Har hun feber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2011

Kageelsker

Loan skriver:

Sad lige og kiggede lidt rundt på nettet og faldt over denne side; http://www.elefantino.dk/born/454-hvordan-maler-jeg-om-mit-barn-har-feber-

Citat: Et barn eller voksen har feber når den indre kropstemperatur kommer over 38 grader. Der skelnes normalt mellem den indre og den ydre kropstemperatur, hvor den indre temperatur måles oralt som oftest mellem balderne, her vil temperaturen normalt ligge mellem 35,5 og 37,5 grader. Den ydre kropstemperatur måles på huden f.eks under armhulen og vil normalt ligge på 34,7 til 37,2 grader.

Håber det kan hjælpe lidt, så umiddelbart selvom den lyder lav, tror jeg ikke der er grund til den helt store bekymring, selvom jeg nok alligevel helst ville have en lægekyndig ind over.
Håber på hun bliver frisk igen hurtigst muligt

Lige en rettelse til det, når temperaturen måles oralt er det i munden. Måles temperaturen i rumpen kaldes det analt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Loan

Kageelsker skriver:

Lige en rettelse til det, når temperaturen måles oralt er det i munden. Måles temperaturen i rumpen kaldes det analt

Åh havde jeg ikke selv bemærket, kopirede blot fra siden

Anmeld

15. september 2011

Kageelsker

Loan skriver:

Åh havde jeg ikke selv bemærket, kopirede blot fra siden

Anmeld

15. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Kageelsker skriver:

Feber er når temperaturen er højere end normalt, 38,0 eller over (37,7-37,9 er lidt en gråzone)

Er temperaturen under 36,0 er den for lav, og der findes vist ikke en dansk betegnelse for det, på fagsprog kaldes det hypotermi

hvad skal der så gøres? men en anden citere noget på nettet der står det er normalt?

Anmeld

15. september 2011

Kageelsker

MaleneS2011baby<3 skriver:

hvad skal der så gøres? men en anden citere noget på nettet der står det er normalt?

Hvordan ligger hendes temperatur normalt og er det en morgen eller aftentemperatur?

Anmeld

15. september 2011

Prinsessens'Mor<3

har lige snakket med vagt lægen han sagde vi skulle se imorgen og ringe til egen læge, han kunne godt se at hendes tempretur ikke lød helt god, at det vaille normalt kun være hvis man havde lagt ude i kulden, så det var nok bare vore termometer der ikke dur så godt.. Kender ikke hendes normale aften og morgen tempreture så har intet og samligne med..

Anmeld

15. september 2011

Kageelsker

MaleneS2011baby<3 skriver:

har lige snakket med vagt lægen han sagde vi skulle se imorgen og ringe til egen læge, han kunne godt se at hendes tempretur ikke lød helt god, at det vaille normalt kun være hvis man havde lagt ude i kulden, så det var nok bare vore termometer der ikke dur så godt.. Kender ikke hendes normale aften og morgen tempreture så har intet og samligne med..

Ok, jeg ville sørge for at holde hende godt varm (selvfølgelig ikke for varm) og, som vagtlægen siger, tage en ny temperatur imorgen.

Temperaturen om morgenen er ofte lidt lavere end om aftenen, og nogle mennesker har en temperatur der ligger lavere end "normalen", hvilket for dem er helt normalt, derfor jeg spørger til hendes normaltemperatur

God bedring med hende

Anmeld

15. september 2011

Maja88

synes da det er underligt han studser ved hendes temp. men ikke vil have hende til tjek.. jeg ville nok ringe igen og så nævne at hun ikke har så mange tissebleer som normalt

Anmeld

15. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Maja88 skriver:

synes da det er underligt han studser ved hendes temp. men ikke vil have hende til tjek.. jeg ville nok ringe igen og så nævne at hun ikke har så mange tissebleer som normalt

det fik jeg nævnt og at hun ikke har spist som hun plejer, men han mente det nok var tænderne der gjorde det og vi må tage kontakt til egen læge imorgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.