At tage p-piller når man ammer. Gør I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.978 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. september 2011

lycly

Jeg har fået p-piller igen her efter jeg har født. Men glemte faktisk at snakke med min læge om hvordan og hvorledes når man ammer.. På apoteket sagde hun bare at der ikke var foretaget nok undersøgelse til at kunne sige om det påvirker amning eller om det er helt harmløst.

Så er der nogen der tager p-piller mens i ammer? Eller har gjort? Og hvilke piller tog/tager I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

Maja88

LunaLykke skriver:

Jeg har fået p-piller igen her efter jeg har født. Men glemte faktisk at snakke med min læge om hvordan og hvorledes når man ammer.. På apoteket sagde hun bare at der ikke var foretaget nok undersøgelse til at kunne sige om det påvirker amning eller om det er helt harmløst.

Så er der nogen der tager p-piller mens i ammer? Eller har gjort? Og hvilke piller tog/tager I?

jeg fik at vide af min læge man ikke må tage dem når man ammer så jeg fik spiral

Anmeld

17. september 2011

4kløver

Jeg har hørt at mælk en skulle stoppe. Ved så ikke om det passer

Anmeld

17. september 2011

S.Maria

Jeg spurgte min læge til 8 ugers undersøgelsen og da sagde han at jeg godt kunne tage dem, men nogle gange kunne det godt gøre at der blev mindre mælk. Da jeg i forvejen ikke helt har nok mælk til at mætte min datter har jeg valgt at vente til jeg ikke ammer mere. Synes jeg har hørt om nogle der tager mini p-piller.

Anmeld

17. september 2011

lycly

S.Maria skriver:

Jeg spurgte min læge til 8 ugers undersøgelsen og da sagde han at jeg godt kunne tage dem, men nogle gange kunne det godt gøre at der blev mindre mælk. Da jeg i forvejen ikke helt har nok mælk til at mætte min datter har jeg valgt at vente til jeg ikke ammer mere. Synes jeg har hørt om nogle der tager mini p-piller.

Jeg har også lidt problemer med amningen i øjeblikket, så har ikke turde starte på dem endnu. Vil bare så gerne, kan ikke overskue hverken spiral eller kondomer.  Og minipiller skal tages meget præcist for at virke bedst, og det er jeg ikke super god til.

Må jeg spørger hvilket præventionsmiddel du så bruger?

Anmeld

17. september 2011

S.Maria

Herhjemme bruger vi kondomer :-)

Anmeld

17. september 2011

th

LunaLykke skriver:

altså jeg har taget p-piller i en md nu. og har ingen problemer haft.

Anmeld

17. september 2011

Tvillingemor80

Jeg gjorde det ikke ..

Anmeld

17. september 2011

Caroline86

du KAN risikere at mælkeproduktionen går ned eller helt stopper... Men det er meget individuelt fra kvinde til kvinde!

Mit råd til dig er, at ringe til din læge mandag morgen og tale med ham/hende om det Ikke at de kan svare dig på om din mælkeproduktion ændrer sig, men mere for at tale med en som kender dig lidt

Jeg tog ikke p-piller mens jeg ammede! Laura sagde stop til amningen da hun var 11½ måned og så startede jeg med p-pillerne igen så snart det "passede i systemet"

Så vidt jeg ved skulle der ikke være nogen skadelige ting i p-pillerne, men jeg kan ikke lade være med at tænke om hormonerne alligevel kan påvirke bebs lidt når nu det går i mælken!?

knus Caroline

Anmeld

17. september 2011

spj

Min læge sagde jeg sagtens kunne tage p-piller, men hun sagde også at det kunne nedsætte mælkeproduktionen, men hvis ammningen kørte rigtig godt ville det ikke være et problem. Fint tænkte jeg så starter jeg på p-piller. Men efter 1 1/2 måned stoppede jeg igen fordi min datter ikke tog nok på ifølge sp'en. Min datter var glad og tilfreds. Kunne mærke med det samme jeg stoppede at mælken kom igen på fulde hammer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.