5mdr og grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. september 2011

Moar2011

.. Go aften - ville høre om i ville hjælpe mig lidt .. storm er født 6½uge for tidligt .. SP'en synes derfor han skal vente med grød .. Storm blev 5mdr igår og er på flaske .. han sover mellem 9 og 11 timer om natten, så erko flaskerne må jo mætte fint nok .. og SP'en ville derfor først komme den 20oktober og snakke om grød, men til den tid er Storm altså et ½år og 4dage . er det ikke sent at først og starte der ?? - ville det være for dumt at begynde så småt nu at give ham lov til at smage på det ?? erfaringer og råd modtages

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

Mka

Babyklar skriver:

.. Go aften - ville høre om i ville hjælpe mig lidt .. storm er født 6½uge for tidligt .. SP'en synes derfor han skal vente med grød .. Storm blev 5mdr igår og er på flaske .. han sover mellem 9 og 11 timer om natten, så erko flaskerne må jo mætte fint nok .. og SP'en ville derfor først komme den 20oktober og snakke om grød, men til den tid er Storm altså et ½år og 4dage . er det ikke sent at først og starte der ?? - ville det være for dumt at begynde så småt nu at give ham lov til at smage på det ?? erfaringer og råd modtages

Du kan nok sagtens lade ham smage på det, men altså når han sover så godt ville jeg nok ikke give ham for meget Dejligt med en lille dreng der sover igennem

Anmeld

17. september 2011

Moar2011

Mka skriver:

Du kan nok sagtens lade ham smage på det, men altså når han sover så godt ville jeg nok ikke give ham for meget Dejligt med en lille dreng der sover igennem

så i terioen ville du vente når han sover godt på flaske ?

Anmeld

17. september 2011

MetteS81

Babyklar skriver:

Jeg tror ik det gør noget at du først starter når han er 6 mdr og 4 dage...han er jo født for tidligt, og er jo egentlig så det yngre, hvis du forstår hvad jeg mener... Tror også det er derfor SP synes I skal vente lidt endnu.

Ved godt man normalt siger at man ik skal starte senere end de 6 mdr, men i det her tilfælde ville jeg mene at det er helt ok....men viser han interesse for maden, følger interesseret med når I spiser osv, så sker der vel ik noget ved at lade ham få ganske få smagsprøver på tynd grød...og så kan I trappe mere op når SP har været der om en måned

Anmeld

17. september 2011

mortilnoahogmelina

Har ikke selv noget barn der er for tidligt født .
Men jeg vil gerne svare alligevel .
Når nu din dreng sover så fantastisk om natten så synes jeg absolut ikke du skal starte fast op på grød , men jeg synes der imod ikke det skader at prøve og lade ham smage et par skefulde i ny og næ nu .

Noah var faktisk 5 1/2 måned da vi startet fast op med grød hver dag . Og han er født 1 mag før termin .
SÅ lad du bare flasken kører lidt endnu og især så længe han bliver mæt .

Anmeld

17. september 2011

Moar2011

MetteS81 skriver:

Jeg tror ik det gør noget at du først starter når han er 6 mdr og 4 dage...han er jo født for tidligt, og er jo egentlig så det yngre, hvis du forstår hvad jeg mener... Tror også det er derfor SP synes I skal vente lidt endnu.

Ved godt man normalt siger at man ik skal starte senere end de 6 mdr, men i det her tilfælde ville jeg mene at det er helt ok....men viser han interesse for maden, følger interesseret med når I spiser osv, så sker der vel ik noget ved at lade ham få ganske få smagsprøver på tynd grød...og så kan I trappe mere op når SP har været der om en måned

okey - han har ingen interesse i vores mad

Anmeld

17. september 2011

Moar2011

Pernille08 skriver:

Har ikke selv noget barn der er for tidligt født .
Men jeg vil gerne svare alligevel .
Når nu din dreng sover så fantastisk om natten så synes jeg absolut ikke du skal starte fast op på grød , men jeg synes der imod ikke det skader at prøve og lade ham smage et par skefulde i ny og næ nu .

Noah var faktisk 5 1/2 måned da vi startet fast op med grød hver dag . Og han er født 1 mag før termin .
SÅ lad du bare flasken kører lidt endnu og især så længe han bliver mæt .

det var os bare lige så han ku prøve det .. og lidt for at farmand ku opleve det nu hvor han kommer hjem på leave .. men det selvfølgelig storm der skal være klar til det..

Anmeld

17. september 2011

Mka

Babyklar skriver:

så i terioen ville du vente når han sover godt på flaske ?

Ja det ville jeg, nyd hvor dejligt det er inden du skal begynde på alt det grød selvom at man glæder sig lidt til at komme i gang. Men hvis du synes at han en uge før SP kommer virker meget int i jeres mad så begynd. Men en bare lidts smagsprøver gør ikke noget, men man skal også passe på ikke at gøre det for tidligt.

Anmeld

17. september 2011

oerbaek

Babyklar skriver:

det var os bare lige så han ku prøve det .. og lidt for at farmand ku opleve det nu hvor han kommer hjem på leave .. men det selvfølgelig storm der skal være klar til det..

det siges jo at børn har allerbedst af at vente med fast føde til de er 6 mdr... så du kan godt vente til han er 6 mdr og 4 dage specielt når han sover så godt som han gør. 

Anmeld

17. september 2011

MetteS81

Babyklar skriver:

okey - han har ingen interesse i vores mad

Så ville jeg vente lidt endnu...det lyder også som om han blir fint mæt af MME så det burde være nok indtil videre  Hvis han fx begynder at virke hurtigere sulten efter et måltid så kunne det være tegn på at det er tid til at starte med lidt tynd grød...eller hvis han, som jeg nævnte før, begynder at kigge interesseret på jeres mad  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.