Hej piger, kan I hjælpe med råd/erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.091 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. september 2011

A&F

Da jeg snart skal til jylland med toget, har jeg tænkt på, hvordan jeg skal give min datter mad. Hun er snart 3 md. Jeg ammer fuldt ud, men har ikke tænkt mig, at amme i toget. Jeg overvejde at malke ud i flaske, men vil ikke have muligheden for at opvarme mælken i toget. Derfor vi jeg give hende mme. Den der hedder NAN1-pulver. Har aldrig brugt det før.  Men kan jeg have kogt vand med mig, hvor jeg hælder vandet ned i flasken, og så blander jeg pulveret i? Eller kan jeg have gjort mælken klar hjemmefra?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

A&F

Slet ingen?

Anmeld

16. september 2011

tumle81

A&F skriver:

Da jeg snart skal til jylland med toget, har jeg tænkt på, hvordan jeg skal give min datter mad. Hun er snart 3 md. Jeg ammer fuldt ud, men har ikke tænkt mig, at amme i toget. Jeg overvejde at malke ud i flaske, men vil ikke have muligheden for at opvarme mælken i toget. Derfor vi jeg give hende mme. Den der hedder NAN1-pulver. Har aldrig brugt det før.  Men kan jeg have kogt vand med mig, hvor jeg hælder vandet ned i flasken, og så blander jeg pulveret i? Eller kan jeg have gjort mælken klar hjemmefra?

På forhånd tak

Kan ikke forstå hvorfor du ikke bare finder et afsides sted og så ammer din datter! Det er det hun er vant til og har bedst af, og så er det så naturligt og nemt som det kan være...

Knus Kathrina

Anmeld

16. september 2011

LillanG

jeg ammer selv fuldt ud, og har desverre ik så godt forstand på mme.

Men kan godt sætte mig ind i din situation.. Hvad vi plejer at gøre under lignende omstændigheder, er at kome kogt vand i termobeholder, for siden hen at varme en flaske udmalket mælk op i et bæger, når lille er sulten 

- ellers plejer vi at planlægge "rejser" således at hun har spist lige inden, og derfor ik behøves at spise undervejs.. men det kan jo self. ik altid lade sig gøre..

Bare et lille pift herfra, der plejer at virke for os

Anmeld

16. september 2011

A&F

Kan ikke forstå hvorfor du ikke bare finder et afsides sted og så ammer din datter! Det er det hun er vant til og har bedst af, og så er det så naturligt og nemt som det kan være...

Knus Kathrina

Tro mig, jeg ville hellere end gerne amme hende, men jeg bærer tørklæde og er tildækket, så det kan jeg bare ikke i toget, ed mindre det foregår på toilettet, hvilket jeg ikke har lyst til. Så rolig nu!. Hun har endvidere fået udpumpet modemælk på flaske af sin far, når jeg havde et ærinde. Men ja, modermælk er det bedste.

Anmeld

16. september 2011

A&F

LillanG skriver:

jeg ammer selv fuldt ud, og har desverre ik så godt forstand på mme.

Men kan godt sætte mig ind i din situation.. Hvad vi plejer at gøre under lignende omstændigheder, er at kome kogt vand i termobeholder, for siden hen at varme en flaske udmalket mælk op i et bæger, når lille er sulten 

- ellers plejer vi at planlægge "rejser" således at hun har spist lige inden, og derfor ik behøves at spise undervejs.. men det kan jo self. ik altid lade sig gøre..

Bare et lille pift herfra, der plejer at virke for os

Tak for dit brugbare svar. Jeg sørger selvfølgelig for, at hun spiser godt inden afgang. Det er et par timers togkørsel, så hun bliver nok sulten undervejs, hvis hun ikke sover under hele turen.

Anmeld

16. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe
A&F skriver:

På forhånd tak

Jeg har aldrig prøvet mme, jeg har altid ammet. Men jeg ved der findes nogle sutteflasker hvor man bare skal trykke/rysteflasken og så bliver flasken varm. Prøv og hør i en babyforretning. Du har ikke mulighed for at spørge dsb før afrejse, om der er et sted på toget hvor du kan amme i fred.

Anmeld

17. september 2011

tumle81

A&F skriver:

Tro mig, jeg ville hellere end gerne amme hende, men jeg bærer tørklæde og er tildækket, så det kan jeg bare ikke i toget, ed mindre det foregår på toilettet, hvilket jeg ikke har lyst til. Så rolig nu!. Hun har endvidere fået udpumpet modemælk på flaske af sin far, når jeg havde et ærinde. Men ja, modermælk er det bedste.

Nåh undskyld, det vidste jeg ikke. Det fremgik ikke helt  Så kan jeg godt se det bliver problematisk...

Så ville jeg tage en termoflaske med kogt vand i, en køletaske med flasker og modermælk, og så en skål hvor man kan putte flasken i med kogt vand til at varme mælken... eller evt MME, som kan varmes på samme måde...

Knus Kathrina

Anmeld

17. september 2011

sarahb

Hej Søde,
En termoflaske med varmt vand, ellers kan du købe en kop kogt vand af vognen der kører rundt i toget. ellers er der automater i mange toge hvor der er kogt vand, the, kaffe osv. Og så blander du bare mme i. 1 ske til hver 30ml.

Anmeld

17. september 2011

L.J.L

A&F skriver:

På forhånd tak

Du kan købe små brikker med færdigblandet mme, som ikke behøver opvarmning. det brugte vi til vores søn hver gang vi var ude, da det er noget nemmere at have med at gøre end pulver der skal blandes med vand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.