skulle laves i en muffinsform??? der mener jeg der skulle squash i??

Den opskrift jeg gav dig, kan også laves i muffinsforme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.